Yıl: 2013 Cilt: 13 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1691 - 1713 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması

Öz:
Çocukların ilköğretime hazırlık süreci, aileleri ve öğretmenleri endişelendiren önemli konulardan biridir. Özellikle okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenleri, bu süreci, sonuçlarını, olumlu yönlerini ve zorluklarını çocuklarla beraber yaşamaktadırlar. Bu nedenle bu çalışmada, okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada temel nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve 35i okul öncesi, 35i birinci sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 70 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Veri analizleri sonucunda, ilköğretime hazırlık tanımı, ilköğretime hazırlık sürecinde etkili kişi ve kurumlar, ilköğretime hazırlık sürecinde okul öncesi eğitim, ilköğretime hazırlık sürecinde/geçişte karşılaşılan zorluklar ve ilköğretime hazırlık süreci ile ilgili öneriler olmak üzere 5 ana tema belirlenmiştir. Ayrıca, okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık süreci ile ilgili görüşlerinin genellikle benzer olduğu ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A comparison of preschool and first grade teachers views about school readiness

Öz:
School readiness is an important concern for parents and teachers because it is a multifaceted process which encompasses all the developmental areas and various skills of children rather than only focusing on cognitive and literacy skills. In particular, preschool and first grade teachers experience the positive and negative sides of the process of school readiness. In this study, basic qualitative research was used to compare teachers views about school readiness. The participants were 35 preschool and 35 first grade teachers and a semi-structured interview protocol developed by the researchers was used to collect data. Qualitative analysis was performed at the end of the study and according to the findings, the following five main themes were determined: definition of school readiness, the effective people and institutions in the school readiness process, preschool education for school readiness, the difficulties encountered in the school readiness process and suggestions for effective school readiness. Also, the findings showed that preschool and first grade teachers tended to have similar views related school readiness.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA Şahin-Sak İ, SAK R, tuncer n (2013). Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. , 1691 - 1713.
Chicago Şahin-Sak İkbal Tuba,SAK RAMAZAN,tuncer nuran Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. (2013): 1691 - 1713.
MLA Şahin-Sak İkbal Tuba,SAK RAMAZAN,tuncer nuran Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. , 2013, ss.1691 - 1713.
AMA Şahin-Sak İ,SAK R,tuncer n Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. . 2013; 1691 - 1713.
Vancouver Şahin-Sak İ,SAK R,tuncer n Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. . 2013; 1691 - 1713.
IEEE Şahin-Sak İ,SAK R,tuncer n "Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması." , ss.1691 - 1713, 2013.
ISNAD Şahin-Sak, İkbal Tuba vd. "Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması". (2013), 1691-1713.
APA Şahin-Sak İ, SAK R, tuncer n (2013). Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1691 - 1713.
Chicago Şahin-Sak İkbal Tuba,SAK RAMAZAN,tuncer nuran Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13, no.3 (2013): 1691 - 1713.
MLA Şahin-Sak İkbal Tuba,SAK RAMAZAN,tuncer nuran Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.13, no.3, 2013, ss.1691 - 1713.
AMA Şahin-Sak İ,SAK R,tuncer n Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013; 13(3): 1691 - 1713.
Vancouver Şahin-Sak İ,SAK R,tuncer n Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013; 13(3): 1691 - 1713.
IEEE Şahin-Sak İ,SAK R,tuncer n "Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, ss.1691 - 1713, 2013.
ISNAD Şahin-Sak, İkbal Tuba vd. "Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13/3 (2013), 1691-1713.