Yıl: 2013 Cilt: 13 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1767 - 1781 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Türkiyede SSCI ve ULAKBIM Sosyal Bilimler veri tabanları tarafından dizinlenen dergilerdeki 2000-2011 yılları arasında yayımlanan Türkçe eğitimi araştırmalarının, konu alanlarının, yöntemlerinin, araştırmalarda kullanılan veri toplama araçlarının, veri analiz yöntemlerinin ve örneklem özelliklerinin eğilimlerini tespit etmektir. Veri tabanlarından amaçlı örnekleme tekniği ile seçilen 44 dergideki 558 makale değerlendirilmiş ve makaleler Türkçe Eğitimi Yayın Sınıflama Formu (TEYSF) kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmış ve veriler SPSS 16.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre makale yöntemi açısından tarama modelindeki çalışmaların yoğunlukta olduğu, en çok nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı, verilerin en çok doküman ve anket ler yardımıyla toplandığı, veri analiz yöntemleri arasında da betimsel analiz in çok kullanıldığı belirlenmiştir. Örneklem grubu olarak ilköğretim öğrencileri nin, örneklem büyüklüğü olarak 31-100 kişi arasında değişen grupların olduğu; örnekleme tekniği olarak da kolay ulaşılabilir örnekleme tekniğinin çok kullanıldığı görülmüştür. Türkçe eğitiminin alanına göre yapılan incelemede, birden fazla beceri alanını kapsayan karma beceri alanları başlığı altındaki yayınlarlaokuma eğitimi üzerine yapılan çalışmaların çoğunlukta olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları İşletme

Trends in Turkish education studies

Öz:
The purpose of this study was to determine trends in the subject areas, methods, data collection tools, data analysis methods, and sample types used in recent studies on Turkish education, published in journals from 2000-2011. A total of 558 articles from 44 journals were selected from databases by the purposive sampling method and examined using the Turkish Education Publication Classification Form (TEPCF). The method used in the study was content analysis. The data was analysed using the SPSS 16.0 program. The findings were thatsurvey studies were the most common with regard to method, quantitative research methods were most commonly used, data were mostly gathered by document and questionnaire, and descriptive analysis was the most commonly used data analysis method. Also, Elementary school students were the most commonly used sample group, the sizes of samples most commonly ranged between 31-100 participants, and convenience sampling was the most common sampling technique. Regarding Turkish education research areas, studies with titles referring to mixed skills areas which covered more than one skill and studies on reading education formed the majority.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları İşletme
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA VARIŞOĞLU B, ŞAHİN A, Goktas Y (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. , 1767 - 1781.
Chicago VARIŞOĞLU BEHİCE,ŞAHİN Abdullah,Goktas Yuksel Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. (2013): 1767 - 1781.
MLA VARIŞOĞLU BEHİCE,ŞAHİN Abdullah,Goktas Yuksel Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. , 2013, ss.1767 - 1781.
AMA VARIŞOĞLU B,ŞAHİN A,Goktas Y Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. . 2013; 1767 - 1781.
Vancouver VARIŞOĞLU B,ŞAHİN A,Goktas Y Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. . 2013; 1767 - 1781.
IEEE VARIŞOĞLU B,ŞAHİN A,Goktas Y "Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler." , ss.1767 - 1781, 2013.
ISNAD VARIŞOĞLU, BEHİCE vd. "Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler". (2013), 1767-1781.
APA VARIŞOĞLU B, ŞAHİN A, Goktas Y (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1767 - 1781.
Chicago VARIŞOĞLU BEHİCE,ŞAHİN Abdullah,Goktas Yuksel Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13, no.3 (2013): 1767 - 1781.
MLA VARIŞOĞLU BEHİCE,ŞAHİN Abdullah,Goktas Yuksel Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.13, no.3, 2013, ss.1767 - 1781.
AMA VARIŞOĞLU B,ŞAHİN A,Goktas Y Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013; 13(3): 1767 - 1781.
Vancouver VARIŞOĞLU B,ŞAHİN A,Goktas Y Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013; 13(3): 1767 - 1781.
IEEE VARIŞOĞLU B,ŞAHİN A,Goktas Y "Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, ss.1767 - 1781, 2013.
ISNAD VARIŞOĞLU, BEHİCE vd. "Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13/3 (2013), 1767-1781.