Yıl: 2012 Cilt: 12 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 73 - 96 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri

Öz:
Bu çalışma, fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin yüklediği anlamları betimlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun oluşturulmasında, seçkisizlik ilkesi temel alınarak 2010 2011 eğitim öğretim yılı Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf öğrencileri arasından tesadüfi olarak seçilen 197 öğrenci oluşturmuştur. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış öğretmenlik mesleği görüş formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi tekniklerinden kategori analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının yaklaşık yarıya yakınının istekli olarak öğretmenlik mesleğini tercih ettikleri ve etkili öğretmeni tanımlarken öğrenme ve öğretme süreci kategorisi ile ilgili cevaplar verdikleri ortaya çıkmıştır. Genel olarak, 4. sınıf öğrencilerinin formasyon bilgisi anlamında daha teknik kavramları kullandıkları ve uygulama yönüyle ihtiyaçlarının şekillendiği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARTAL T, TAŞDEMİR A (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. , 73 - 96.
Chicago KARTAL Tezcan,TAŞDEMİR Adem Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. (2012): 73 - 96.
MLA KARTAL Tezcan,TAŞDEMİR Adem Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. , 2012, ss.73 - 96.
AMA KARTAL T,TAŞDEMİR A Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. . 2012; 73 - 96.
Vancouver KARTAL T,TAŞDEMİR A Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. . 2012; 73 - 96.
IEEE KARTAL T,TAŞDEMİR A "Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri." , ss.73 - 96, 2012.
ISNAD KARTAL, Tezcan - TAŞDEMİR, Adem. "Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri". (2012), 73-96.
APA KARTAL T, TAŞDEMİR A (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73 - 96.
Chicago KARTAL Tezcan,TAŞDEMİR Adem Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no.2 (2012): 73 - 96.
MLA KARTAL Tezcan,TAŞDEMİR Adem Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.12, no.2, 2012, ss.73 - 96.
AMA KARTAL T,TAŞDEMİR A Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 12(2): 73 - 96.
Vancouver KARTAL T,TAŞDEMİR A Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 12(2): 73 - 96.
IEEE KARTAL T,TAŞDEMİR A "Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, ss.73 - 96, 2012.
ISNAD KARTAL, Tezcan - TAŞDEMİR, Adem. "Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12/2 (2012), 73-96.