Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri

Yıl: 2012 Cilt: 10 Sayı: 40 Sayfa Aralığı: 34 - 53 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri

Öz:
Ülkemizde son yıllarda eğitim sisteminde radikal kararlar alınmakta ve hızla uygulamaya konulmaktadır. İlk orta ve liselerden oluşan okullaşma sistemimiz 1997-1998 öğretim yılında ortaokullar ilköğretime dahil edilerek 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitime geçilmiştir. 30 Mart 2012 tarihinde kabul edilen "6287 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Yasası" ile zorunlu eğitim I2 yıla çıkarılarak ilköğretim başta olmak üzere eğitimde önemli değişiklikler yapılmıştır. İlgili kanun teklifinin ileri sürülmesiyle başlayan tartışmalar uygulamaya geçilmesine rağmen birçok platformda yoğun bir şekilde devam etmektedir. Sunulan araştırmada öğretmenlerimizin yeni eğitim sistemine ilişkin görüşleri anket cevaplarına verdikleri yığılmalarla belirlenmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Opinions of teachers towards 4+4+4 compulsory education system

Öz:
Itı recent years, radical decisions are taken and put into effect on the education system in our country. Schooling system, consisting of primary, secondary and high schools were combined in the 8-year compulsory education in primary school and secondary schools has been started in 1997-1998. "6287 numbered Law on Primary Education and Trainning Act" and compulsory education to 12 years adopted on March 30, 2012, especially has removed substantial changes in primary education undergone. Discussions on the implementation of the law, starting with the proposal put forward despite the switch continues heavily on many platforms. In research, teachers' views about the new education system the answers were tried to be determined through their frequencies with answers given to the survey.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Allreck, P. L. & Settle, R. 1995.The survey research handbook. New York, NY:McGraw Hill.
  • Erçelebi, H.(1997) Türkiye'de Zorunlu Eğitimin Sekiz Yıla Çıkarılma Çalışmalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Öğretmen Dünyası, Ankara,
  • Erçelebi, H.(2000) Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu Eğitimin İçinin Doldurulması IV. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu 15-16 Ekim 1998, PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:7, Özel Sayı
  • Gültekin, M. (1998) Türkiye ve Avrupa Birliği'ne Üye Bazı Ülkelerde Zorunlu Eğitim, Anadolu Üniv. Yay. No: 1016, Açıköğretim Fak. Yay.No:559, s.73-91
  • Sak, G. (2012) 4+4+4 Adil Değildir, Radikal, 02.03.2012
  • Şeker, H. Ve Gençdoğan, B.,2006, Psikolojide ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme, Ankara; Nobel Yayın ve Dağıtım
  • Tezcan. M. (1993) Zorunlu Eğitim Okullarının Amaçları ve Görevleri, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu ve Ankara Üniv. Eğitim Bilimleri Fakültesi Ortak Yayın No: 1, Zorunlu Eğitim Sempozyumu, (20-21 Mayıs) ANKARA
  • 28261 Sayılı Resmî Gazete (11.04. 2012) İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun No: 6287 Kabul Tarihi: 30/3/2012
  • 12 Yıl Zorunlu Eğitim Sorular- Cevaplar, Milli Eğitim Bakanlığı Ankara, 2012
  • https://www.anadolu.edu.tr/aos/kitap/IOLTP/1266/unite05.pdf
  • http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/ERG_ KesintiliEgitim_BilgiNotu.pdf
  • http://www2.tbmm.gov.tr/d24/2/2-0358.pdf
  • http://www.mebpersoneli.com/Egitim/Zorunlu-egitim-l3-yil-olmalidir-5634. htm
  • http://www.infoplease.com/ipa/A0112617.html
  • http://www.tepav.org.tr/upload/files/1330340023-9.Gelismis_Ulkelerde_ Kademeli_Egitim_ Var_mi.pdf
  • http://www.evrensel.net/news.php?id=31514
APA Bahtiyar Karadeniz C (2012). Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. , 34 - 53.
Chicago Bahtiyar Karadeniz Cemile Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. (2012): 34 - 53.
MLA Bahtiyar Karadeniz Cemile Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. , 2012, ss.34 - 53.
AMA Bahtiyar Karadeniz C Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. . 2012; 34 - 53.
Vancouver Bahtiyar Karadeniz C Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. . 2012; 34 - 53.
IEEE Bahtiyar Karadeniz C "Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri." , ss.34 - 53, 2012.
ISNAD Bahtiyar Karadeniz, Cemile. "Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri". (2012), 34-53.
APA Bahtiyar Karadeniz C (2012). Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim Toplum, 10(40), 34 - 53.
Chicago Bahtiyar Karadeniz Cemile Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim Toplum 10, no.40 (2012): 34 - 53.
MLA Bahtiyar Karadeniz Cemile Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim Toplum, vol.10, no.40, 2012, ss.34 - 53.
AMA Bahtiyar Karadeniz C Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim Toplum. 2012; 10(40): 34 - 53.
Vancouver Bahtiyar Karadeniz C Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim Toplum. 2012; 10(40): 34 - 53.
IEEE Bahtiyar Karadeniz C "Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri." Eğitim Bilim Toplum, 10, ss.34 - 53, 2012.
ISNAD Bahtiyar Karadeniz, Cemile. "Öğretmenlerin 4+4+4 zorunlu eğitim sistemine ilişkin görüşleri". Eğitim Bilim Toplum 10/40 (2012), 34-53.