Yıl: 2012 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 22 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim Altıncı Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı Cebir Öğrenme Alanına ait kazanımlara ulaşılma düzeyini belirlemektir. Araştırmada; var olan durum belirlenmeye çalışıldığı için betimsel nitelikli tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Balıkesir ili merkez ilköğretim okulları arasından tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 510 altıncı sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak İlköğretim altıncı sınıf matematik dersi öğretim programı uygulamaları cebir öğrenme alanı kazanımlarına ulaşılma düzeyini belirlemek amacı ile erişi testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz, ilişkili örneklemler için t testi ve kovaryans analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Ayrıca eta-kare(etki büyüklüğü) korelasyon katsayısı da hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda İlköğretim matematik dersi altıncı. sınıf öğretim programı cebir öğrenme alanı uygulamaları sonucunda öğrencilerin cebir testi puan ortalamalarının son test lehine anlamlı (p<.05) olduğu, ancak son test mutlak başarı puan ortalamalarının 0.75 in altında kalması nedeni ile tam öğrenme düzeyine ulaşılamadığı, öğrencilerin kazanımların yaklaşık % 57 sine.75 düzeyinde ulaşmış olmaları öğretim sürecinin kazanımlara ulaşılabilirliği sağlamada beklenen düzeyde etkili olamadığı, üst grup okullarda öğrenim gören öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeyinin orta ve alt grup okullara kıyasla daha fazla olduğu ve öğrencilerin ön test sonuçları kontrol altına alındığında elde edilen düzeltilmiş son test sonuçlarında da anlamlı farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

İlköğretim altıncı sınıf matematik dersi öğretim programı cebir öğrenme alanı kazanımlarına ulaşılma düzeyi

Öz:
The primary aim of this study is to define reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. In the study; it has been fulfilled in descriptive featured scanning model because the existing case was tried to define. 510 sixth grade students, determined by stratified sampling method among Elementary Schools in Balıkesir city centre, have applied into the study. As data collecting tool, pre and post test has been used to define the level in obtaining acquisitions of Algebra learning domain in sixth grade of Elementary Mathematic course curriculum applications. Acquired data have been evaluated by using descriptive analysis, t test for related samples and covariance analysis. Effect sizes correlation coefficient was also calculated. In consequence of the study it has been concluded that the students&#8217; Algebra test point averages are meaningful in favor of the post-test (p<.05), as a result of Algebra learning domain applications in Elementary school sixth grade of Elementary Mathematic course curriculum, but for the reason that the post-test&#8217;s absolute success point averages are under 0.75, the complete learning level has not been reached, that the students&#8217; obtaining just about %57 of the acquisitions at the level of 75 has shown that the learning process are not as sufficient as expected level for providing accessibility of learning process&#8217; acquisitions, and that students&#8217; level, studying in upper group schools, in attaining acquisitions are higher compared to those in middle and lower group schools, and when the students&#8217; pre test results are taken under control, obtained post test&#8217;s corrected results have also significant difference.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Altun, M., (2007). Eğitim Fakülteleri ve Matematik Öğretmenleri İçin Ortaöğretim Matematik Öğretimi.,s.159-168. Bursa Alfa Akademi Yayınevi Arseven,A.D. (2001). Alan Araştırma Yöntemi. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Bloom B.S. (1998). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (Çev: D.A. Özçelik). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
  • Çıkla, O.A. (2008). İki Kare Farkı (Slavit,D.(1998)) çalışmasından derleme. http://mategt.web.ibu.edu.tr/makaleler/IstatistikAtesi.htm
  • Dede Y. ve Argün Z., (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 : 180-185
  • Dede, Y., Yalın, H. İ. ve Argün, Z. (2002). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin değişken kavramının öğrenimindeki hataları ve kavram yanılgıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, ODTÜ. Ankara
  • EARGED (2007a). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED). ÖBBS-2005. İlköğretim öğrencilerinin başarılarının belirlenmesi matematik raporu. Mayıs 2007.
  • EARGED (2007b). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED). PISA-2006 Projesi Ulusal Ön Raporu.
  • EARGED (2010). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı .PISA- 2009 Projesi Ulusal Ön Raporu.
  • English, L.D. and Warren, E.A., (1999). Introduction the Variable Through Pattern Exploration (s.141-145), Ed: B. Moses, Algebraic Thinking, Grades 9-12: Readings from NCTM’s School Based Journals and Other Publications, Reston, Va: National Councl of Teachers of Mathematics.
  • Erbaş K., Çetinkaya, A. Yaşar E. (2009). Öğrencilerin Basit Doğrusal Denklemlerin Çözümünde Karşılaştıkları Güçlükler ve Kavram Yanılgıları, Eğitim ve Bilim, 34(152):44-59
  • Hart, K. (Ed.),(1998). Children's Understanding of Mathematics: 11-16. London: John Murray.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kish, L. (1965). Survey Sampling. New York: John Wiley & Sons Lannin, J.K. (2005). Generalization and Justification: The Challenge of Introducing Algebraic Reasoning Through Patterning Activities. Mathematical Thinking and Learning, 7(3), 231–258.
  • Lawshe, C. H. (1975). “A quantitative approach to content validity.” Personnel Psychology, 28, 563–575.
  • Lee, L., (1996). An initiation into algebraic culture through generalization activities (s. 87–106), Editör: N. Bednarz, C. Kieran ve L. Lee, Approaches to Algebra:Perspectives for Research and Teaching, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht.
  • MEB. (2007). İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara.
  • National Council of Teachers of Mathematics Principles and standards for school mathematics, (NCTM). (2000). Reston, VA: Author
  • Swafford, J. O., & Langrall, C. W. (2000). Grade 6 students’ preinstructional use of equations to describe and represent problem situations. Journal for Research in Mathematics Education, 31(1), 89–112.
  • Stacey, K., (1989). Finding and using patterns in linear generalising problems, Education Studies in Mathematics, 20, 147–164.
  • Şahan, H. H. (2007). “İlköğretim 3. sınıf matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesi” Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Veneziano L, Hooper J. A. (1997). Method for quantifying content validity of health-related questionnaires. Am J Health Behav; 21(1):67-70.
  • Yazıcı, E. (2009). İlköğretim Matematik Dersi 6.Sınıf Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi Üzerine Bir Çalışma, Konya, Yayınlanmamış Doktora Tezi Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Yenilmez, K. ve Teke, M., (2008). “Yenilenen Matematik Programının Öğrencilerin Cebirsel Düşünme Düzeylerine Etkisi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15 s:229–246
  • Yenilmez, K. ve Avcu, T. (2009). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Cebir Öğrenme Alanındaki Başarı Düzeyleri Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 10, Sayı 2, Sayfa 37-45
  • Yurdagül H., (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. In: XIV. Eğitim Bilimleri Kurultayı; 28-30; Pamukkale Üniversitesi, Denizli; 2005. s. 1-6. Erişim: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/PamukkaleBildiri.pdf
  • Zazkis, A., ve Liljedahl, P. (2002). Generalization of patterns: The tension between algebraic thinking and algebraic notation. Educational Studies in Mathematics, 49(3), 379-402.
APA MERT UYANGÖR S, ÖVEZ DİKKARTIN F (2012). Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. , 1 - 22.
Chicago MERT UYANGÖR SEVİNÇ,ÖVEZ DİKKARTIN Filiz Tuğba Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. (2012): 1 - 22.
MLA MERT UYANGÖR SEVİNÇ,ÖVEZ DİKKARTIN Filiz Tuğba Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. , 2012, ss.1 - 22.
AMA MERT UYANGÖR S,ÖVEZ DİKKARTIN F Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. . 2012; 1 - 22.
Vancouver MERT UYANGÖR S,ÖVEZ DİKKARTIN F Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. . 2012; 1 - 22.
IEEE MERT UYANGÖR S,ÖVEZ DİKKARTIN F "Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program." , ss.1 - 22, 2012.
ISNAD MERT UYANGÖR, SEVİNÇ - ÖVEZ DİKKARTIN, Filiz Tuğba. "Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program". (2012), 1-22.
APA MERT UYANGÖR S, ÖVEZ DİKKARTIN F (2012). Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(1), 1 - 22.
Chicago MERT UYANGÖR SEVİNÇ,ÖVEZ DİKKARTIN Filiz Tuğba Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 6, no.1 (2012): 1 - 22.
MLA MERT UYANGÖR SEVİNÇ,ÖVEZ DİKKARTIN Filiz Tuğba Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.6, no.1, 2012, ss.1 - 22.
AMA MERT UYANGÖR S,ÖVEZ DİKKARTIN F Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2012; 6(1): 1 - 22.
Vancouver MERT UYANGÖR S,ÖVEZ DİKKARTIN F Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2012; 6(1): 1 - 22.
IEEE MERT UYANGÖR S,ÖVEZ DİKKARTIN F "Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program." Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6, ss.1 - 22, 2012.
ISNAD MERT UYANGÖR, SEVİNÇ - ÖVEZ DİKKARTIN, Filiz Tuğba. "Reaching of attainment levels of algebra learning domain in sixth grade of elementary mathematics education program". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 6/1 (2012), 1-22.