Yıl: 2012 Cilt: 32 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 557 - 569 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, eğitimde öğrenci başarısı üzerinde etkili olan tutumların ölçülmesinde araç olarak kullanılmak üzere, Bireysel Ses Eğitimi dersine yönelik bir tutum ölçeği geliştirmektir. Araştırmada, Likert tipi tutum ölçeği model olarak alınmıştır. Uzman görüşlerine dayalı olarak geliştirilen ve 48 maddeden oluşan ölçek, araştırmacı tarafından son biçimiyle, Dokuz Eylül Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi ve Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dalları’nda öğrenim gören 271 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilere, SPSS 12.0 paket programı kullanılarak madde analizi yapılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı α=0.95’tir. Bu çalışma ile geliştirilen tutum ölçeğinin, ilgili eğitmenlere, araştırmacılara ve müzik öğretmeni adaylarına yararlı olacağı umulmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Psikoloji Davranış Bilimleri

Development of the attitude scale f or individual voice training course

Öz:
The purpose of this research is to develop an attitude scale for Individual Voice Training Course for the purpose of being used as a tool to measure effective attitudes on students’ success in education. In the research Likert type attitude scale was taken as a model. Developed on the strength of the views of the experts and consisting of 4 8 items, this scale in its latest version was administered to 271 students who get music education in the Education Faculties of Dokuz Eylül University, Pamukkale University and Uludağ University. The obtained data were put into item analysis by using SPSS 12.0 packet progra m. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the scale is α= 0.95. The attitude scale developed through this research is expected to be of great value to the teachers concerned, researchers and prospective music teachers
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Psikoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif öğrenme (2. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası.
  • Baykul, Y. (1990-1). İlkokul beşinci sınıftan lise ve dengi okullarınson sınıflarına kadar matematik ve fen derslerine karşı tutumda görülendeğişmeler ve öğrenci seçme sınavındaki başarı ile ilişkili olduğudüşünülen bazı faktörler. Ankara: ÖSYM.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri ( Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Canakay, E.U. (2006, Nisan). Müzik teorisi dersine ilişkin tutum ölçeği geliştirme. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu‟nda sunulmuş bildiri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar (1. Baskı). Ankara: Türk Psikologlar Derneği, No: 24.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1988). İnsan ve insanlar (Gözden geçirilmiş 8. Baskı). İstanbul: İstanbul Matbaası.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi (11. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Ömür, M. (2001).Sesin peşinde (1. Baskı). İstanbul: Pan.
  • Özmenteş, G. (2006). Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online,5(1), 23-29.
  • Phillips, S. L. (2003).Contributing factors to music attitude in sixth, seventha nd eighth grade students.(Non- published dissertation). The University of Iowa.UMI number: 3097568. ProQuest Dissertations and Theses; 2003; ProQuest Dissertations & Theses (PQDT). http://search.proquest.com/docview/305335804/previewPDF/13BB3703C3C15 51059B /2?accountid=10527.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve spss ile veri analizi (1. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Tekin, H. (1982). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Yargı.
  • Tezbaşaran, A. A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu (2. Baskı). Ankara: Türk Psikologlar Derneği. Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi, temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar(2. Baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi
APA Ekici T (2012). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. , 557 - 569.
Chicago Ekici Tülay Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. (2012): 557 - 569.
MLA Ekici Tülay Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. , 2012, ss.557 - 569.
AMA Ekici T Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. . 2012; 557 - 569.
Vancouver Ekici T Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. . 2012; 557 - 569.
IEEE Ekici T "Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi." , ss.557 - 569, 2012.
ISNAD Ekici, Tülay. "Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi". (2012), 557-569.
APA Ekici T (2012). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 557 - 569.
Chicago Ekici Tülay Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, no.3 (2012): 557 - 569.
MLA Ekici Tülay Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.32, no.3, 2012, ss.557 - 569.
AMA Ekici T Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 32(3): 557 - 569.
Vancouver Ekici T Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 32(3): 557 - 569.
IEEE Ekici T "Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi." Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, ss.557 - 569, 2012.
ISNAD Ekici, Tülay. "Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi". Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/3 (2012), 557-569.