Yıl: 2012 Cilt: 0 Sayı: 163 Sayfa Aralığı: 354 - 366 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz

Öz:
Günümüzde yaşanan küresel ekonomik gelişim bireylerin refah seviyelerinde hızlı artışlara neden olmaktadır. Bireylerin refah seviyelerinde ortaya çıkan bu artışlar ekonomik gelişmelere paralel olarak mal ve hizmet tüketimlerini arttırmış, bunun yanı sıra yeni mal ve hizmetleri de ortaya çıkarmıştır. Teknolojinin günlük hayatımızdaki hızla artan rolü ile birlikte internet kullanımı önemli bir ihtiyaç haline gelmiştir. İnternetin önemi ve kullanımında yaşanan artış süreci kamu kesiminde internet kullanımını zorunlu kılmıştır. Bu bağlamda, yaşanan bu gelişme devletin her kademesini de ciddi düzeyde etkilemiştir. Dolayısıyla devlet kurumlarının internet kullanımındaki gelişiminin vergi toplama kapasitesi üzerinde de olumlu etkiler yarattığı açıkça ifade edilebilir. Bu çalışmada, OECD üyesi 34 ülkedeki internet kullanımının bu ülkelerin vergi gelirleri üzerindeki etkisi panel veri analizi yardımıyla incelenerek, internet kullanımındaki artışın devletin vergi gelirleri üzerinde etkili olup olmadığı analiz edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: İş İşletme İktisat İşletme Finans Uluslararası İlişkiler

The effect of internet use to tax revenue: An empirical analysis for OECD countries

Öz:
Global economic developments have induced a rapid increase in the level of the welfare of the individuals. In line with the economic developments, the increase in the welfare level of the individuals boost the consumption of goods and services. Moreover, it has brought on new goods and services. With the overwhelming role of technology in our daily lives, the internet use has become an essential need. The significance of the internet and the increase in the use of internet has obliged the employment of internet in the public sector. This development experienced in this vein has intensely affected each level of the government. Consequently, it can be asserted that the expansion of the internet use in the government institutions contribute to the tax collection capacity. The impact of the internet use in 34 OECD member countries on the tax revenues of these countries has been explored using panel data analysis in this study to find out whether the increase in the internet use has influence on the tax revenues of the government.
Anahtar Kelime:

Konular: İş İşletme İktisat İşletme Finans Uluslararası İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Asher, M.G. ve Rajan, R.S. (1999), Globalization and Tax Systems: Implications for Developing Countries with Particular Reference to Southeast Asia (U.o. Adelaide, Dü.), CIES Duscussion Paper.
  • Ballard, C. ve Lee, J. (2007), Internet Purchases, Cross-Border Shopping and Sales Taxes, National Tax Journal, (60), 711-725.
  • Baltagi, H.B. (2001), Econometric Analysis of Panel Data. West Sussex, England: John Wiley ve Sons ltd.
  • Bristol, M.A. (2001), The Impact of Electronic Commerce on Taş Revenues in the Caribbean Community, 32.
  • Bruce, D. ve Fox, W.F. (2000), E-Commerce in the Context of Declining State Sales Tax Bases, National Tax Journal, 4(53), 1373-1390.
  • Bruce, D. ve Fox, W.F. (2001), State and Local Sales Tax Revenue Losses from ECommerce: Updated Estimates, The University of Tennessee.
  • Bruce, D., Fox, W.F. ve Luna, L. (2009), State and Local Sales Tax Revenue Losses from E-Commerce, Tax Notes (52), 537-538.
  • Chen, C.-W. (2010), Impact of Quality Antecedents On Taxpayer Satisfaction with Online Tax-Filing Systems-An Empirical Study, Information ve Management (47), 308-315.
  • Cline, R.J. ve Neubig, T.S. (1999), The Sky is Not Falling: Why State and Local Revenues Were Not Significantly Impacted by the Internet in 1998. Ernst ve Young Economics Consulting and Wuantitative Analysis.
  • CREC (2000), Measuring the Internet Economy: An Exploratory Study, Center for Research in Electronic Commerce, Graduate School of Business, The University of Texas at Austin.
  • Cuillier, D. ve Piotrowski, S.J. (2009), Internet Information-Seeking and its Relation to Support for Access to Government Records, Government Information Quarterly (26), 441-449.
  • DiMaggio, P., Hargittai, E., Neuman, W.R. ve Robinson, J.P. (2001), Social Implications of the Internet, Annual Review of Sociology, 27, 307-336.
  • Drukker, D.M. (2003), Testing for Serial Correlation in Linear Panel-data Models, The Stata Journal, 3(2), 168-177.
  • Ellison, G. ve Ellison, F. (2009), Tax Sensitivity and Home State Preferences in Internet Purcasing, American Economic Journal: Economic Policy, 1, 53-71.
  • Erlat, H. (2006), Panel Data: A Selective Survey, Discussion Paper Series (4), 97.
  • GAO (2000), Sales Taxes: Electronic Commerce Growth Presents Challenges; Revenue Losses are Uncertain, Washington: United States General Accounting Office.
  • Goolsbee, A. (2000a), In a World without Borders: The Impact of Taxes on Internet Commerce, The Quarterly Journal of Economics, 2(115), 561-576.
  • Goolsbee, A. (2000b), Internet Commerce, Tax Sensitivity and The Generation Gap, J. Poterba (Dü.) içinde, Tax Policy and The Economiy (14, 45-66), Boston: MIT Press.
  • Greene, W.H. (2003), Econometric Analysis (5.b.), N.J.: Prentice-Hall.
  • Griffiths, J. (2012), Use It or Lose It: State Approaches to Increasing Use-Tax Revenue, Kansas Law Review, 60, 649-680.
  • Hawkins, R.R. (2001), The Georgia Sales Tax Revenue Impact from Electronic Commerce, Georgia State University.
  • Holt, L. ve Botfinia, B. (2009), Increasing Florida's Sales Tax Revenue from Internet Purchases, Florida Focus, March, 5(1), 1-7.
  • ITU (1999), Challenges to the Network: Internet for Development, International Telecommunications Union, Geneva: ITU Press.
  • Johnson, P.A. (2003), A Current Calculation of Uncollected Sales Tax Arising from Internet Growth, The Direct Marketing Association.
  • Machlup, M. (1962), The Production and Distribution of Knowledge in the United States, Princeton: Princeton Univ. Press.
  • McLure, C. (1999), Electronic Commerce and the State Retail Sales Tax: A Challenge to American Federalism, International Tax and Public Finance (6), 193-224.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (2012), OECD, 08/08/2012 tarihinde www.oecd.org. adresinden alındı.
  • Paltridge, S. ve Ypsilanti, D. (1997), A Bright Outlook for Communications, OECD Observer.
  • Rains, L., Febres, J. ve Martin, B. (1997), The Actions of the Tax Authorities to Taxpayer Information and Promoting Acceptance of Taxes by Society, Proceedings of the 31st ICTA General Assembly.
  • Robicheaux, R. (2012), Estimates of Alabama Losses Due to E-Commerce, http://www.business.uab.edu/MIDE/EstimatesofAlabamaLossesDuetoECommerce. pdf adresinden alınmıştır.
  • Serrett, R., Abramowicz, K. ve Wichmann, H. (2003), The Effects of Internet Commerce on the Revenue Base of State and Local Governments, 30(1), 9-18.
  • Teltscher, S. (2000), Tariffs, Taxes and Electronic Commerce: Revenue Implications for Developing Countries, Geneva: United Nations.
  • Torralba, F. (2004), New Evidence on the Effects of Sales Taxes on Retail Activity, Department of Economics Working Paper.
  • USDC (2012), The Quarterly Retail E-Commerce, US Department of Commerce. Washington: US Census Bureau News.
  • Vasconcellos, M.V. ve das Graças Rua, M. (2005), Impacts of Internet use on Public Administration: A Case Study of the Brazilian Tax Administration, The Electronic Journal of e-Government, 3, 49-58.
  • Wooldridge, J.M. (2002), Econoimetric Analysis of Cross Section and Panel Data, Cambridge: MIT Press.
APA HOTUNLUOGLU H, OZCAG M (2012). İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. , 354 - 366.
Chicago HOTUNLUOGLU HAKAN,OZCAG MUSTAFA İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. (2012): 354 - 366.
MLA HOTUNLUOGLU HAKAN,OZCAG MUSTAFA İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. , 2012, ss.354 - 366.
AMA HOTUNLUOGLU H,OZCAG M İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. . 2012; 354 - 366.
Vancouver HOTUNLUOGLU H,OZCAG M İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. . 2012; 354 - 366.
IEEE HOTUNLUOGLU H,OZCAG M "İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz." , ss.354 - 366, 2012.
ISNAD HOTUNLUOGLU, HAKAN - OZCAG, MUSTAFA. "İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz". (2012), 354-366.
APA HOTUNLUOGLU H, OZCAG M (2012). İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. Maliye Dergisi, 0(163), 354 - 366.
Chicago HOTUNLUOGLU HAKAN,OZCAG MUSTAFA İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. Maliye Dergisi 0, no.163 (2012): 354 - 366.
MLA HOTUNLUOGLU HAKAN,OZCAG MUSTAFA İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. Maliye Dergisi, vol.0, no.163, 2012, ss.354 - 366.
AMA HOTUNLUOGLU H,OZCAG M İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. Maliye Dergisi. 2012; 0(163): 354 - 366.
Vancouver HOTUNLUOGLU H,OZCAG M İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz. Maliye Dergisi. 2012; 0(163): 354 - 366.
IEEE HOTUNLUOGLU H,OZCAG M "İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz." Maliye Dergisi, 0, ss.354 - 366, 2012.
ISNAD HOTUNLUOGLU, HAKAN - OZCAG, MUSTAFA. "İnternet kullanımının vergi gelirlerine etkisi: OECD üyesi ülkeler için ampirik bir analiz". Maliye Dergisi 163 (2012), 354-366.