Yıl: 2013 Cilt: 46 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 29 - 55 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği

Öz:
Bu araştırmanın amacı, kurumsal kimlik ve kurumsal imajı etkileyen değişkenleri belirlemek ve kurumsal kimlik öğeleri ile kurumsal imaj arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla, Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) Isparta İl Müdürlüğüne iş başvurusunda bulunan adayların, İŞKURun kurumsal kimlik öğelerini değerlendirmeleri ve kurumsal imaj algıları incelenmiştir. Çalışmada 400 iş başvurusunda bulunanlara anket uygulanmıştır. Araştırma sonunda, İŞKURun kurumsal kimlik öğelerinin, imajına yansıyan sonuçları değerlendirildiğinde kurumsal iletişim öğesinde daha başarılı olduğu görülmüştür. İŞKURun imajı, kurumsal iletişim öğesinin iletişim kolaylığı, teknolojinin kullanımı, bilgilendirme, hızlı ve kolay erişim unsurlarından olumlu etkilenmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Halkla İlişkiler

Corporate image management; the case of Turkish employment organization

Öz:
This research aims toidentify the factors affecting the corporate identity and corporate image, and to investigate the relationship between corporate identity elements and corporate image. To this end, the corporate identity element evaluations and corporate image perceptions of the unemployed people, who applied to Isparta Provincial Directorate of Turkish Employment Organization is evaluated. The evaluation of the results of Turkish Employment Organization s identity elements that have reflected on its image indicates that the Turkish Employment Organization is more successful in corporate communicational elements. The image of Turkish Employment Organization is positively affected by the easiness of communication, the use of technology, information and fast and easy access factors of corporate communicational element.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Halkla İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Aaker, D.A. - Myers, J. G. ( 1982), AdvertisingManagment, Prentice-Hall, Englewood, Clifts.
  • Abratt, Russell (1989), “A New ApproachToTheCorporate Image Management Process,”Journal Of Marketing Management, 5, (1).
  • Ak, Mehmet (1998), Firmalarda/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, Işıl Ofset Sanayi Limited Şirketi, İstanbul.
  • Aktaran, Bakan (2005), “Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri ve Değerlendirme”, Halkla İlişkiler Sempozyumu, Ankara Üniversitesi B.Y.Y.O.Yayınları.
  • Bakan, Ömer (2004), Kurumsal İmaj Oluşumunu Etkileyen Faktörler: İletişim Faktörlerinin Rolünü Belirlemeye Yönelik Amprik Bir Çalışma, Selçuk Üniversitesi Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya, s. 31.
  • Bakan, Ömer (2005), Kurumsal İmaj, (Birinci Baskı),Tablet Yayınları, Konya.
  • Baş, Türker (2005), Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir? Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Bolat, Oya İnci(2006), Konaklama İşletmelerinde İşgörenlerden Yansıyan Kurumsal İmajın Analizi Ve Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora TeziBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Çobanoğlu, E. - Yalçın, M. (2006), “Building A Model WithCorporateIdentitiyDimentionsAndSomeSuggestionsForUniversity Environment”, Pazarlamada Yeni Açılımlarla Üstünlük Sağlamak, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Dowling,G.R. (1986), “ManagingYourCorporateImages”, Industrial Marketing Managment 15 - London.
  • Duimering, P. R. andSafayenı, F. (1998), “The Role Of Language AndFormalStructure İn The Construction andMantenance Of OrganizationalImages,”International Studies Of ManagementandOrganizationVol. 28, No: 3.
  • Gorman, Chris (1994), “Developing An Effective Corporate Identity Program", Public Relations Journal, 50,7, s. 40-42
  • Gülsoy,Tanses (1999), Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü, Adam Yayınları, İstanbul.
  • Hair, Joseph F.- Anderson, Rolph E.-Tatham, Ronald L.- Black, William C. (1998), Multivariate Data Analysis, New Jersey, PrenticeHall.
  • Howard, Steven (1998), Corparate Image Management, Butterworth-Heinemann, Singapore, s. 66-69
  • Koç, Rezal (2007), Sektör İmajının Değiştirilmesi; Uygulama Örneği Türk Deri Sektörü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Latsch, Gerhard (2000), İşe Yerleştirme ve İstihdam Danışmanlığı, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Ankara.
  • Marwick, N - Fill, C. (1997), “Towards A Framework ForManagingCorporateIdentitiy”, EuropeanJournal Of Marketing, Vol. 31, No. 5-6.
  • Marziliano (1998), “ManagingTheCorporete Image AndIdentity:ABorderlineBetween Fiction &Reality”, Int.Studies Of Mgt&Org.,Vol. 28,No: 3, Fall
  • Melewar, T.C. - Saunders, J. (2000), “Global Corporate Visual Identity Systems: Using andExtended Marketing Mix” EuropeanJournal Of Marketing, Vol. 34, No: 5.
  • Okay, Ayla (2005), Kurum Kimliği, Beşinci Baskı. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Okay, Ayla - Okay Aydemir (2005), Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İkinci Baskı. İstanbul: Der Yayınları.
  • Olins,W. (1989), “CorporateIdentity:Making Business Strategy Visible Through Design”, Thames & Hudson, London. Pharoh, N.(1982), “Corporate Image Research in TheBrewingIndustryorFromRedRevolutionTo Country Goodness in Ten Years”,E Journal Of The Market ResearchSociety, 24 (3).
  • Riel (1995), Priciples of Corporate Communication, Prentice Hall, New York.
  • Şimşek, M. Şerif (1998), Yönetim ve Organizasyon, Damla Ofset ve Matbacılık A.Ş. Konya, s. 352-353
  • Topalion, A. (1984), “Corporate Identity: Beyond The Visual Statements, International Journal Of Advertising, Vol. 3.
  • Wilson, A. (2001), “UnderstandingOrganizationalCultureandTheImplicationsForCorporate Marketing” , EuropeanJournal Of Marketing, 35, (3-4).
  • Van, Rekom (1997), “Deriving an OperationalMeasure of Corporote Identity” , EuropeanJournal Of Marketing, Vol. 31, No: 5/6.
  • Yazıcıoğlu, Yahşi - Erdoğan, Samiye (2007), SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, İkinci Baskı Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yılmaz, Mehti (2002), İşletmelerde Kurumsal İmaj Ve Oluşumundaki Ana Etkenler Bir Örnek Olay İncelemesi: Sheraton Ankara Hotel &Towers, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Zorlu, Nil (2000), Etkili Kurumsal İmajda Halkla İlişkiler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
APA ALKİBAY S, AYAR C (2013). Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. , 29 - 55.
Chicago ALKİBAY Sanem,AYAR Candan Özgün Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. (2013): 29 - 55.
MLA ALKİBAY Sanem,AYAR Candan Özgün Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. , 2013, ss.29 - 55.
AMA ALKİBAY S,AYAR C Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. . 2013; 29 - 55.
Vancouver ALKİBAY S,AYAR C Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. . 2013; 29 - 55.
IEEE ALKİBAY S,AYAR C "Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği." , ss.29 - 55, 2013.
ISNAD ALKİBAY, Sanem - AYAR, Candan Özgün. "Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği". (2013), 29-55.
APA ALKİBAY S, AYAR C (2013). Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. Amme İdaresi Dergisi, 46(1), 29 - 55.
Chicago ALKİBAY Sanem,AYAR Candan Özgün Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. Amme İdaresi Dergisi 46, no.1 (2013): 29 - 55.
MLA ALKİBAY Sanem,AYAR Candan Özgün Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. Amme İdaresi Dergisi, vol.46, no.1, 2013, ss.29 - 55.
AMA ALKİBAY S,AYAR C Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. Amme İdaresi Dergisi. 2013; 46(1): 29 - 55.
Vancouver ALKİBAY S,AYAR C Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği. Amme İdaresi Dergisi. 2013; 46(1): 29 - 55.
IEEE ALKİBAY S,AYAR C "Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği." Amme İdaresi Dergisi, 46, ss.29 - 55, 2013.
ISNAD ALKİBAY, Sanem - AYAR, Candan Özgün. "Kurumsal imaj yönetimi: Türkiye iş kurumu örneği". Amme İdaresi Dergisi 46/1 (2013), 29-55.