Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum
Yıl: 2013 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 87 - 108 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum
Öz: Bu araştırmada, 2004 ilköğretim programının “ölçme-değerlendirme” boyutu ile ilgili yapılan araştırmaların değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bunun için araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaların analizinde ise meta-analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma kapsamını, 2004-2011 yılları arasında yeni ilköğretim programlarının değerlendirilmesi ile tamamlayıcı ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına yönelik yapılmış olan ve araştırmacılar tarafından ulaşılabilen 49 bildiri ve 40 makale oluşturmaktadır. Yapılan değerlendirme sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: Araştırmaların, 2006-2010 yılları arasında yoğunlaştığı, araştırma modeli olarak nitel ve betimsel tarama modellerinin kullanıldığı, veri toplama aracı olarak en fazla anket ve görüşmenin seçildiği, hedef gruplar olarak daha çok öğretmenlerin belirlendiği, yapılan araştırmaların daha çok iç ve batı bölgelerde uygulandığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada ayrıca yapılan araştırmaların sonuç ve önerilerine de yer verilmiştir. En son olarak da araştırmalara dayalı olarak yapılan değerlendirmeler ve araştırmaların sonuç ve önerileri de göz önüne alınarak öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
2004 İlköğretim programının “ölçme-değerlendirme” boyutu ile ilgili yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
Öz: This research aimed to evaluate studies conducted on the “measurement and evaluation” dimension of 2004 primary curriculum. For that reason, descriptive scan model was used in the research. The meta-analysis and content analysis were employed to analyze research studies. The scope of the study is 49 declarations and 40 articles that were done for complementary measurement and evaluation approaches upon evaluation of new elementary curriculums between 2004 and 2011, and that could be reached by researchers. Evaluation has revealed these results: Studies are mostly between 2006 and 2010, qualitative and descriptive scan models are employed as research models, teachers are determined as target groups more, studies are conducted more in and west districts. Result and suggestions of conducted studies are included in this study, too. Lastly, evaluations based on studies are made and suggestions are developed considering result and suggestions of conducted studies.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Arslan, A., Kaymakçı, Y. ve Arslan, S. (2009). Alternatif Ölçme-Değerlendirme Etkinliklerinde Karşılaşılan Problemler: Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Örneği. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1-12.
- Arslan, M. (2007). Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (1), 41-61.
- Balcı, A. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Baykan, A.K., Ercan, U. ve Erdoğan, M. (2011). Yeni Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerinin Kullanılması ile İlgili İhtiyaçlar ve Engeller: 2005-2010 Yıllarında Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (5-8 Ekim 2011), Eskişehir.
- Birgin, O. ve Tutak, T. (2006). Yeni İlköğretim Matematik Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. 1. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir.
- Çalık, S. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen İlköğretim Programlarının Ölçme ve Değerlendirme Süreci Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (5-7 Eylül 2007), Tokat.
- Durmuş, S. (2007). Oluşturmacılık: Teori Perspektifler ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim Matematik Programı Ölçme-Değerlendirme Kısmının İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
- Erdoğan, M., Kayır, Ç., Kaplan, H., Aşık, Ü. ve Akbunar, Ş. (2011). Yeni Geliştirilen Öğretim Programları ile İlgili Öğretmen Görüşleri: 2005-2011 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (5-8 Ekim 2011), Eskişehir.
- Gömleksiz, M.N., ve Bulut, İ. (2007). Yeni Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88.
- Gözütok, D., Akgün, Ö. ve Karacaoğlu, Ö.C. (2005). İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlikleri Açısından Değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri.
- Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Koç, G. ve Demirel, M. (2004). Davranışçılıktan Yapılandırmacılığa: Eğitimde Yeni Bir Paradigma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 174-180.
- Lipsey, M. And Wilson, D. (2000). Practical Meta-analysis. Londra: Sage Publications.
- M.E.B. (2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (4-5.Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
- Milles, M.B. and Huberman, A.M. (2002). The Qualitative Researcher’s Companion. California: Sage Publications.
- Özcan, Ş. (2008). Eğitim Yöneticisinin Cinsiyet ve Hizmetiçi Eğitim Durumunun Göreve Etkisi: Bir Meta Analitik Etki Analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Richardson, V. (2003). Constructivist Pedagogy. Teachers College Record. 105 (9), 1623-1640.
- Sağlam, M. ve Yüksel, İ. (2007). Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve Meta- Değerlendirme Yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 1-14.
- Şahin, M.C. (2005). İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitimin Etkiliği: Bir Meta Analiz. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA | KAZU H, ASLAN S (2013). Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. , 87 - 108. |
Chicago | KAZU HİLAL,ASLAN Serkan Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. (2013): 87 - 108. |
MLA | KAZU HİLAL,ASLAN Serkan Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. , 2013, ss.87 - 108. |
AMA | KAZU H,ASLAN S Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. . 2013; 87 - 108. |
Vancouver | KAZU H,ASLAN S Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. . 2013; 87 - 108. |
IEEE | KAZU H,ASLAN S "Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum." , ss.87 - 108, 2013. |
ISNAD | KAZU, HİLAL - ASLAN, Serkan. "Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum". (2013), 87-108. |
APA | KAZU H, ASLAN S (2013). Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. İlköğretim Online (elektronik), 12(1), 87 - 108. |
Chicago | KAZU HİLAL,ASLAN Serkan Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. İlköğretim Online (elektronik) 12, no.1 (2013): 87 - 108. |
MLA | KAZU HİLAL,ASLAN Serkan Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. İlköğretim Online (elektronik), vol.12, no.1, 2013, ss.87 - 108. |
AMA | KAZU H,ASLAN S Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. İlköğretim Online (elektronik). 2013; 12(1): 87 - 108. |
Vancouver | KAZU H,ASLAN S Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum. İlköğretim Online (elektronik). 2013; 12(1): 87 - 108. |
IEEE | KAZU H,ASLAN S "Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum." İlköğretim Online (elektronik), 12, ss.87 - 108, 2013. |
ISNAD | KAZU, HİLAL - ASLAN, Serkan. "Evaluation of studies conducted on the “assessment- evaluation” dimension of 2004 primary school curriculum". İlköğretim Online (elektronik) 12/1 (2013), 87-108. |