Şarkılarla coğrafya öğretimi
Yıl: 2012 Cilt: 0 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 303 - 314 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Şarkılarla coğrafya öğretimi
Öz: Bu araştırmanın amacı coğrafya ders konularının öğretiminde yararlanılmak üzere hazırlanan şarkıların işlevselliğine ve etkililiğine yönelik öğretim üyelerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma 5 öğretim elemanı (Atarürk Üniversitesi) ve Tokat il merkezinde görev yapan 5 öğretmen (3 coğrafya öğretmeni ve 2 sınıf öğretmeni) olmak üzere toplam 10 katılımcı ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Toplanan Veriler betimsel analiz yöntemine göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen ve öğretim üyeleri Coğrafya konularını temel alarak hazırlanan şarkıların eğitim-öğretimi kolaylaştıracak, ilgi çekici, öğrenciyi güdeleyen, coğrafi bilgi kazanılmasına yardımcı uygun bir ders materyali olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin coğrafya dersine karşı olumlu tutum geliştireceklerini vurgulamışlardır. Müziğin eski çağlardan beri insanın yaşamında etkisi ve yararı birçok alanda yapılan çalışmalarla ortaya konulmaya çalışılmıştır. İnsanları dinlendiren, eğlendiren müziğin eğitsel amaçlı kullanılması, eğitim-öğretim ortamlarını öğrenciler açısından daha eğlenceli, zevkli bir hale getirebilir. Ayrıca öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırarak kalıcılığı artırabilir.
Anahtar Kelime: Konular:
Geography teaching by songs
Öz: Purpose of this study is to define the views of the teachers and academicians about the efficiency and functionality of songs prepared for utilizing in teaching of geography course subjects. The survey was carried out using qualitative research method. The study was performed with totally 10 participants including 5 academicians (Atatürk University), 5 teachers rendering their service in Tokat city centrum (2 geography teachers, 2 classroom teachers and 1 social sciences teacher). Data of the study were acquired using semi-structured interview form which contains 7 questions. Acquired data were analyzed according to the descriptive analysis method. As a result of the study, teachers and academicians mentioned that authentic songs based on geography subjects will facilitate learning- teaching and also a convenient, attracting course material that will be helpful to the geographical knowledge acquisition and motivational for students. They also emphasized that students can develop a positive attitude towards the geography lesson. The effect and, benefit of music in human life since ancient ages has been tried to be revealed in surveys carried out in different fields. Use of music, which makes people relaxed and amused, for the purpose of education no doubt will enrich the teaching and learning environment.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
- AKINOĞLU, O., 2005, Coğrafya Eğitiminin Etkililiği ve Sorunları, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 12, s.77-96,İstanbul.
- ALIM, M,; GİRGİN, M., 2004, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerin Göre 9. Sınıf Coğrafya Derslerinde Yararlanılan Araç- Gereçler ile Materyal ve Öğretim Yöntemleri, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 12, s.25-42, Erzurum.
- ALIM, M.; ÖZDEMİR, Ü.; YILAR, B.,2008, 5. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Coğrafya Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 11,. Sayı: 1.,s. 151-162, Erzurum.
- BULUT, M.H., (2011). Ahlaki Değerler ve Müzik Eğitimi. Değerler Eğitimi Sempozyomu, Osmangazi Üniversitesi, 26-28 Ekim.
- DOĞANAY, H., 2002, Coğrafya Öğretim Yöntemleri,Aktif Yayınevi, 5. Baskı, Erzurum.
- DOĞANAY, H., 2005, Coğrafya'ya Giriş, Genel ve Fiziki Coğrafya, Aktif Yayınevi,9. Baskı, Erzurum.
- ESKİOĞLU, I., 2003, Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, 30-31 Ekim, Malatya.
- CARY, D.C., 2001, Özengen Müzik Eğitimi ve 6-14 Yaş Arası Değerler Eğitiminde Yeri ve Önemi: Karabük İli Örneği, Değerler Eğitimi Sempozyomu, Osmangazi Üniversitesi, 26-28 Ekim, Eskişehir.
- KIZILÇAOĞLU, A.; TAŞ, H.İ., 2007, İlköğretim İkinci Kademe Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi Öğrenme Alanları ve Kazanım Boyutu, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı: 16, s.93-108, İstanbul.
- MLES, M B. ; HUBERMVN, AM, 1994, Qualitative data analysis (2nd ed.). CA S/GE Thousand aks .
- SAĞER, T.; KARAGÖZ, B., 2011., Değerler Eğitiminde Müziğin yeri ve Önemi, Değerler Eğitimi Sempozyomu, Osmangazi Üniversitesi, 26-28 Ekim, Eskişehir.
- TARMAN, S., 2002, Gazi Üniversitesi Müzik Yetenek sınavlarının Geçerlik ve Güvenirlik Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi: Ankara.
- TURAN, İ., 2002, Lise Coğrafya Derslerinde Kavram ve Terim Öğretimiyle İlgili Sorunlar, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı:2, s. 67-84, Ankara.
- UÇAN, A.,1994., Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler- Yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
- YILDIRIM, A. & ŞİMŞEK, H., 2005, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (2. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara.
- YILDIZ, G., 2006, İlköğretimde Müzik Öğretimi, (2.Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara.
- YILDIZ, E.; ŞEN, Y. Küçük Yaşlarda Müzk ve Piyano Eğitiminin Önemi.
- (http://e-dergi.atauni.edu.tr/iiidex.php/GSED/article/viewFile/2355/2362. 15.12.2011 tarihinde indirilmiştir)
- ZAMAN, S,; COŞKUN, O., 2007, Orta Öğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Karşı Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği, Doğu Coğrafya Dergisi, Yıl: 12, Sayı: 17, s. 17-31, Erzurum.
APA | BEDİR G, AKKURT A (2012). Şarkılarla coğrafya öğretimi. , 303 - 314. |
Chicago | BEDİR GÜLAY,AKKURT Ayşe Şarkılarla coğrafya öğretimi. (2012): 303 - 314. |
MLA | BEDİR GÜLAY,AKKURT Ayşe Şarkılarla coğrafya öğretimi. , 2012, ss.303 - 314. |
AMA | BEDİR G,AKKURT A Şarkılarla coğrafya öğretimi. . 2012; 303 - 314. |
Vancouver | BEDİR G,AKKURT A Şarkılarla coğrafya öğretimi. . 2012; 303 - 314. |
IEEE | BEDİR G,AKKURT A "Şarkılarla coğrafya öğretimi." , ss.303 - 314, 2012. |
ISNAD | BEDİR, GÜLAY - AKKURT, Ayşe. "Şarkılarla coğrafya öğretimi". (2012), 303-314. |
APA | BEDİR G, AKKURT A (2012). Şarkılarla coğrafya öğretimi. Doğu Coğrafya Dergisi, 0(28), 303 - 314. |
Chicago | BEDİR GÜLAY,AKKURT Ayşe Şarkılarla coğrafya öğretimi. Doğu Coğrafya Dergisi 0, no.28 (2012): 303 - 314. |
MLA | BEDİR GÜLAY,AKKURT Ayşe Şarkılarla coğrafya öğretimi. Doğu Coğrafya Dergisi, vol.0, no.28, 2012, ss.303 - 314. |
AMA | BEDİR G,AKKURT A Şarkılarla coğrafya öğretimi. Doğu Coğrafya Dergisi. 2012; 0(28): 303 - 314. |
Vancouver | BEDİR G,AKKURT A Şarkılarla coğrafya öğretimi. Doğu Coğrafya Dergisi. 2012; 0(28): 303 - 314. |
IEEE | BEDİR G,AKKURT A "Şarkılarla coğrafya öğretimi." Doğu Coğrafya Dergisi, 0, ss.303 - 314, 2012. |
ISNAD | BEDİR, GÜLAY - AKKURT, Ayşe. "Şarkılarla coğrafya öğretimi". Doğu Coğrafya Dergisi 28 (2012), 303-314. |