Yıl: 2013 Cilt: 13 Sayı: 52 Sayfa Aralığı: 61 - 78 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity

Öz:
Problem Durumu: Küreselleşmenin ve teknolojik gelişmelerin bir fonksiyonu olarak çağdaş yaşam karmaşıklaşmakta, farklı yaş grupları ve farklı kültürler arasında etkileşim ve sosyal hareketlilikler gittikçe artmaktadır. Artık daha çok sayıda insan, kısa ya da uzun süreli olarak bu etkileşime ve sosyal hareketliliğe katılmaktadır. Gerek askere gitme, yatılı okulda okuma, farklı bir şehirdeki üniversiteye başlama gibi ülke içi hareketlilik bağlamında; gerekse yurt dışı eğitim alma, göçmen olarak yurt dışına gitme, eğitim temelli değişim programlarına katılma gibi ülkeler ve kültürler arası etkileşim bağlamında sosyal hareketlilik artmaktadır. Bazen bu hareketliliğe ülkeler arasındaki ya da ülke içindeki iç savaşlar, doğal afetler, kuraklık, açlık v.b etkenlerde eklenebilmektedir. Tüm bu hareketlilik sürecinde bireylerin yeni yaşamlarına uyum sağlayabilmeleri önemli bir sorun haline gelmekte, uyum sağlayamayan bazı insanlar geçmişi, önceki yaşam koşullarını, evlerini ve arkadaşlarını özlemektedir. Bu özlem süreci sıla özlemi olarak kavramsallaştırılabilir, yuvaya ve köklerine yönelik bir özlem olarak değerlendirilebilir. Sosyal hareketliliğin bir fonksiyonu olarak yaşanabilecek sıla özlemi yaşantısını anlamaya yönelik çalışmalara ve bireylerin sıla özlemi düzeylerini belirleyebilecek bir ölçme aracına gereksinim duyulacağı açıktır. Ülkemiz alan yazınında sıla özlemini ölçecek bir ölçme aracının olmaması, gerek bu sosyal hareketlilikten etkilenen popülâsyonu tanımada, gerekse bu popülâsyona yönelik yapılacak geliştirici ve önleyici psikolojik yardım çalışmalarını olumsuz etkileyecektir. Bu çalışmayla bireylerin sıla özlemi düzeylerini belirleyebilecek bir ölçme aracını Türkçe’ye uyarlayarak alan yazınındaki önemli bir boşluğun doldurulmasına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırmanın Amacı: Utrecht Sıla Özlemi(USÖ) Ölçeği’nin uyarlanması bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Türk kültürüne Ölçeğin Türkçe’ye Uyarlanması: Ölçeğin orijinal İngilizce formu, ölçeği geliştiren araştırmacılardan izin alınarak, önce birinci yazar tarafından Türkçe’ye çevrilmiş, sonra Pamukkale Üniversitesi, Eğitim fakültesinde çalışan, alanda uzman ve iyi derecede İngilizce bilen üç öğretim üyesi tarafından Türkçe’den İngilizce’ye tekrar çevrilmiştir. Ölçeğin son şekli, üç öğretim üyesi tarafından çeviriler karşılaştırılarak elde edilmiştir. Araştırmanın Yöntemi: Araştırmanın çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim gören dört grup 1. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Birinci sınıf öğrencilerinin tercih edilmesinin nedeni, ölçeğin orijinal geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapıldığı gruba benzerliğidir. Araştırmada açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, ölçüt bağıntılı geçerlik ve iç tutarlılık için dört ayrı çalışma grubu kullanılmış, bir çalışma grubundaki bireyler diğer çalışma gruplarına alınmamıştır. Araştırmaya yaşları 16 ile 27 arasında değişen toplam 1130 kişi katı
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Utrecht Sıla Özlemi ölçeğinin psikometrik özellikleri: Bir geçerlik ve güvenirlik çalışması

Öz:
Problem Statement: Globalization and technological developments have complicated modern life, while social mobility has increased along with interactions between diverse age and cultural groups. More and more people involved in this interaction and social mobility whether in short or long terms. However, adapting to new lifestyles while becoming more diversely interactive and socially mobile can be problematic for people who miss their past lives, previous circumstances, homes, and friends. This feeling of unrequited longing to return home can be termed homesickness, especially when applied to university students, many of whom for the first time live away from home. Students suffering from homesickness may need psychological help, support, and guidance to alleviate, if not prevent, homesick feelings while pursuing academic achievement and beginning their nascent careers. Despite the substantial amount of students suffering from homesickness, as of yet there has been no tool to measure severity of homesickness in university students, which signals a gap in the literature. Purpose of Study: The purpose of this study was to investigate the psychometric properties of the Utrecht Homesickness Scale (UHS) with a Turkish sample. Methods: A total of 1130 freshmen university students (59% female, 41% male) studying different majors at a college campus located in the western part of Turkey participated in this study. Their ages ranged from 16 to 27. Findings and Results: Analysis results provide enough psychometric support to suggest that the UHS could be used with five dimensions and 18 items in order to understand the homesickness level of freshmen in Turkey. Findings from exploratory and confirmatory factor analysis suggest that the five-factor model was replicated within this sample, which supports the scale’s construct validity that is identical to the scale’s original form. Thus, results similarly verify that the UHS has both a high internal consistency value and test-retest reliability. Above all, results also show that the total scale score of the UHS correlated significantly with measures of loneliness, social support, social connectedness, and general satisfaction with life. Conclusions and Recommendations: The results suggest that the UHS and its subscales are reliable and valid scales to use for research evaluating the homesickness of freshmen university students in Turkey.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arbuckle J. (2006). Amos 7.0 User’s Guide. Amos Development Corporation: Spring House, PA. Archer, J., Ireland, J., Amos, S., Broad, H., & Currid, L. (1998). Derivation of a homesickness scale. British Journal of Psychology, 89, 205–221.
  • Bentler, P. (1990). Comparative fit indexes in structural models. Psychological Bulletin, 107, 238-246.
  • Browne, M. W., & Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In K. A. Bollen & J. S. Long (Eds.), Testing structural equation models (pp. 136-162). Newbury Park, CA: Sage. Burt, C. (1993). Concentration and academic ability following transition to university: An investigation of the effects of homesickness. Journal of Environmental Psychology, 13, 333-342
  • Carden, A., & Feicht, R. (1991). Homesickness among American and Turkish college students. Journal of Cross Cultural Psychology, 22, 418–428.
  • Demir A. (1989) UCLA yalnızlık ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği [Reliability and validity of UCLA Loneliness Scale]. Psikoloji Dergisi, 7 (23), 14–18.
  • Diener, E., Emmons, R. A., Larson, R. J., & Griffin, S. (1985). The Satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49, 71–75.
  • Duru, E. (2007). Sosyal bağlılık ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması [An adaptation study of Social Connectedness Scale in Turkish culture]. Eğitim Araştırmaları, 26, 85-94
  • Ejei, J., Dehghani, M., Ganjavi, A., & Khodapanahi, M.K. (2008). Validation of Utrecht Homesickness Scale in students. Journal of Behavioral Sciences, 2 (1), 1- 12, Retrieved October 26, 2011, from http://www.jbs.ir/browse.php?a_code=A-10-110-8&slc_lang=en&sid=1 Eker, D., Arkar, H., & Yaldız, H., (2001), Çok boyutlu algılanan sosyal destek ölçeğinin gözden geçirilmiş formunun faktör yapısı, geçerlik ve güvenilirliği [Factorial structure, validity, and reliability of revised form of the Multidimensional Scale of Perceived Social Support]. Türk Psikiyatri Dergisi, 12 (1), 17-25.
  • Fayers, P.M., & Machin, D.(1998). Factor analysis. In M. J. Staquet, R. D.Hayes, & P.M. Fayers (Ed.), Quality of life assessment in clinical trials (pp.191–223). NewYork: Oxford, University Press. Fisher, S., & Hood, B. (1987). The stress of the transition to university: A longitudinal study of psychological disturbance, absent-mindedness and vulnerability to homesickness. British Journal of Psychology, 78, 425-441.
  • Fisher, S., Frazer, N., & Murray, K. (1986). Homesickness and health in boarding school children. Journal of Environmental Psychology, 6, 35–47.
  • Fisher, S., & Hood, B. (1988). Vulnerability factors in the transition to university: Self- reported mobility history and sex differences as factors in psychological disturbance. British Journal of Psychology, 79, 309–320.
  • Fisher, S. (1989). Homesickness, cognition, and health. London: Erlbaum. Flett, G. L., Endler, N. S., & Besser, A. (2009). Separation anxiety, perceived controllability, and homesickness. Journal of Applied Social Psychology, 39 (2), 265-282.
  • Grimes, K. (2007) Coming to college: Correlations between loneliness, homesickness and spiritual well-being. Paper presented at the 2007 Midwestern Christian Psychology Conference at the University of Arkansas in Fayetteville. Retrieved October 26,2011, from http://www.jbu.edu/assets/academics/journal/resource/file/2008//Grimes.pdf Gross, M. (2005). Technology development as innovative crisis: Georg Simmel’s reflections on modern science and technology, Perspectives on Global Development and Technology, 4 (1), 45-61.
  • Hu, L. T., & Bentler, L. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6 (1), 1-55. Kegel, K. (2009). Homesickness in international college students. In G.R.Walz, J. C. Bleuer, & R.K.Yep (eds), Compelling counseling interventions: VISTAS 2009 (p.67-76). Alexandria, VA: American Counseling Association. Lee, R. M., & Robbins, B. S. (1995). Measuring belongingness: The social connectedness and social assurance scales. Journal of Counseling Psychology, 42 (2), 232-241.
  • Marsh, H. W., & Hocevar, D. (1985). Application of confirmatory factor analysis to the study of self concept: First- and higher-order factor models and their in variance across groups. Psychological Bulletin, 97, 562-582.
  • Paul, E. L., & Brier, S. (2001). Friendsickness in the transition to college: Precollege predictors and college adjustment correlates. Journal of Counseling & Development, 79 (1), 77-89. Poyrazli, S., & Lopez, M. D. (2007). An exploratory study of perceived discrimination and homesickness: A comparison of international students and American students. The Journal of Psychology 141(3), 263-280.
  • Scopelliti, M., & Tiberio, L. (2010). Homesickness in university students: The role of multiple place attachment. Environment and Behavior, 42, 335–350. doi:10.1177/0013916510361872 Smith, G. J. (2007). Effects of self-efficacy and self-esteem on homesickness and college adjustment. Paper presented at the Western Psychological Association Annual Convention 2007. Stroebe, M., Van Vliet, T., Hewstone, M., & Willis, H. (2002). Homesickness among students in two cultures: Antecedents and consequences. British Journal of Psychology, 93, 147-168.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2001). Using multivariate statistics (4th ed.). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon. Thurber, C. A., & Walton, E. (2007). Preventing and treating homesickness. Pediatrics, 119, 192–201.
  • Thurber, C. A. (2005). Multimodal homesickness prevention in boys spending two weeks at a residential summer camp. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 73, 555-560.
  • Thurber, C. A. & Sigman, M. D. (1998). Preliminary models of risk and protective factors for childhood homesickness: Review and empirical synthesis. Child Development, 69, 903-934.
  • Tolan, B. (1981). Çağdaş Toplumun Bunalımı: Anomi ve Yabancılaşma [The crisis of modern society: Anomie, and alienation], 2. Baskı, İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayınları, No:166, Ankara. Urani, M. A., Miller, S. A., Johnson, J. E., & Petzel, T. P. (2003). Homesickness in socially anxious first year college students. College Student Journal, 37(3), 392- 399
  • Van Tilburg, M.A. (2005). The psychological context of homesickness. In M. A. L.Van Tilburg & A. J. J. M.Vingerhoets (Eds.), Psychological aspects of geographical moves: Homesickness and acculturation stress (pp. 35–48). Tilburg, The Netherlands: Tilburg University Press.
  • Van Tilburg, M. A. L., Vingerhoets, A. J. J. M., Van Heck, G. L., & Kirschbaum, C. (1999). Homesickness, mood, and self-reported health. Stress Medicine, 15, 189–196.
  • Van Tilburg, M. A. L., Vingerhoets, A. J. J. M., & Van Heck, G. L. (1996). Homesickness: A review of the literature. Psychological Medicine, 26, 899–912.
  • Van Vliet, T. (2001). Homesickness: Antecedents, consequences and mediating processes. Utrecht. Unpublished Doctorate Thesis. Utrecht University, Netherlands. Vingerhoets, A. J. J. M. (2005). The homesickness concept: Questions and doubts. In M. A. L. Van Tilburg & A. J. J. M. Vingerhoets (Eds.), Psychological aspects of geographical moves: Homesickness and acculturation stress (2nd ed., pp. 1-16). Tilburg, the Netherlands: Tilburg University Press. Ward, C., & Kennedy, A. (1993). Psychological and sociocultural adjustment during cross cultural transitions: A comparison of secondary students overseas and at home. International Journal of Psychology, 28, 129-147.
  • Watt, S. E., & Badger, A. J. (2009). Effects of social belonging on homesickness: Application of the belongingness hypothesis. Personality and Social Psychology Bulletin, 35, 516-530. Yetim, U. (1993). Life satisfaction: A study based on the organization of personal projects. Social Indicator Research, 29, 277-289.
  • Yoo, S. H., Matsumoto, D., & LeRoux, J. A. (2006). The influence of emotion recognition and emotion regulation on intercultural adjustment. International Journal of Intercultural Relations, 30 (3), 345-363.
  • Zimet, G. D., Dahlem N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). The Multidimensional scale of perceived social support, Journal of Personality Assessment, 52 (1), 30-41.
APA DURU E, BALKIS M (2013). The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. , 61 - 78.
Chicago DURU Erdinç,BALKIS Murat The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. (2013): 61 - 78.
MLA DURU Erdinç,BALKIS Murat The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. , 2013, ss.61 - 78.
AMA DURU E,BALKIS M The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. . 2013; 61 - 78.
Vancouver DURU E,BALKIS M The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. . 2013; 61 - 78.
IEEE DURU E,BALKIS M "The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity." , ss.61 - 78, 2013.
ISNAD DURU, Erdinç - BALKIS, Murat. "The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity". (2013), 61-78.
APA DURU E, BALKIS M (2013). The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. Eurasian Journal of Educational Research, 13(52), 61 - 78.
Chicago DURU Erdinç,BALKIS Murat The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. Eurasian Journal of Educational Research 13, no.52 (2013): 61 - 78.
MLA DURU Erdinç,BALKIS Murat The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. Eurasian Journal of Educational Research, vol.13, no.52, 2013, ss.61 - 78.
AMA DURU E,BALKIS M The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. Eurasian Journal of Educational Research. 2013; 13(52): 61 - 78.
Vancouver DURU E,BALKIS M The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity. Eurasian Journal of Educational Research. 2013; 13(52): 61 - 78.
IEEE DURU E,BALKIS M "The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity." Eurasian Journal of Educational Research, 13, ss.61 - 78, 2013.
ISNAD DURU, Erdinç - BALKIS, Murat. "The psychometric properties of the utrecht homesickness scale: A study of reliability and validity". Eurasian Journal of Educational Research 13/52 (2013), 61-78.