Yıl: 2012 Cilt: 12 Sayı: 49A Sayfa Aralığı: 13 - 28 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system

Öz:
Problem Durumu Son zamanlarda öğrenme yönetim sistemleri (ÖYS) eğitim faaliyetlerini düzenlemek, yönetmek, sunmak ve değerlendirmek için kampüs ve kampüs dışında kullanımı önemli ölçüde genişleyerek artmaktadır. Aynı zamanda, sosyal ağ siteleri de eğitim faaliyetlerinde yaygınlaşarak kullanılmaya başlamıştır. Hiç kuşkusuz ÖYS’lerin eğitim ortamlarına sağladığı yararlar yadsınamayacak kadar fazladır, ancak öğretim amaçlı kullanılan bazı ÖYS’lerin az da olsa kullanıcılara getirdiği kısıtlamalar vardır. Oysa sosyal ağ sitelerinin rahat kullanma ve kolay ulaşılabilme gibi özellikleri, ÖYS’nin getirdiği dezavantajları ortadan kaldırmak için alternatif bir seçenek sunmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada bir sosyal ağ sistesi olan Google Plus bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü 3. Sınıf lisans düzeyinde yer alan "Bilim Tarihi" dersi için bir öğrenme yönetim sistemi olarak kullanılmış ve bu konudaki öğrenci algıları araştırılmıştır. Araştırmanın Amacı Bu çalışmanın temel amacı Bilim Tarihi dersini düzenlemek ve yönetmek için Google Plus adlı sosyal ağ sitesini kullanmak ve bu konuda gelişen öğrenci algılarını incelemektir. Google Plus eşsiz uygulamaları olan çember ve video görüşme özellikleri kullanılarak ders hakkındaki duyuru ve kaynakların dağıtımı sağlanmış ve çevrimiçi tartışmalar yürütülmüştür. Bu çalışmada aşağıdaki temel soru ve alt sorular üzerinde duruldu: Google + adlı sosyal ağ sitesinin öğretim faaliyetlerine entegrasyonu üzerine öğrencilerin algıları nelerdir? 1) Google+ bir ÖYS olarak kullanılmasının yararları üzerine öğrencilerin görüşleri nelerdir? 2) "Bilim Tarihi" dersinde Google+ kullanan öğrencilerin genel deneyimler nelerdir? 3) Bir ÖYS olarak Google+ kullanmanın olumlu ve olumsuz yönleri hakkında öğrencilerin görüşleri nelerdir?Araştırmanın Yöntemi Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi bir öğrenme yönetim aracı olan Google+ kullanılması ile ilgili öğrenci algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu çalışma, 2011-2012 akademik yılı güz döneminde "Bilim Tarihi" adlı lisans dersini alan 28 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Öğrenciler Doğu Akdeniz Üniversitesi, EğitimFakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 3.sınıf düzeyindedirler. Bilim Tarihi dersi kapsamında derse kayıtlı her öğrenci sınıf ortamında haftada bir kez bir araya gelmekte ve dersi ders planında belirtilen konular kapsamında genellikle sunum yöntem ve teknikleri kullanarak takip etmektedirler. Öğrenciler dönemim başında gruplara ayrılmakta ve dönem içerisinde dersin içeriğine uygun konular seçilerek sunum yapılmaktadır. Sunum konularına örnek olarak "Bilimin Doğuşu", "İslami Dönem ve Bilim" veya "Orta Çağda Bilim" gösterilebilir. Bu çalışma için gerekli verileri toplamak amacı ile araştırmacı tarafından tasarlanmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin “BSCI303” çemberine göndermiş oldukları iletilerde incelenmiştir. Yüz-yüze görüşme seansları farklı zaman dilimleri içerisinde 12 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu çalışmada kullanılan görüşme formu, "Bilim Tarihi" dersinin Google+ üzerinden yürütülmesi hakkında gelişen öğrenci algıları, yaşadıkları deneyimler, bu uygulamanın kendilerine sağladığı yararlar ve sınırlıklar, avantaj ve dezavantajları ve son olarak da bu uygulamanın sınıf içerisindeki iletişime olan katkısı üzerine etkileri hakkında sorular içermektedir. Görüşme süreçleri sonunda tüm sorular üzerinden tekrar geçilip elde edilen verilerin teyit edilmesi, öğrencilerin “BSCI303” çemberinde yaptıkları gönderimler de incelenerek daha derin anlayış kazanılması amaçlanmıştır.Bağlam: "BSCI303" Çemberi Bu dersin sorumlu öğretim görevlisi dönem başında Google+ adlı sosyal ağ sitesinde bir "BSCI303" çemberi ("Bilim Tarihi" ders kodu) oluşturmuş ve dersi takip eden öğrencilerden Google üzerinde bir hesap kurarak, Google+ çember içine katılmaları için onlara gerekli yönlendirmelerde bulunmuştur. Bunun yanı sıra, dönem başında bu dersin Google+ üzerinden dersi desteklemek ve yönetmek için takip etmeleri gerektiğini ve gerekli katılım ve katkıları yapmaları gerektiğini bildirmiştir. Google+ Bilim Tarihi dersi içinde nasıl kullanılacağını ve dönem süresince neler yapmaları gerektiği açıklanarak öğrenciler bilgilendirilmiştir. Öğrenciler 13 hafta boyunca dersin konuları ile ilgili video, resim ve makalelere köprüler ekleyerek Google+ çemberinin içeriği inşa etmeleri sağlanmıştır. Her haftanın konusuna uygun içerik ders planında verilmiştir. Ders planı, proje taslağı, kaynak ve sunum raporları ise Google Doc kullanarak öğrencilere paylaşılmıştır. Öğrenciler ise her haftanın belirtilen konusuna uygun kaynakları aramak, bulmak ve bunları dersin Google+ çemberinde belge ve malzemeler şeklinde göndermek gibi sorumlukları vardır. Böylece bu paylaşımlardan hem kendileri ve hem de arkadaşları haberdar olmalarına fırsat verilmiştir. Son olarak, öğrenciler dönem sonunda sunum ve sunum raporu, proje ve final sınavı haricinde, Google+ temelli etkinliklerinin içeriği ve kapsamı alanlarında da değerlendirilmiştir.Araştırmanın Bulguları Bu çalışma sonucunda elde edilen sonuçlar, Google+ çemberinin “Bilim Tarihi” dersinin yürütülmesinde dersi yönetilmesi anlamında bir Öğrenme Yönetim Sistemi gibi kullanabileceğini göstermiştir. Bu uygulama sonunda Google+ tıbkı bir ÖYS olarak kullanabileceğini ve öğrencilere duyuru yapmak, kaynak paylaşmak, çevrimiçi tartışma ve katılım sağlamak amaçlı etkili bir şekilde kullanılabileceğini göstermiştir. Ayrıca, Google+ çember özelliği ile dersi düzenli bir şekilde organize etmek amacına uygun olarak kullanılarak verimli bir ders yönetim sistemi gibi kullanılarak eğitmene de yardımcı olmuştur. Tüm öğrenciler Google+ kullanarak ders içeriklerini takip ettiklerini, paylaşımda bulunduklarını ve bu açısından kendilerine dersi anlama ve takip etme yönünden çok yararlı olduğuna inandıklarını ifade etmişlerdir. Bir sosyal medya aracı olan Google+ ders yönetim sistemi olarak kullanılması ile elde edilen olumlu sonuçlar bu alandaki diğer çalışmala
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Bir öğrenme yönetim sistemi olarak kullanılan google plus hakkındaki öğrenci algıları

Öz:
Problem Statement: Learning Management System as a tool to organize, manage, deliver and evaluate the teaching and learning activities are expanding significantly at the on-campus and off-campus education. Apart from the plenty of benefits of LMSs, there are some restrictions of using LMSs for instructional purposes. At the same time, the expanding of social networking site is also climbing in the field of education.Therefore, this paper discusses the impact of the using Web 2.0 social media tools through Google Plus as a learning management system for the “History of Science” course at the undergraduate level in computer and instructional technology educationPurpose of Study: The main purpose of this study was to explore the students` perceptions of using Google Plus to organize the course. The Google Plus circle was used for putting up announcements, distributing resources, and leading online discussions.Methods: A total of 28 students taking a “History of Science” course at Eastern Mediterranean University in North Cyprus were participated in this study. An interview session was conducted with the students in order to collect data for this studyFindings and Results: Results indicated that students were mainly pleased with the affordances of Google Plus as the essential utilities of an LMS could be easily implemented in the Google Plus circle. However, using the Google Plus circle as an LMS has certain limitations. Students stated that Google Plus did not support to upload files directly, and also they indicated that most of the posts were not reading regularlyConclusion and Recommendations: For the purposes of “History of Science” course, the user friendly interface of Google+ with various features and the visual oriented content nature of “History of Science” course gave freedom and creativity to students in communication, understanding and interaction. Constraints of using the Google Plus circle as an LMS, implications for practice and limitations of this study are discussed.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anderson, K. E. & Still, J., M. (2011). An introduction to Google Plus. Library Hi Tech News, 8, 7-10
  • Aksal, F. A., Altinay, Z. Rossi, G. D., & İşman, A. (2012). Being online peer suppor-ter-ed: experiences from a work-based learning programme. Eurasian Journal of Educational Research. 46, 79-96.
  • Baran, B„ & Cagiltay K. (2010). The motivators and barriers in the development of online communities of practice. Eurasian Journal of Educational Research. 39, 79-96.
  • Black, E. W., Beck, D„ Dawson, K„ Jinks, S. & DiPietro, M. (2007). The other side of tine LMS: considering implementation and use in the adoption of an LMS in online and blended learning environments. TechTrends: Linking Research and Practice to Improve Learning, 51 (2), 35-39.
  • Boyd, D. M. & Ellison, N. B. (2008). Social network sites: definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 23(1), 210-230.
  • Brady, K. P., Holcomb, L. B., and Smith, B. V. (2010). The use of alternative social networking sites in higher educational settings: a case study of the e-learning benefits of Ning in education. Journal of Interactive Online Learning, 9 (2), 151-170.
  • Brooks, J. (2011). Google Plus pros and cons, eWeek, 8, 28, Issue 13, p. 6 ISSN 1530-6283.
  • Chen, L., & Chen, T. L. (2012). Use of Twitter for formative evaluation: reflections on trainer and trainees' experiences. British Journal of Educational Technology, 43, 49-52
  • Christensen, Clayton M, Michael B Horn & Curtis W Johnson (2008). Disrupting class: how disruptive innovation will change the way the world learns. New York: Mc Graw Hill.
  • Davis, F. D. (1989). Percievied usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340.
  • Gagnö, R. M. (1977). The conditions of learning. (4nd ed.). New York: Holt, Rinehart & Winston, Inc.
  • Herse, P., & Lee, A. (2005). Optometry and WebCT: a student survey of tine value of web-based learning environments inoptometric education. Clinical and Experimental Optometry, 88 (1), 46-52.
  • Karabulut, A., Braet, D., Lindstrom, D. & Niederhauser, D. (2009). Student Level of Commitment and Engagement with Ning as a Learning Management System. In I. Gibson et al. (Eds.), Proceedings of Society for Infomation Technology & Teacher Education International ConfereiKe 2009 (pp. 2564-2569). Chesapeake, VA: AACE.
  • LaRue, E. M. (2012). Using Facebook as a course management software: a case study. Teaching and Learning in Nursing, 7,17-22.
  • Moore, M. G. (2002). What does research say about the learners using computer-mediated communication in distance learning? American Journal of Distance Education, 16(2), 65-81.
  • Rogers, E. (2003). Diffusions of Innovation. New York: Free Press.
  • Özkan, B. & McKenzic, B. (2008). Social Networking Tools for Teacher Education. In K. McFerrin et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2008 (pp. 2772-2776). Chesapeake, VA: AACE.
  • Pempek, T. A., Yermolayeva, Y. A., & Calvert, S. L. (2009). College students' social networking experiences on Facebook. Journal of Applied Developmental Psychology, 30,227-238.
  • Selwyn, N. (2009). Faceworking: exploring students' education-related use of Facebook. Learning, Media and Technology, 34(2), 157-174.
  • Sanchez-Franco, M. (2010). WebCT—the quasimoderating effect of perceived affective quality on an extending technology acceptance model. Computers & Education, 54(1), 37-46.
  • Selwyn, N. (2011). Social media in higher education in 'The Europa World of Learning,62nd edition' London, Routledge.
  • Wang, Q„ Woo, H. L., Quek, C. L., Yang, Y. and Liu, M. (2012). Using the Facebook group as a learning management system: An exploratory study. British Journal of Educational Technology, 43,428-438.
APA PİLLİ O, SÖZÜDOĞRU O (2012). Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. , 13 - 28.
Chicago PİLLİ Olga,SÖZÜDOĞRU Oytun Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. (2012): 13 - 28.
MLA PİLLİ Olga,SÖZÜDOĞRU Oytun Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. , 2012, ss.13 - 28.
AMA PİLLİ O,SÖZÜDOĞRU O Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. . 2012; 13 - 28.
Vancouver PİLLİ O,SÖZÜDOĞRU O Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. . 2012; 13 - 28.
IEEE PİLLİ O,SÖZÜDOĞRU O "Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system." , ss.13 - 28, 2012.
ISNAD PİLLİ, Olga - SÖZÜDOĞRU, Oytun. "Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system". (2012), 13-28.
APA PİLLİ O, SÖZÜDOĞRU O (2012). Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. Eurasian Journal of Educational Research, 12(49A), 13 - 28.
Chicago PİLLİ Olga,SÖZÜDOĞRU Oytun Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. Eurasian Journal of Educational Research 12, no.49A (2012): 13 - 28.
MLA PİLLİ Olga,SÖZÜDOĞRU Oytun Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. Eurasian Journal of Educational Research, vol.12, no.49A, 2012, ss.13 - 28.
AMA PİLLİ O,SÖZÜDOĞRU O Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. Eurasian Journal of Educational Research. 2012; 12(49A): 13 - 28.
Vancouver PİLLİ O,SÖZÜDOĞRU O Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system. Eurasian Journal of Educational Research. 2012; 12(49A): 13 - 28.
IEEE PİLLİ O,SÖZÜDOĞRU O "Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system." Eurasian Journal of Educational Research, 12, ss.13 - 28, 2012.
ISNAD PİLLİ, Olga - SÖZÜDOĞRU, Oytun. "Students` perceptions of using google plus as a learning manage-ment system". Eurasian Journal of Educational Research 12/49A (2012), 13-28.