Yıl: 2011 Cilt: 11 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 219 - 238 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri

Öz:
Erken çocukluk eğitimi çocukları ilköğretime hazırlayan, evdeki eğitim veyetişme olanaklarını destekleyen, dil ve sosyal açıdan var olan eşitsizlikleri erken dönemde ortadan kaldırmayı amaçlayan bir programdır. Bu araştırmada çocukları okul öncesi eğitime devam eden ailelerin bu eğitimden beklentileri, beklentilerinin karşılanma düzeyi ve çocuklarında gözledikleri değişimlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürütülen çalışmada Düzce ilinde, çocuğu okul öncesi eğitime devam etmiş 8 anne, amaçlı, homojen örnekleme yöntemiyle sosyo ekonomik ve eğitim seviyesi düşük ailelerden seçilmişlerdir. Araştırma bulgularına göre çocukların kendini ifade etme yeteneğinin geliştiği, sosyalleştiği, ailesi, akranları ve öğretmenleriyle daha kolay iletişime geçebildiği, dolayısıyla akademik ve sosyal olarak daha fazla doyum sağladığı ifade edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sosyoloji Aile Çalışmaları

Prescholl education and its effects on childrens

Öz:
Early childhood programs prepare children for primary education; theyprovide opportunities to enhance and complement their educational experiencesat home and can help combat linguistic and social disadvantages. The purpose ofthis study is to determine the expectations of the families whose children receive preschool education, families’ levels of the fulfillment of their expectations, and the changes they observe in their children. Data collection was done, using a qualitative research method, namely, semi structured interviews in Düzce with eight mothers with low socio economic status and educational level whose children received preschool education. The results reveal that preschool education help children develop their ability to express themselves, socialize, establish communication with their families, peers, and their teachers, thus, develop more academically and socially.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sosyoloji Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akyüz, Y. (2004). Türk Eğitim Tarihi, M.Ö. 1000 / M.S. 2004, 9. Baskı, Ankara Pegem A.
  • Barnett, W.S. (2008). Preschool education and its lasting effects: Research and policy, implications. Boulder and Tempe: Education and the Public Interest Center & Education Policy Research Unit.
  • Derman, M.T. ve Başal, H.A. (2010). Cumhuriyetin İlanından Günümüze Türki ye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretimde Niceliksel ve Niteliksel Gelişme ler, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (11), 560 569.
  • Dickinson, D.K. and Porche, M.V. (2011). Relation Between Language Experiences in reschool Classrooms and Children’s Kindergarten and Fourth Grade Language and Reading Abilities, Child Development, 1, 1–17.
  • ECEC, (2004). Early Childhood Education and Care in Finland, Brochures of the Ministry of Social Affairs and Health, 14, Helsinki, Finland.
  • Erbay, E. (2008). Okul Öncesi Eğitim Alan ve Almayan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Becerilere Sahip Olma Düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi SBE.
  • Eurodice. (2010). Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin Yapısı, Türkiye: European Commission Eurodice.
  • Günalp, A. (2007). Farklı Anne Baba Tutumlarının Okul Öncesi Eğitim çağındaki Çocukların Duygusal Gelişimine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniver sitesi, SBE.
  • Gormley, W.T. (2007). Early Chıldhood Care and Educatıon: Lessons and Puzzles. Journal of Policy Analysis and Management, 26 (3), 633–671.
  • Karch, A. (2010). Policy Feedback and Preschool Funding in the American States, The Policy Studies Journal, 38 (2), 217 234.
  • Killen, M. and Smetana, J.G. (1999). Social Interactions in Preschool Classrooms and the Development of Young Children’s Conceptions of the Personal, Child Development, 70 (2), 486–501.
  • Kesicioğlu, O.S. ve Alisinanoğlu, F. (2009). 60 72 Aylık Çocukların Çevreye Karsı Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Ahi Evran Üniver/ sitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 37 48.
  • Magnuson, K., Claudia L,M. and Waldfogel, J. (2006). Preschool and School Readiness of Children of Immigrants, Socıal Scıence Quarterly, 87 (5), 1241 1262.
  • Magnuson, K. and Waldfogel, J. (2005). Preschool Child Care and Parents’ Use of Physical Discipline, Infant and Child Development, 14, 177–198.
  • McCabe, P.C. and Altamura, M. (2011). Empirically Valid Strategies to Improve Social and Emotional Competence of Children, Psychology in the Schools, 48(5), 513 540.
  • Mashburn, A.J., Justice, L.M., Downer, J.T. and Pianta, R,C. (2009). Peer Effects on Children’s Achievement During Kindergarten, Child Development, 80 (3), 686–702.
  • Nomaguchi, K.M. (2006). Maternal Employment, Nonparental Care, Mother Child Interactions, and Child Outcomes During Preschool Years, Journal of Marriage and Family, 68, 1341–1369.
  • OECD. (2010a). Highlights from Education at a Glance 2010, Organisation for Economic Co operation and Development. OECD 2010.
  • OECD. (2010b). Education at a Glance 2010, Organisation for Economic Co operation and Development. OECD 2010
  • Oktay, A. (1993). Okul Öncesi Eğitim, Eğitim ve Toplum, Kış, 37 41.
  • Özgan, H. (2010). Comparison of early childhood education (preschool education) in Turkey and OECD countries, Educational Research and Review, 5 (9), 499 507.
  • Powell, D.R. (1999). Early childhood development. In A.J. Reynolds, H.J. Walberg, (Eds.), Promoting positive outcomes in children, 45 71, Washington, DC: CWLA Press.
  • Rudd, K. and Macklin, J. (2007). New Directions for Early Childhood Education, Universal access to early learning for 4 year olds, Minister for Families Community Services.
  • Raty, H. and Kasanen, K. (2010). A Seven Year Follow Up Study on Parents’ Expectations of Their Children’s Further Education, Journal of Applied Social Psychology, 40 (11), 2711–2735.
  • Senemoğlu, N. (1994). Okul Öncesi Eğitim Programı Hangi Yeterlikleri Kazandır malıdırş Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 10, 21 30.
  • Snape, D. ve Spencer, L. (2003). The Foundation of Qualitative Research, In Qualitative Research Practice, Edited by. J. Ritche and J. Lewis, 1 23, London: Sage Publ.
  • Suh Ruu, O. and Reynolds, A. J. (2005). Preschool Education and School Completion, Encyclopedia on Early Childhood Development, Centre of Childhood Development.
  • TÜSİAD. (2005). Doğru Ba)langıç, Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim, TÜSİAD 2005 05. 396.
  • UNICEF. (2007). Okul Öncesi Eğitimde Bilgi Tutum Ve Uygulama Araştırması, UNICEF, Ekim, 2007.
  • Valkonava, Y. (2009). The Passion for Educating the ‘‘New Man’’: Debates of Preschooling in Soviet Russia, 1917–1925. History of Education Quarterly, 49 (2), 211 221.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemler, 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları.
APA ASLANARGUN E, Tapan F (2011). Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. , 219 - 238.
Chicago ASLANARGUN ENGİN,Tapan Filiz Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. (2011): 219 - 238.
MLA ASLANARGUN ENGİN,Tapan Filiz Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. , 2011, ss.219 - 238.
AMA ASLANARGUN E,Tapan F Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. . 2011; 219 - 238.
Vancouver ASLANARGUN E,Tapan F Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. . 2011; 219 - 238.
IEEE ASLANARGUN E,Tapan F "Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri." , ss.219 - 238, 2011.
ISNAD ASLANARGUN, ENGİN - Tapan, Filiz. "Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri". (2011), 219-238.
APA ASLANARGUN E, Tapan F (2011). Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 219 - 238.
Chicago ASLANARGUN ENGİN,Tapan Filiz Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.2 (2011): 219 - 238.
MLA ASLANARGUN ENGİN,Tapan Filiz Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.2, 2011, ss.219 - 238.
AMA ASLANARGUN E,Tapan F Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 11(2): 219 - 238.
Vancouver ASLANARGUN E,Tapan F Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 11(2): 219 - 238.
IEEE ASLANARGUN E,Tapan F "Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.219 - 238, 2011.
ISNAD ASLANARGUN, ENGİN - Tapan, Filiz. "Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/2 (2011), 219-238.