Yıl: 2013 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 177 - 192 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin İnternete ilişkin metaforlarını belirlemek ve analiz etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya nın Çumra ilçesinde ve Karaman il merkezinde bulunan birer devlet ortaöğretim okulunda öğrenim gören 251 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlananİnternet . gibidir/benzer, çünkü . ibaresini içeren formlar vasıtası ile toplanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi ile olgubilim deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Toplanan verilerin sonucunda öğrencilerin toplam 92 metafor geliştirdikleri görülmüştür. Geliştirilen bu metaforlar 8 farklı kategoride toplanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda yaşları 15-18 arasında değişen ortaöğretim öğrencilerinin İnterneti en çok Bilgi kaynağı en az ise İletişim aracı kavramı olarak algıladıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel

Evaluation of the secondary school students perceptions regarding the concept of internet: A metaphor analysis study

Öz:
The purpose of the research study was to determine and analyze the metaphors of the secondary school students regarding the concept of the Internet. The research study was carried out with 251 secondary school students in Çumra, Konya and Karaman. The data were gathered through a form which included the phrase The Internet is similar to/same as.. .becausedeveloped by the researchers. The qualitative data collection methods and phenomenon science design were used. For the data analysis, the content analysis technique was used. After the data analysis, it was observed that the students generated 90 metaphors. These metaphors were grouped into 8 different categories. It was found out that for the secondary school students who were between the age of 15-18, the Internet is mostly an information source but a communication tool at least.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞAHİN Ş, BATURAY M (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. , 177 - 192.
Chicago ŞAHİN Şemsettin,BATURAY MELTEM HURİ Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. (2013): 177 - 192.
MLA ŞAHİN Şemsettin,BATURAY MELTEM HURİ Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. , 2013, ss.177 - 192.
AMA ŞAHİN Ş,BATURAY M Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. . 2013; 177 - 192.
Vancouver ŞAHİN Ş,BATURAY M Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. . 2013; 177 - 192.
IEEE ŞAHİN Ş,BATURAY M "Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması." , ss.177 - 192, 2013.
ISNAD ŞAHİN, Şemsettin - BATURAY, MELTEM HURİ. "Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması". (2013), 177-192.
APA ŞAHİN Ş, BATURAY M (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 177 - 192.
Chicago ŞAHİN Şemsettin,BATURAY MELTEM HURİ Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 21, no.1 (2013): 177 - 192.
MLA ŞAHİN Şemsettin,BATURAY MELTEM HURİ Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.21, no.1, 2013, ss.177 - 192.
AMA ŞAHİN Ş,BATURAY M Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2013; 21(1): 177 - 192.
Vancouver ŞAHİN Ş,BATURAY M Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2013; 21(1): 177 - 192.
IEEE ŞAHİN Ş,BATURAY M "Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21, ss.177 - 192, 2013.
ISNAD ŞAHİN, Şemsettin - BATURAY, MELTEM HURİ. "Ortaöğretim öğrencilerinin internet kavramına ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Bir metafor analizi çalışması". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 21/1 (2013), 177-192.