The evaluation of science courses according to constructivist learning environment

Yıl: 2013 Cilt: 12 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1016 - 1031 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

The evaluation of science courses according to constructivist learning environment

Öz:
Bu araştırmada eğitim fakültesi ilköğretim fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği öğretmen eğitim programlarında yer alan fen öğretimi derslerinin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ilkelerine uygunluğunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 240 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Araştırma betimsel yöntemle yapılmıştır. Araştırmanın nicel verileri Arkün ve Aşkar (2010) tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarını Değerlendirme Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri için dersten sorumlu öğretim elemanları ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonuçları fen bilgisi öğretmenliği programındaki fen öğretiminin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temele aldığını ortaya koymuştur. Sınıf öğretmenliği programındaki fen öğretimi dersleri için grup faktörü önemlidir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Fen öğretimi derslerinin yapılandırmacı öğrenme ortamı açısından değerlendirilmesi

Öz:
The aim of this study was to evaluate the courses on science teaching in the classroom teacher and science teacher education programs in terms of constructivist learning theory principles. The subjects of the study were 240 pre-service teachers. The descriptive method was used in the study. The quantitative data of the study were collected by the Scale on Assessing Constructivist Learning Environments developed by Arkün and Aşkar (2010). The qualitative data of the study were collected through an interview with teacher educators. The findings showed that science teaching in science teacher education program was based on constructivist learning theory. Group factor is important for science teaching in the classroom teacher education program.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ARSAL Z (2013). The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. , 1016 - 1031.
Chicago ARSAL Zeki The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. (2013): 1016 - 1031.
MLA ARSAL Zeki The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. , 2013, ss.1016 - 1031.
AMA ARSAL Z The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. . 2013; 1016 - 1031.
Vancouver ARSAL Z The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. . 2013; 1016 - 1031.
IEEE ARSAL Z "The evaluation of science courses according to constructivist learning environment." , ss.1016 - 1031, 2013.
ISNAD ARSAL, Zeki. "The evaluation of science courses according to constructivist learning environment". (2013), 1016-1031.
APA ARSAL Z (2013). The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. İlköğretim Online (elektronik), 12(4), 1016 - 1031.
Chicago ARSAL Zeki The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. İlköğretim Online (elektronik) 12, no.4 (2013): 1016 - 1031.
MLA ARSAL Zeki The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. İlköğretim Online (elektronik), vol.12, no.4, 2013, ss.1016 - 1031.
AMA ARSAL Z The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. İlköğretim Online (elektronik). 2013; 12(4): 1016 - 1031.
Vancouver ARSAL Z The evaluation of science courses according to constructivist learning environment. İlköğretim Online (elektronik). 2013; 12(4): 1016 - 1031.
IEEE ARSAL Z "The evaluation of science courses according to constructivist learning environment." İlköğretim Online (elektronik), 12, ss.1016 - 1031, 2013.
ISNAD ARSAL, Zeki. "The evaluation of science courses according to constructivist learning environment". İlköğretim Online (elektronik) 12/4 (2013), 1016-1031.