Yıl: 2011 Cilt: 6 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 939 - 948 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi

Öz:
Film, işitsel-görsel bir sanat olarak -millî ruhu yansıtan düşünce ve duygularla şekillenen-toplumun kültürel ve estetik imgelerini gerçekçi bir şekilde yansıtır. Film, gerçek yaşamı, popüler kültürü ve sanatı yansıtan bir aynadır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Türk filmlerinin kullanılması, öğrencilerin kolaylıkla Türkçe sözlü iletişimlerini, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecektir. Makalede, yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin kullanılması ele alınmış ve buna bağlı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

The role and significance of films in the Turkish teaching as foreign language

Öz:
The film as an audio-visual art, it truly reflects the society's cultural, aesthetic images by shape to express certain thoughts and feelings, reflecting the national spirit. Film is a mirror to reflect real life, popular culture and the art. The usage Turkish movies in Turkish teaching as foreign language, students will easily to improve their Turkish oral communication, Turkish speaking skills and listening skills. The paper deal with the use of films in foreign language teaching and Turkish teaching as foreign language and depending on these, makes some of recommendations.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AVCI, Yusuf (2002). “ Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminin Kültür ve Yöntem Boyutu”, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi I.Uluslar Arası Truva-Çanakkale Dil Eğitimi ve Okul Gelişimi Sempozyumu, 22-25 Haziran 2002, Çanakkale. http://yadem.comu.edu.tr/1stELTKonf/TR_Yusuf_Avci_Türkçenin_Yabanci_Dil.htm (Erişim Tarihi: 20.12.2010)
  • BARIN, Erol (1994). “Yabancılara Türkçenin Öğretimi Metodu”, A.Ü. Tömer Dil Dergisi, (17): 53-56.
  • BARIN, Erol (2007). “Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kısa Filmlerin Yeri”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkiye‟de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, Kongre Bildiriler Kitabı, Ankara: 191-195.
  • CHIANG, H. L. (1996). “Students Introducing Their Favorite English Movies, Papers from the 12th Conference on English Teaching and Learning in the Republic of China, Taipei: The Crane Publishing Co., Ltd.
  • DEMİRCİOĞLU, İsmail (2007). “Tarih Öğretiminde Filmlerin Yeri ve Önemi”, Bilig, (42): 77-93.
  • DEMİREL, Özcan (2007). Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • HORNE, C. (2004). “A Priority for Successful Communication”, Journal of Bunkyo Gakun University Department of Foreign Languages and Bunkyo Gakuin College, (3): 31-36. http://www.bulutfilm.com/film.aspx?id=10# (Erişim Tarihi: 20.11.2010)
  • http://www.mutlulukfilm.com/ (Erişim Tarihi: 18.09.2010)
  • http://www.dersimizatatürk.com/v1.0/ (Erişim Tarihi: 28.09.2010)
  • http://www.vedafilm.com/ (Erişim Tarihi: 18.11.2010)
  • http://eng.hi138.com/?i92958 (Erişim Tarihi: 10.09.2010)
  • http://www.yydszx.com/shownews.asp?newsid=540 (Erişim Tarihi: 21.12.2010)
  • IMAI, Y. (2004). “Effect of Video Materials on Listening Teaching Comprehension”, Language Laboratory, (41): 123-138.
  • KİMURA, Takashi (1997). “Exploring L2 Comprehension Processes in Viewing Video with L2 Captions in Relation to Learners‟ Cognitive Styles”. Language Laboratory, (37): 33-52.
  • KONO, M. (1980). “Role of Films in Listening”, The English Teachers‟ Magazine, (28/12): 13- 18.
  • KÜNÜÇEN, H. Hale (2008). “ Türk Sinemasının En iyi Aşk Filmi Selvi Boylum Al Yazmalım Filminde Yakın Çekimin Gücü”, Bilig, (46): 9-36.
  • LIOU, H. C., Katchen J. E. and H. Wang (2003). “Teaching a Listening and Speaking Course with DVD Films: Can It Be Done?”, Lingua Tsing Hua: 221-236. http://mx.nthu.edu.tw/~katchen/professional/festschrift.htm (Erişim Tarihi: 20.12.2010)
  • LİN, L. Y. (2002). The Effects Of Feature Films Upon Learners’ Motivation, Listening Comprehension Performance And Speaking Skills: The Learner-Centered Approach. Taipei- Tayvan: Crane Publishing Co., Ltd.
  • ODABAŞI, Ferhan ve Aysel Gürcan Namlu. (1998). "Türkçe Öğretiminde Ortamlar." Türkçe Öğretimi. Editör: Seyhun Topbaş. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • ÖZBAY, Murat (2002). “ Kültür Aktarımı Açısından Türkçe Öğretimi”, Türk Dili, (602): 112-120.
  • ROST, M. (1991). Listening in Action, New York: Prentice Hall.
  • SCHMIDT, R. (2001). Attention. In p. Robinson (ed.), Cognition and Second Language Instruction. Cambridge: Cambridge University Press.
  • WESCHE, M. and T. S. Paribakht (1996). “Assessing Second Language Vocabulary Knowledge: Depth Versus Breadth”. The Canadian Modern Language Review, 53 (1): 13-40.
  • YÜKSEL, Doğan ve Belgin Tanrıverdi (2009). “Effects Of Watching Captioned Movie Clip On Vocabulary Development Of Efl Learners”. The Turkish Online Journal of Educational Technology: 48-54
APA İŞCAN A (2011). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. , 939 - 948.
Chicago İŞCAN ADEM Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. (2011): 939 - 948.
MLA İŞCAN ADEM Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. , 2011, ss.939 - 948.
AMA İŞCAN A Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. . 2011; 939 - 948.
Vancouver İŞCAN A Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. . 2011; 939 - 948.
IEEE İŞCAN A "Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi." , ss.939 - 948, 2011.
ISNAD İŞCAN, ADEM. "Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi". (2011), 939-948.
APA İŞCAN A (2011). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. Turkish Studies (Elektronik), 6(3), 939 - 948.
Chicago İŞCAN ADEM Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. Turkish Studies (Elektronik) 6, no.3 (2011): 939 - 948.
MLA İŞCAN ADEM Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. Turkish Studies (Elektronik), vol.6, no.3, 2011, ss.939 - 948.
AMA İŞCAN A Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. Turkish Studies (Elektronik). 2011; 6(3): 939 - 948.
Vancouver İŞCAN A Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi. Turkish Studies (Elektronik). 2011; 6(3): 939 - 948.
IEEE İŞCAN A "Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi." Turkish Studies (Elektronik), 6, ss.939 - 948, 2011.
ISNAD İŞCAN, ADEM. "Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde filmlerin yeri ve önemi". Turkish Studies (Elektronik) 6/3 (2011), 939-948.