Yıl: 2013 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 227 - 240 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

The opinions of classroom teachers about Fatih project

Öz:
Bu araştırmada, Türkiye’de 2011-2012 öğretim yılında 17 ilde 51 okulda pilot uygulaması başlayan ve 2013- 2014 yılına kadar ise tüm okullarda uygulanması planlanan, okullarda teknoloji alt yapısının oluşturulması ve kullanımı ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen FATİH Projesi’ne ilişkin sınıf öğretmenlerinin bakış açılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2011-2012 öğretim yılında ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 80 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu soru formu yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin FATİH Projesi’nin rahatlıkla uygulanabileceğini düşünmedikleri, projenin olumsuz yönleri olarak tablet bilgisayarlarda sorunlar yaşanabileceğini, öğretmenlerin bazılarının teknolojiyi kullanamayacağı ve eğitim almaları gerekeceğini belirtmişlerdir. Projenin yararlı yönleri olarak öğrencilerin çanta taşıma derdinden kurtulacak olmaları ve teknoloji alt yapısı sayesinde eğitim ortamının zenginleşeceği ifade edilmiştir. Öğretmenlerin yarıya yakınının projenin hedeflerine ulaşmayacağını yarıya yakınının ise projenin hedeflerine ulaşacağını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Sınıf öğretmenlerinin FATİH projesine ilişkin görüşleri

Öz:
This study aimed to determine the viewpoints of classroom teachers about the project of FATIH, which began in 17 cities and 51 schools for trial in 2011-2012 educational year and is planned to be carried out in all schools until 2013-2014 educational year. This study was carried out with 80 classroom teachers during the 2011-2012 educational year. Open-ended question forms were used. Teachers think that this project will not work properly. Some disadvantages of this project are technical problems of tablets, lack of teacher's technological information and the training of teachers. Some advantages are that students will not carry heavy bags and technology will enlarge the educational atmosphere. Nearly half of the teachers think that the project will be successful, the other half think that it will not be successful.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N. ve Sarıçayır, S. (2011). Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15),457 – 471.
  • Akbaşlı, S., Taşkaya, S. M., Meydan, A. and Şahin, M. (2012), “Teachers and computer technology: Supervisors’ views”. Internatıonal Journal of Research in Social Sciences, 2(2). 113-124.
  • Alkan, T., Bilici, A., Akdur, T. E., Temizhan, O. ve Çiçek, H. (2011). Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketi (FATİH) Projesi. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September, Fırat University, Elazığ- Turkey.
  • Alkan, T., Düz, A., Orman, R., Çiçek, H., Koldanca, İ. ve Günday, Ö. (2011). Eğitimde FATİH (Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketı) Projesi: Türk eğitim-öğretim sisteminde teknoloji odaklı değişim süreci. 11th International Educational Tecnology Coference. Volume II. Istanbul, Turkey, 1471-1474.
  • Baki, A. (1996). Matematik öğretiminde bilgisayar her şey midir?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (12), 135-143.
  • Cüre, F. ve Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) uygulama başarıları ve BİT’e yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (34), 41-53.
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B. ve Savran, A. (2003). Bilgisayar destekli eğitimin öğrenciler üzerine etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 76-78.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Türk eğitim SİSTEMİ ve PISA sonuçları. XIII. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat, İnönü Üniversitesi, Malatya. http://ab.org.tr/ab11/bildiri/ adresinden 14 Haziran 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Demircioğlu, H. ve Geban, Ö. (1996). Fen Bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımın karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 183-185.
  • Dursun, Ö. Ö., Tanyeri, T. ve Çuhadar, C. (2011). Bilgi toplumu kavramı: Türkiye perspektifinden bir bakış. 11th International Educational Tecnology Coference. Volume II. Istanbul, Turkey, 1367-1372.
  • European Comission (2010). Implementation of “Education and Traning 2010” Work Programme. Working Group B: “Key Competences”. Key Competences For Lifelong Learning - A European Reference Framework November 2004. Retrieved on 10 Temmuz 2012, at URL: http://ec.europa.eu/education/policies/2010/doc/basicframe.pdf.
  • FATİH Projesi. (2012). Proje hakkında. Milli Eğitim Bakanlığı. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6. adresinden 10 Haziran 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Gürol, M., Donmuş, V. ve Arslan, M. (2012). İlköğretim kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin fatih projesi ile ilgili görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi. 3(3). http://www.et-ad.net/dergi/index.php?journal=etad.
  • Güven, İ. (2012). Eğitimde 4+4+4 ve Fatih Projesi yasa tasarısı=Reform mu?. İlköğretim Online, 11(3), 556-577. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr. adresinden 20 Temmuz 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • İşman, A. (2002). Sakarya öğretmenlerin eğitim teknolojileri yönünden yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 91-72
  • Karal, H. ve Berigel, M. (2006). Yabancı dil eğitim ortamlarının bilişim ve iletişim teknolojileri (BİT) kullanarak zenginleştirilmesi. http://inet-tr.org.tr/ inetconf11/bildiri/56.doc. adresinden 11 Aralık 2007 tarihinde indirilmiştir.
  • Karasar, Ş. (2004). Eğitimde yeni iletişim teknolojileri-internet ve sanal yüksek eğitim. The Turkish Online Journal of Educational Technology, (TOJET), 3(4), 117-125.
  • Karip, E. (2007). İlköğretimde kalite: Avrupa Birliği kalite göstergeleri çerçevesinde kalitenin değerlendirilmesi. Türkiye’de okul öncesi eğitim ve ilköğretim sistemi temel sorunlar ve çözüm önerileri. (Ed.: Özdemir, S., Bacanlı, H. ve Sözer, M.). Ankara: Türk Eğitim Derneği. 211-267
  • Kaya, Koçak Usluer. (2011). Öğrenme-öğretmen sürecinde BİT entegrasyonunu etkileyen faktörlere yönelik içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. (31), 48-67.
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 Şubat /İnönü Üniversitesi, Malatya. www.ab.org.tr/ab11/bildiri/136.doc adresinden 10 Temmuz 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB ÖYEGM. (2008). Öğretmen Yeterlikleri Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Yeterlik Alanları. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü. (Elektronik). http://otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html. 22 Ekim 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Mioduser, D, Nachmias, R., Tubin, D. and Forkosh-Baruch, A., (2002). Models of pedagogical implementation of ICT in Israeli schools. Journal of Computer Assisted Learning, 18(4), 405- 414.
  • Özçelik ve Aşkım Kurt. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar özyeterlikleri: Balıkesir ili örneği. İlköğretim Online. 6(3), 441-451. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 11 Temmuz 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Passey, D., Rogers, C., Machell, J. and Mchugh, G. (2004). The motivational effect of ICT on pupils. Departmen for Education Skills Research (Resaarch Report). University of Lencaster.
  • Toker, A. (2007). Öğretmen yetiştirme programının gelecekteki teknoloji kullanımına yönelik teknoloji eğitimi bakımından değerlendirilmesi. I. Burdur Sempozyumu. Cilt: II. 16-19 Kasım 2005. Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi. 1053-1057.
  • Tor, H. ve Erden, O. (2004). İlköğretim öğrencilerinin bilgi teknolojilerinden yararlanma düzeyleri üzerine bir araştırma. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 120-130.
  • Yıldırım, A., Şimşek. H., (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M., (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 27(1), 155-167.
APA Çiftçi S, TAŞKAYA S, alemdar m (2013). The opinions of classroom teachers about Fatih project. , 227 - 240.
Chicago Çiftçi Sabahattin,TAŞKAYA SERDARHAN MUSA,alemdar melek The opinions of classroom teachers about Fatih project. (2013): 227 - 240.
MLA Çiftçi Sabahattin,TAŞKAYA SERDARHAN MUSA,alemdar melek The opinions of classroom teachers about Fatih project. , 2013, ss.227 - 240.
AMA Çiftçi S,TAŞKAYA S,alemdar m The opinions of classroom teachers about Fatih project. . 2013; 227 - 240.
Vancouver Çiftçi S,TAŞKAYA S,alemdar m The opinions of classroom teachers about Fatih project. . 2013; 227 - 240.
IEEE Çiftçi S,TAŞKAYA S,alemdar m "The opinions of classroom teachers about Fatih project." , ss.227 - 240, 2013.
ISNAD Çiftçi, Sabahattin vd. "The opinions of classroom teachers about Fatih project". (2013), 227-240.
APA Çiftçi S, TAŞKAYA S, alemdar m (2013). The opinions of classroom teachers about Fatih project. İlköğretim Online (elektronik), 12(1), 227 - 240.
Chicago Çiftçi Sabahattin,TAŞKAYA SERDARHAN MUSA,alemdar melek The opinions of classroom teachers about Fatih project. İlköğretim Online (elektronik) 12, no.1 (2013): 227 - 240.
MLA Çiftçi Sabahattin,TAŞKAYA SERDARHAN MUSA,alemdar melek The opinions of classroom teachers about Fatih project. İlköğretim Online (elektronik), vol.12, no.1, 2013, ss.227 - 240.
AMA Çiftçi S,TAŞKAYA S,alemdar m The opinions of classroom teachers about Fatih project. İlköğretim Online (elektronik). 2013; 12(1): 227 - 240.
Vancouver Çiftçi S,TAŞKAYA S,alemdar m The opinions of classroom teachers about Fatih project. İlköğretim Online (elektronik). 2013; 12(1): 227 - 240.
IEEE Çiftçi S,TAŞKAYA S,alemdar m "The opinions of classroom teachers about Fatih project." İlköğretim Online (elektronik), 12, ss.227 - 240, 2013.
ISNAD Çiftçi, Sabahattin vd. "The opinions of classroom teachers about Fatih project". İlköğretim Online (elektronik) 12/1 (2013), 227-240.