Yıl: 2013 Cilt: 38 Sayı: 168 Sayfa Aralığı: 245 - 259 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar

Öz:
Yükseköğretim Reform Hareketleri kapsamında yer alan Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programı , kısaca Farabi Değişim Programıolarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin Farabi Değişim Programı'na başvurma nedenleri, beklentileri, programın öğrencilere sağladığı katkılar ve gönderildikleri üniversitelerdeki olanaklar ile öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerini ayrıntılı olarak irdelemektir. Araştırmanın örneklemini; Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü'nden Farabi Değişim Programı'ndan faydalanan 30 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan yapılandırılmış form aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizi, nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak yapılmıştır. Çalışmanın sonunda öğrencilerin ailevi, farklı bir üniversite ortamı ve eğitimi tanıma, sosyal ve kültürel anlamda kendilerini geliştirme ve daha kaliteli eğitim alma gibi nedenlerden dolayı Farabi Programı'na başvurdukları ve programın onlara sosyal, kültürel, kişisel ve mesleki gelişim açısından katkı sağladığı ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

An intracultural approach: Reflections from Farabi Exchange Program

Öz:
The aim of the study is to examine, in detail, the education faculty students reasons for applying the Farabi Program, their expectations, contributions of the program to them and their views about the opportunities and teaching practices they gained at the partner universities. The sample of the study consisted of 30 students from the KTU Fatih Education Faculty Elementary Education Department who have benefited from Farabi student exchange program. The data of the study gained from a structured form developed by the researcher. The analysis of the data was made by using content analysis as a qualitative data analysis technique. At the end of study, it has emerged that students apply for the program because of family matters, knowing to different university environment and education, developed themselves socially and culturally, and received quality education. The program also contributed to them in terms of social, cultural, personal and professional development.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÖKÇEK T (2013). Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. , 245 - 259.
Chicago GÖKÇEK TUBA Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. (2013): 245 - 259.
MLA GÖKÇEK TUBA Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. , 2013, ss.245 - 259.
AMA GÖKÇEK T Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. . 2013; 245 - 259.
Vancouver GÖKÇEK T Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. . 2013; 245 - 259.
IEEE GÖKÇEK T "Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar." , ss.245 - 259, 2013.
ISNAD GÖKÇEK, TUBA. "Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar". (2013), 245-259.
APA GÖKÇEK T (2013). Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim, 38(168), 245 - 259.
Chicago GÖKÇEK TUBA Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim 38, no.168 (2013): 245 - 259.
MLA GÖKÇEK TUBA Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim, vol.38, no.168, 2013, ss.245 - 259.
AMA GÖKÇEK T Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim. 2013; 38(168): 245 - 259.
Vancouver GÖKÇEK T Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim. 2013; 38(168): 245 - 259.
IEEE GÖKÇEK T "Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar." Eğitim ve Bilim, 38, ss.245 - 259, 2013.
ISNAD GÖKÇEK, TUBA. "Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar". Eğitim ve Bilim 38/168 (2013), 245-259.