Yıl: 2011 Cilt: 5 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 115 - 137 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case

Öz:
Gelişmiş ülkeler seviyesine ulaşabilmek amacıyla, eğitim-öğretim alanında davranışçı kuram temelli geleneksel yaklaşımın yerini; bilişsel kuram temelli yapılandırmacı yaklaşım almıştır. Farklı araştırmalarda, öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımın uygulanabilirliği konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve bu konuda hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Bu nedenle ihtiyaçların belirlenerek, buna yönelik çalışmaların yapılması oldukça önemlidir. Araştırmada; farklı branşlardaki öğretmenlerin, yapılandırmacı yaklaşımın uygulanabilirliğine ve alandaki öğretim materyallerinin yeterliğine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, 2010 Haziran ayında Tekirdağ’da görev yapmakta olan beş farklı branştan 44 öğretmenin katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve yedi açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, nitel analiz yöntemlerinden biri olan, içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin yapılandırmacı öğretim yaklaşımına ve kullanılan öğretim materyallerine ilişkin görüşlerinin genel anlamda olumlu olduğu; buna karşın öğretmenlerin, hem yapılandırmacı yaklaşım hem de kullanılan öğretim materyallerine ilişkin çeşitli eksikliklerinin olduğunu düşündükleri de tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Öğretmenlerin yapılandırmacı programının uygulanabilirliğine ve alanla ilgili kitapların yeterliliğine ilişkin görüşleri: Tekirdağ örneği

Öz:
In order to reach the level of developed countries, traditional approach based on behavioral theory left its place to constructivist approach based on cognitive theory. It was detected in different studies that teachers do not have enough information about the practice of constructivist approach and they need in-service education on this issue. Therefore it is quite important to conduct studies about this issue by detecting the requirements. In the study; it was aimed to detect the views of teachers in different branches on the practicability of constructivist approach and the efficiency of teaching materials in the field. The study is of scanning model and was conducted with the participation of 44 teachers from 5 different branches, who have worked in Tekirdağ in June, 2010. The data of study was collected by using a survey form prepared by researchers and composed of 7 open-ended questions. Content analysis, one of the qualitative analysis methods was used in the analysis of data. According to the results of research, it was detected that the view of teachers on constructivist teaching approach and teaching materials were generally positive; on the contrary, they think there are various deficiencies about both constructivist approach and teaching materials.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖNEN ÖZTÜRK F, ERDEM A, UZAL G, GÜRDAL A (2011). Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. , 115 - 137.
Chicago ÖNEN ÖZTÜRK FATMA,ERDEM AYTEKİN,UZAL GÜRCAN,GÜRDAL Ayla Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. (2011): 115 - 137.
MLA ÖNEN ÖZTÜRK FATMA,ERDEM AYTEKİN,UZAL GÜRCAN,GÜRDAL Ayla Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. , 2011, ss.115 - 137.
AMA ÖNEN ÖZTÜRK F,ERDEM A,UZAL G,GÜRDAL A Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. . 2011; 115 - 137.
Vancouver ÖNEN ÖZTÜRK F,ERDEM A,UZAL G,GÜRDAL A Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. . 2011; 115 - 137.
IEEE ÖNEN ÖZTÜRK F,ERDEM A,UZAL G,GÜRDAL A "Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case." , ss.115 - 137, 2011.
ISNAD ÖNEN ÖZTÜRK, FATMA vd. "Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case". (2011), 115-137.
APA ÖNEN ÖZTÜRK F, ERDEM A, UZAL G, GÜRDAL A (2011). Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 115 - 137.
Chicago ÖNEN ÖZTÜRK FATMA,ERDEM AYTEKİN,UZAL GÜRCAN,GÜRDAL Ayla Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 5, no.2 (2011): 115 - 137.
MLA ÖNEN ÖZTÜRK FATMA,ERDEM AYTEKİN,UZAL GÜRCAN,GÜRDAL Ayla Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.5, no.2, 2011, ss.115 - 137.
AMA ÖNEN ÖZTÜRK F,ERDEM A,UZAL G,GÜRDAL A Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2011; 5(2): 115 - 137.
Vancouver ÖNEN ÖZTÜRK F,ERDEM A,UZAL G,GÜRDAL A Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2011; 5(2): 115 - 137.
IEEE ÖNEN ÖZTÜRK F,ERDEM A,UZAL G,GÜRDAL A "Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case." Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5, ss.115 - 137, 2011.
ISNAD ÖNEN ÖZTÜRK, FATMA vd. "Teachers’ views on the applicability of the constructivist curriculum and the efficiency of related books: Tekirdağ case". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 5/2 (2011), 115-137.