Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 109 - 120 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması

Öz:
Bu araştırmada, bir zihin engelliler öğretmenliği programının son sınıfına devam eden üç öğrenciye sistematik öğretim becerilerinin kazandırılmasında anında dönüt verme ve gecikmeli dönüt verme yöntemlerinin etkililiği karalaştırılmıştır. Bu iki yöntemin etkililiğini karşılaştırmak üzere tek denekli araştırma modellerinden uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Sistematik öğretim becerileri, ipuçlarının ve pekiştireçlerin uygun kullanımı olarak belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları, anında dönüt verme yönteminin, gecikmeli dönüt verme yönteminden daha etkili olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelime: özel eğitim öğretmenleri özel eğitim

Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Baumgart, D. ve Ferguson, L. (1991). "Personal Preparation. Direction for the Next Decade". In L. Meyer, C. Peck, ve L. Brown. (Eds), Critical Issues in the Lives of People with Severe Disabilities. Baltimore: Paul H. Brookes.
  • Billingsley, R, White, O. R. ve Munson, R. (1980). Procedural Reliability: A Rationale and an Example. Behavioral Assessment, 2: 229-241.
  • Cavkaytar, A., Özen, A. ve Batu, S. (2001). Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Uygulama Derslerinde Yer Alan Yeterliklere İlişkin Kendilerini Değerlendirmeleri. 10. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bildiri Kitabı. Hatay.
  • Goodlad, J. (1984). A Place Called School. New York.: Academic Press.
  • Johnson, L. J. (1986). Factors that Influence Skill Acqusition of Practicum Students During a Field-Based Experiences. Teacher Education and Special Education, 9 (3), 89-103.
  • Konrot, A. (1991). Özel Eğitim Alanına Öğretmen Yetiştirmede Bir Uygulama Özel Eğitim Dergisi, 1(1), 47-53.
  • O'Reilly, M., Renzeglia, A., Hutchins, L. B., Clayton, M., Halle, J.W. ve Izen, C. (1992). Teaching Systematic Instruction Competencies to Special Education Student Teachers: An Applied Behavioral Supervision Model. The Association for Persons with Severe Handicaps, 17, (2), 104-111.
  • Pugach, M. (1987). The National Education Reports and Special Education; Implications for Teacher Preparation. Exceptional Children, 53, 308-314.
  • Roth, R. (1973). Certifying Teachers: An Overhaul is Underway." The Clearinghouse, 47,287-291.
  • Tekin, E. (2000a). Zihin Özürlü Çocuklara Kardeşleri Aracılığıyla Sunulan Dört Saniye Sabit Bekleme Süreli Öğretimin ve Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiklerinin Ve Verimliliklerinin Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
  • Tekin, E. (2000b). Karşılaştırmalı Tek Denekli Araştırma Modelleri. Özel Eğitim Dergisi, 2(4), 1-12.
  • Welch, M., ve Kukic, S. (1988). Utah's Response to Critical Issues and Needs: An Experimental Field-Based Preparation Program for Teachers of Mild and Moderately Handicapped Students. Teacher Education and Special Education, 77 (4), 172-179.
APA ERBAŞ D, YÜCESOY Ş (2002). Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. , 109 - 120.
Chicago ERBAŞ Dilek,YÜCESOY Şerife Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. (2002): 109 - 120.
MLA ERBAŞ Dilek,YÜCESOY Şerife Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. , 2002, ss.109 - 120.
AMA ERBAŞ D,YÜCESOY Ş Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. . 2002; 109 - 120.
Vancouver ERBAŞ D,YÜCESOY Ş Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. . 2002; 109 - 120.
IEEE ERBAŞ D,YÜCESOY Ş "Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması." , ss.109 - 120, 2002.
ISNAD ERBAŞ, Dilek - YÜCESOY, Şerife. "Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması". (2002), 109-120.
APA ERBAŞ D, YÜCESOY Ş (2002). Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 109 - 120.
Chicago ERBAŞ Dilek,YÜCESOY Şerife Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2, no.1 (2002): 109 - 120.
MLA ERBAŞ Dilek,YÜCESOY Şerife Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.2, no.1, 2002, ss.109 - 120.
AMA ERBAŞ D,YÜCESOY Ş Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2002; 2(1): 109 - 120.
Vancouver ERBAŞ D,YÜCESOY Ş Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2002; 2(1): 109 - 120.
IEEE ERBAŞ D,YÜCESOY Ş "Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması." Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, ss.109 - 120, 2002.
ISNAD ERBAŞ, Dilek - YÜCESOY, Şerife. "Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılması". Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2/1 (2002), 109-120.