Yıl: 2011 Cilt: 31 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 13 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri

Öz:
Bu çalışmada, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda, 2009–2010 öğretim yılında öğrenim gören öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları lise türüne ve insanlarla ilişki kurmakta zorluk çekip/çekmediklerine göre farklılık olup/olmadığı araştırılmıştır. Araştırma, 39 kadın, 27 erkek olmak üzere toplam 66 öğretmen adayı üzerinde uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak, Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim becerilerini değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t-testi ve öğrencilerin iletişim becerileri algılarını belirlemek amacı ile ortalama ve standart sapma puanları hesaplanmıştır. Veriler, SPSS 16.0 paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri orta düzeydedir Bir diğer bulgu, müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri cinsiyete ve mezun oldukları lise türüne göre anlamlı bir farklılık göstermemekle birlikte; insanlarla ilişki kurmakta zorluk çekip/çekmediklerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu ortaya koyulmuştur.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bolat, S. (1996). Eğitim Öğretimde İletişim: Hacettepe Eğitim Fakültesi Uygulaması, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 75–78.
  • Brophy, J. ve Evenston, C. (1976). Learning from Teaching a Developmental Perspective. Boston: Allyn, Bacon.
  • Canary, D. J. ve Brian, H. S. (1987). Approprlateness and Effectiveness; Perceptions of Conflict Strategies, Human Communication Research, 14 (1), 83–118.
  • Cüceloğlu, D. (1995). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Cüceloğlu, D. (2000). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çalışkan, N. (2003). Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Çulha, M. ve Atlas, Dereli, A. (1987). Atılganlık Eğitimi Programı. Psikoloji Dergisi, 21 (6), 124.
  • Dilekmen, M., Başçı, Z. ve Bektaş, F. (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 231.
  • Dökmen, Ü. (1994). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Egan, G. (1994). Psikolojik Danışmaya Giriş. (Çev. F. Akkoyunlu). Ankara: Form Ofset.
  • Ergin, A. ve Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Feller, R., Daly, J., Gloeckner, G., Cobb, B., Stefan, J., Love, C., Lamm, J. ve Grant, B. (1994). School Counselor Role in Planning and İntegration Basic Skills. Eric Diegest.
  • Gökçe, E. (2003). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlilikleri. Çağdaş Eğitim, 299, 36–48.
  • Güçlü, N. (1998). Sınıfta Etkili Öğrenci-Öğretmen İletişiminin Kurulması. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,18 (2), 61–64.
  • James, J. (1993). Kazanmak İçin Doğarız. (Çev. Şenruh T.) 2. Baskı. İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • Jones, V. F. ve Jones, L. S. (1998). Comprehesive Classroom Management: Creating Communities of Support and Solving Problems. Allyn and Bacon: Boston, USA.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavcar, C. (2003). Alan Öğretmeni Yetiştirme. Eğitimde Yansımalar. VII. Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu Kitabı. Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas, 81–89.
  • Kılcıgil, E., Bilir, P., Özdinç, Ö., Eroğlu, E. ve Eroğlu, B. (2009). İki Farklı Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7 (1), 19–28.
  • Kısaç, İ. (2002). Öğretmen Öğrenci İletişimi (Ed. Emin Karip). Sınıf Yönetimi. Pegem Yayıncılık, 103–118.
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 7 (2), 18–23.
  • Özerbaş, M. A., Bulut, M. ve Usta, E. (2007). Öğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8 (1), 123–135.
  • Pehlivan, K. B. (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim-Online, 4 (2), 17–23.
  • Saracaloğlu, A. S., Özkütük, N. ve Silkü, A. (2001, Haziran). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, Cilt III, Sayfa: 1754.
  • Sönmez, V. (2003). Eğitimin Tarihsel Temelleri. Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şeker, A. (2000). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerileri İle Sınıf Atmosferi Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Şen, H. Ş. ve Erişen, Y. (2002). Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretmenlik Özellikleri, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 99–116.
  • Tutuk, A., Al, D. ve Doğan, S. (2002). Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi, Cumhuriyet Üniversitesi. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 6 (2), 36–41.
APA ÇEVİK B (2011). Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. , 1 - 13.
Chicago ÇEVİK Beste Deniz Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. (2011): 1 - 13.
MLA ÇEVİK Beste Deniz Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. , 2011, ss.1 - 13.
AMA ÇEVİK B Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. . 2011; 1 - 13.
Vancouver ÇEVİK B Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. . 2011; 1 - 13.
IEEE ÇEVİK B "Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri." , ss.1 - 13, 2011.
ISNAD ÇEVİK, Beste Deniz. "Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri". (2011), 1-13.
APA ÇEVİK B (2011). Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 1 - 13.
Chicago ÇEVİK Beste Deniz Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31, no.1 (2011): 1 - 13.
MLA ÇEVİK Beste Deniz Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.31, no.1, 2011, ss.1 - 13.
AMA ÇEVİK B Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 31(1): 1 - 13.
Vancouver ÇEVİK B Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 31(1): 1 - 13.
IEEE ÇEVİK B "Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri." Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, ss.1 - 13, 2011.
ISNAD ÇEVİK, Beste Deniz. "Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri". Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31/1 (2011), 1-13.