Yıl: 2013 Cilt: 13 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1567 - 1577 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi

Öz:
Özel yetenek gerektiren bölümlere/ana bilim dallarına öğrenci alımında kullanılan yerleştirme puanının doğru hesaplanması, hem aday hem de ilgili ana bilim dalındaki öğretim üyeleri için kritik öneme sahiptir. Zira yerleştirme puanının nasıl hesaplandığı, ana bilim dalına kayıt yaptıran adayların özel yetenek profillerini ve eğitimin kalitesini doğrudan etkileyebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, müzik eğitimi programına başvuran adayların programa yerleştirilmesinde kullanılan alt puan türlerinin (YGSP, AOBP, ÖYSP) yerleştirme puanını yordama güçlerini belirlemek, yapılan yerleştirmelerin doğruluğunu tespit etmektir. Çalışmada Orta Anadoluda büyük bir üniversitenin Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalının 2010 yılında özel yetenek sınavlarına katılan 100 adaya ait veriler kullanılmıştır. Yapılan ayırma analizinde ÖSYMnin halen kullanmakta olduğu hesaplama yönteminde belirlenen alt puan katsayılarının yerleştirme puanına olan etkilerinin ÖSYM tarafından belirtilen ağırlıklandırmadan farklı olduğu tespit edilmiştir. ÖSYM kılavuzuna göre en etkili puan türünün ÖYSP olması gerekirken adayların programa yerleştirilmelerinde en etkili puan türünün YGSP olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ayırma analizi sonucuna göre programa yerleşen ve yerleşemeyen adayların doğru sınıflandırma yüzdesi %94 olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Müzik

Examination of the classification accuracy of music education special aptitude exams

Öz:
It is critical both for candidates who apply for programs that require special aptitude and the professors who teach in these programs whether those students scores on placement exams are correctly calculated. Because student s ability profile and the quality of education in these programs may be directly affected by how candidates placement scores are calculated. The purpose of this study is to determine the effect of sub-scores on students placement scores and the accuracy of the placements in the music education program. This study is based on data of 100 candidates who took special aptitude tests offered by Music Education Program in a big University at middle Anatolia in 2010. The results of the discrimination analysis indicate that actual weights of the placement sub-scores depart from the original weights set by the Student Selection and Placement Center (SSPC). Contrary to the calculation formula in the SSPC guidelines, higher entrance exam (HES) score has been found to be the main determinant of students placement scores. Finally, classification accuracy of the placement scores have been found to be 94%.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Müzik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA Atar H, SAYIN A, Atar B (2013). Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. , 1567 - 1577.
Chicago Atar Hakan Yavuz,SAYIN Ayfer,Atar Burcu Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. (2013): 1567 - 1577.
MLA Atar Hakan Yavuz,SAYIN Ayfer,Atar Burcu Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. , 2013, ss.1567 - 1577.
AMA Atar H,SAYIN A,Atar B Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. . 2013; 1567 - 1577.
Vancouver Atar H,SAYIN A,Atar B Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. . 2013; 1567 - 1577.
IEEE Atar H,SAYIN A,Atar B "Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi." , ss.1567 - 1577, 2013.
ISNAD Atar, Hakan Yavuz vd. "Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi". (2013), 1567-1577.
APA Atar H, SAYIN A, Atar B (2013). Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1567 - 1577.
Chicago Atar Hakan Yavuz,SAYIN Ayfer,Atar Burcu Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13, no.3 (2013): 1567 - 1577.
MLA Atar Hakan Yavuz,SAYIN Ayfer,Atar Burcu Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.13, no.3, 2013, ss.1567 - 1577.
AMA Atar H,SAYIN A,Atar B Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013; 13(3): 1567 - 1577.
Vancouver Atar H,SAYIN A,Atar B Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013; 13(3): 1567 - 1577.
IEEE Atar H,SAYIN A,Atar B "Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, ss.1567 - 1577, 2013.
ISNAD Atar, Hakan Yavuz vd. "Müzik öğretmenliği özel yetenek sınavlarının sınıflama doğruluğunun incelenmesi". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13/3 (2013), 1567-1577.