Yıl: 2012 Cilt: 32 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 171 - 183 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi

Öz:
Bu araştırmanın amacı; piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisini belirlemektir. Çalışma grubu, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi (GÜGEF) Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan 20 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada ön test, son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin deney öncesi ve sonrası aldıkları ölçüm puanlarına bakıldığında, deney ve kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları

The effects of evaluating process and product on the student achievement levels in piano education

Öz:
The aim of this research is to identify the effects of process and product evaluation on the student achievement levels. The participants of the study are a total of twenty first-grade students attending to Gazi University Gazi Education Faculty Department of Fine Arts, Branch of Music Education during the academic year of 2009-2010. The study employs an experimental design in which pre-test and post-test as well as control group are used. The findings of the study indicate that regarding achievement scores of both groups at pre-test and post-test intervals, achievement scores of the experiment subjects are higher than those of control subjects.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akbulut, E. (1996). Keman öğretim programında öngörülen temel hedeflerin gerçekleşme durumu (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Alpagut, U. (2004, 7-10 Nisan). Keman eğitiminde kurul önünde gerçekleşen sınavlarda değerlendirmede standardizasyon. Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumunda sunulmuş bildiri, Isparta.
  • Bademci, V. (1991) Varyans analiziyle güvenirlik hesaplanması. Ankara.
  • Bademci V. (1999). Hedefleri davranışlara çevrilmesi (3. Baskı). Ankara: Gazi.
  • Bergee, M. J. (2003). Faculty ınterjudge reliability of music performance evaluation. Journal of Research in Music Education, 51(2), 137-150.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A.
  • Dalkıran, E. (2006). Keman eğitiminde performansın ölçülmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Doherty, D. M. (2000). An assessment rubric for the soprano recorder. United States- Massachusetts. University of Massachusetts.
  • Ericson, G. A. (1996). Assessment of Schoolchildren’s Performance in Dance. Uppsala Universitet (Sweden), 0903.
  • Ertürk, S. (1975). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe.
  • Günay, E. (1973). Yaylı çalgı öğretmede bir grup özel hedefler, iki örnek hedefin davranışlara çevrilmeleri ve bu davranışları ölçebilecek ölçü araçları. Filarmoni Dergisi.
  • Günay, E. (1989). Müzik öğretiminde yöntem ve değerlendirme. Türk Eğitim Derneği VII. Öğretim Toplantısı, Ankara.
  • Karahan, U. (2007). Alternatif ölçme ve değerlendirme metodlarından grid, tanılayıcı dallanmış ağaç ve kavram haritalarının biyoloji öğretiminde uygulanması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Mcclung, A. C. (1996). A Descriptive Study of Learning Assessment and Grading Practices in the High School Choral Music Performance Classroom’, The Florida State University; 0071.
  • Nalbantoğlu, E. (2007). Yaylı çalgılar öğrencilerinin performansını etkileyen bazı faktörler ve ölçme değerlendirme yöntemleri üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Özen, M. (1998). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü son sınıf öğrencilerinin piyanoyu müzik öğretmenliğinin gerekleri doğrultusunda kullanma becerileri (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Tebiş, C. (2004, 7-10 Nisan). Musiki Muallim Mektebinden günümüze müzik öğretmeni yetiştirme programlarındaki yaylı çalgı öğretimine ilişkin sınama ölçme-değerlendirme durumlarının incelenmesi. Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta.
  • Tekin, H. (2004). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (17. Basım). Ankara: Yargı.
  • Töreyin, A. M. (1999, 1-3 Eylül). Eğitim fakültelerinin müzik öğretmenliği lisans programlarındaki şarkı söyleme eğitimi bireysel ses eğitimi dersinin ölçme ve değerlendirme sorunları. VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisinde sunuldu, Trabzon.
  • Tufan, S. ve Özdoğan, C. (1997, 28-31 Mayıs). Piyano eğitiminin ı. yılında ulaşılması amaçlanan performansın ölçme ve değerlendirilmesi. Müzik Eğitimi Sempozyumunda sunuldu, Bolu.
  • Turgut, F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları (10. Baskı). Ankara: Gül.
  • Uçan, A. (1977). Uygulamalı keman eğitiminde psiko-motor becerilerin ve ürünlerinin ölçülmesi. Filarmoni Dergisi, 12(125), 17-25.
  • Uçan, A. (1982). Gazi Yüksek Öğretmen Okulu Müzik Bölümü Müzik Alanı birinci yıl programını değerlendirilmesi (Yayınlanmış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yayla, A. A. (2003). Müziksel yeteneğin ölçümü (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
APA Umuzdaş M (2012). Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. , 171 - 183.
Chicago Umuzdaş Mehmet Serkan Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. (2012): 171 - 183.
MLA Umuzdaş Mehmet Serkan Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. , 2012, ss.171 - 183.
AMA Umuzdaş M Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. . 2012; 171 - 183.
Vancouver Umuzdaş M Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. . 2012; 171 - 183.
IEEE Umuzdaş M "Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi." , ss.171 - 183, 2012.
ISNAD Umuzdaş, Mehmet Serkan. "Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi". (2012), 171-183.
APA Umuzdaş M (2012). Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 171 - 183.
Chicago Umuzdaş Mehmet Serkan Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, no.1 (2012): 171 - 183.
MLA Umuzdaş Mehmet Serkan Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.32, no.1, 2012, ss.171 - 183.
AMA Umuzdaş M Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 32(1): 171 - 183.
Vancouver Umuzdaş M Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 32(1): 171 - 183.
IEEE Umuzdaş M "Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi." Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, ss.171 - 183, 2012.
ISNAD Umuzdaş, Mehmet Serkan. "Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi". Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (2012), 171-183.