Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik
Yıl: 2002 Cilt: 35 Sayı: 1-2 Sayfa Aralığı: 39 - 54 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik
Öz: Üretim fonksiyonları, belli bir çıktının üretimine tek tek girdilerin katkısını ölçmede kullanılan ekonomik bir araçtır. Kavram, bu anlamda eğitime de uygulanabilir. Ekonomistler ve diğer araştırmacılar, eğitimsel girdilerin çıktılarla ilişkilerini ortaya koyan üretim fonksiyonlarını tahmin etmek üzere dikkate değer düzeyde çaba harcamaktadırlar. Bununla birlikte, bir çok araştırma, öğretmen ücretleri ya da öğretmen-öğrenci oranı gibi girdiler ile okul çıktıları arasında güçlü ve tutarlı ilişkileri göstermede başarılı olamamıştır. Öğrencilerin sosyo-ekonomik geçmişi kontrol edildiğinde dahi, özellikle öğrenci başına harcama ile başarı arasında doğrudan bir ilişki kurmak güç gözükmektedir. Buna karşın araştırmacılar, almaşık (alternatif) araştırma stratejilerini geliştirmek üzere çalışmalarını sürdürmektedirler.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
- Balcı, Ali. (2001). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Kuram Uygulama ve Araştırma. Geliştirilmiş İkinci Baskı. Ankara: PEGEM Yayıncılık.
- Carnoy, Martin. (1995). “Introduction”( Ed: Martin Carnoy) International Encyclopedia of Economics of Education. Oxford: Pergamon Press.
- Günçer, Barbaros, M. Ruhi Köse. (1992). “Effects of Family and School on Turkish Students’ Academic Performance” Education & Society. Volume: 10, No: 2.
- Hanushek, E. A. (1995). “Education Production Functions”. (Ed: Martin Carnoy) International Encyclopedia of Economics of Education. Oxford: Pergamon Press.
- ------. (1987). “Educational Production Functions” (Ed: George Psacharopoulos) Economics of Education Research and Studies.Oxford: Pergamon Press.
- Hedges, Larry V., Richard D. Laine, Rob Greenwald. (1994). “Does Money Matter? A Meta-Analysis of Studies of the Effects of Differential School Inputs on Student Outcomes”. Educational Researcher. April.
- Katzman, Martin T. (1971).The Political Economy of Urban Schools. Cambridge: Harvard University Press.
- Kumbaracıbaşı, Onur ve Erdoğan Soral. (1981). Ekonomiye Giriş. Ankara: Baskı Daily News Web Ofset Tesisleri.
- Lau, J. Lawrence. (1979). “Educational Production Functions” Economic Dimensions of Education. Report of A Committe of National Academy of Education.
- Monk, David H. (1990). Educational Finance. An Economic Approach. New York: McGraw-Hill Publishing Company.
- ------. (1995). “Microeconomics of School Production” (Ed: Martin Carnoy) International Encyclopedia of Economics of Education.(Second Edition). Oxford: Pergamon Press.
- Odden, Allan R. and Lawrence O. Picus. (2000). School Finance. A Policy Perspectives. (Second Edition). Boston: McGraw-Hill.
- Richards,Donald. (1986). Productive and Effective Schools. Chicago, Illinois: The Annual Conference of The American Finance Assocation.
- Stern David. (1989). “Educational Cost Factors and Student Achievement in Grades 3 and 6: Some New Evidence” Economics of Education Review, Vol: 8, No: 2.
- Uluğ, Feyzi. (1999). Eğitimde Grup Süreçleri. Yönetsel Psiko-Sosyal ve Teknik Bakış. Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü. Yayın No: 295.
- Ünal, L. Işıl. (1996). Eğitim ve Yetiştirme Ekonomisi. Ankara: EPAR Yayınları.
APA | TURAL KURUL N (2002). Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. , 39 - 54. |
Chicago | TURAL KURUL Nejla Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. (2002): 39 - 54. |
MLA | TURAL KURUL Nejla Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. , 2002, ss.39 - 54. |
AMA | TURAL KURUL N Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. . 2002; 39 - 54. |
Vancouver | TURAL KURUL N Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. . 2002; 39 - 54. |
IEEE | TURAL KURUL N "Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik." , ss.39 - 54, 2002. |
ISNAD | TURAL KURUL, Nejla. "Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik". (2002), 39-54. |
APA | TURAL KURUL N (2002). Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 39 - 54. |
Chicago | TURAL KURUL Nejla Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 35, no.1-2 (2002): 39 - 54. |
MLA | TURAL KURUL Nejla Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.35, no.1-2, 2002, ss.39 - 54. |
AMA | TURAL KURUL N Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2002; 35(1-2): 39 - 54. |
Vancouver | TURAL KURUL N Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2002; 35(1-2): 39 - 54. |
IEEE | TURAL KURUL N "Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35, ss.39 - 54, 2002. |
ISNAD | TURAL KURUL, Nejla. "Öğrenci Başarısında Etkili Okul Değişkenleri ve Eğitimde Verimlilik". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 35/1-2 (2002), 39-54. |