Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar
Yıl: 2013 Cilt: 38 Sayı: 168 Sayfa Aralığı: 245 - 259 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar
Öz: Yükseköğretim Reform Hareketleri kapsamında yer alan Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programı , kısaca Farabi Değişim Programıolarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin Farabi Değişim Programı'na başvurma nedenleri, beklentileri, programın öğrencilere sağladığı katkılar ve gönderildikleri üniversitelerdeki olanaklar ile öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerini ayrıntılı olarak irdelemektir. Araştırmanın örneklemini; Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü'nden Farabi Değişim Programı'ndan faydalanan 30 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan yapılandırılmış form aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizi, nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak yapılmıştır. Çalışmanın sonunda öğrencilerin ailevi, farklı bir üniversite ortamı ve eğitimi tanıma, sosyal ve kültürel anlamda kendilerini geliştirme ve daha kaliteli eğitim alma gibi nedenlerden dolayı Farabi Programı'na başvurdukları ve programın onlara sosyal, kültürel, kişisel ve mesleki gelişim açısından katkı sağladığı ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime: Konular:
An intracultural approach: Reflections from Farabi Exchange Program
Öz: The aim of the study is to examine, in detail, the education faculty students reasons for applying the Farabi Program, their expectations, contributions of the program to them and their views about the opportunities and teaching practices they gained at the partner universities. The sample of the study consisted of 30 students from the KTU Fatih Education Faculty Elementary Education Department who have benefited from Farabi student exchange program. The data of the study gained from a structured form developed by the researcher. The analysis of the data was made by using content analysis as a qualitative data analysis technique. At the end of study, it has emerged that students apply for the program because of family matters, knowing to different university environment and education, developed themselves socially and culturally, and received quality education. The program also contributed to them in terms of social, cultural, personal and professional development.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Altbach, P. G. (2002). Perspectives on International Higher Education, Change, 34 (3), (May-Jun., 2002), 29-31.
- Ault, D. E. & Martel, K. (2007). The Role of international exchange programs to promote diversity on college campuses: A case study, Journal of Teaching in International Business, 18(2/3), 153-177.
- Avrupa Komisyonu (Europian Comission: Education and Training). (2010). The Erasmus programme. http://ec.europa.eu/education/programmes/llp/erasmus/index_en.html, erişim tarihi:16 Mart 2011.
- Balay, R. (2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
- Balcı, A. (2000). İkibinli Yıllarda Türk Milli Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi ve Yönetimi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 6(24), 495-508.
- Bogdan, R. C. & Biklen, S. K., (1998). Qualitative research in education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn, Bacon.
- Boyacı, A. (2011). Erasmus Değişim Programı Öğrencilerinin Geldikleri ve Türkiyede Öğrenim Gördükleri Üniversitedeki Sınıf Yönetimine İlişkin Karşılaştırmalı Görüşleri (Anadolu Üniversitesi Örneği). Eğitim ve Bilim, 36(159), 270-282.
- Daly, A. & Barker, M. (2010). Australian universities strategic goals of student exchange and participation rates in outbound exchange programmes. Journal of Higher Education Policy and Management, 32(4), 333342.
- Kasapoğlu-Önder, R. & Balcı, A. (2010). Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programının 2007 Yılında Programdan Yararlanan Türk Öğrenciler Üzerindeki Etkileri, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-116.
- Maiworm, F., Steube, W., & Teichler, U. (1991). Learning in Europe. the Erasmus experience: A survey of the 19881989 Erasmus students, Higher Education Policy Series 14, London: Jessica Kingsley Publishers.
- Maiworm, F.M. (2001). Erasmus: Continuity and change in the 1990s. European Journal of Education, 36(4), 459-472.
- Messer, D. & Wolter, S. C. (2007). Are student exchange programs worth it? Higher Education, 54, 647663. DOI 10.1007/s10734-006-9016-6.
- Mirici, İ. H., İlter, B., Saka, Ö. & Glover, P. (2009). Eğitim Amaçlı Değişim Programları ve Erasmus Yoğun Dil Kursları: Türkçe Kursları İçin Bir Örnek Olay. Eğitim ve Bilim, 34(152), 148-159.
- Özdemir, S. (1998). Eğitimde Örgütsel Yenileşme, Ankara, Pegem Yayınevi, s.25-29.
- Özden, Y. (2002). Eğitimde Dönüşüm: Eğitimde Yeni Değerler. (4. Baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
- Rohlich, B. F. (1993). Expecting the worst (or the best!): What exchange programs should know about student expectations. Occasional Papers in Intercultural Learning, 16. The AFS Center for the Study of Intercultural Learning. (ERIC Document Reproduction Service No. ED368289)
- Stastna, V. (2001) Internationalisation of higher education in the Czech Republic- the impact of European Union programmes. European Journal of Education, 36, 473-491.
- Sussex Centre for Migration Research, & Centre for Applied Population Research (2004). International student mobility (No. 30). Retrieved January 3, 2012, from http://www. hefce.ac.uk/pubs/hefce/2004/04_30/04_30.pdf
- Şahin, İ. (2007). Perceptions of Turkish exchange students of the European unionErasmus program. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Teichler, U. (1996). Student mobility in the framework of Erasmus: Findings of an evaluation study. European Journal of Education, 31(2), 153179.
- Teichler, U., & Maiworm, F. (1994). Transitions to work: The experiences of former ERASMUS students. London: Jessica Kingsley Publishers.
- URL-1. (2011). Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programı, Retrieved February 2, 2011 from https://farabi.yok.gov.tr/
- URL-2. (2011). Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programı, Duyurular, Retrieved February 2, 2011 from https://farabi.yok.gov.tr/?page=duyuru
- Usher, A. (2009). Ten years back and ten years forward: Developments and trends in higher education in Europe region. Paper presented at UNESCO Forum on higher education in the Europe Region: Access, values, quality and competitiveness. (21-24 Mayıs, 2009) Retrieved on March 10, 2011 at http://www.cepes.ro/forum/pdf/Usher%20Regional%20 %20Report.pdf
- Uysal, Ö. & Şahin, Ö. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme Programının Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencileri Açısından Değerlendirilmesi: Anadolu Üniversitesi Örneği. VIII. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı Bildiriler Kitabı, s.899-905.
- Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H. & Ergene, T. (2007). Yurt Dışına Giden Hacettepe Üniversitesi Erasmus Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 229-239.
- Yiğit, E. Ö., Kösterelioğlu, M.A., Sezer, T. & Kösterelioğlu, İ. (2009). Erasmus Experiences of Exchange Students, 1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, (Çanakkale; 1-3 Mayıs) Retrieved on September, 12, 2010 at http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/71.pdf
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Yin, R. K. (1994). Case Study Research: Design and Methods. Sage Press, London.
APA | GÖKÇEK T (2013). Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. , 245 - 259. |
Chicago | GÖKÇEK TUBA Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. (2013): 245 - 259. |
MLA | GÖKÇEK TUBA Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. , 2013, ss.245 - 259. |
AMA | GÖKÇEK T Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. . 2013; 245 - 259. |
Vancouver | GÖKÇEK T Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. . 2013; 245 - 259. |
IEEE | GÖKÇEK T "Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar." , ss.245 - 259, 2013. |
ISNAD | GÖKÇEK, TUBA. "Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar". (2013), 245-259. |
APA | GÖKÇEK T (2013). Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim, 38(168), 245 - 259. |
Chicago | GÖKÇEK TUBA Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim 38, no.168 (2013): 245 - 259. |
MLA | GÖKÇEK TUBA Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim, vol.38, no.168, 2013, ss.245 - 259. |
AMA | GÖKÇEK T Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim. 2013; 38(168): 245 - 259. |
Vancouver | GÖKÇEK T Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar. Eğitim ve Bilim. 2013; 38(168): 245 - 259. |
IEEE | GÖKÇEK T "Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar." Eğitim ve Bilim, 38, ss.245 - 259, 2013. |
ISNAD | GÖKÇEK, TUBA. "Kültürleriçi bir yaklaşım: Farabi Değişim Programı'ndan yansımalar". Eğitim ve Bilim 38/168 (2013), 245-259. |