Yıl: 2012 Cilt: 20 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 120 - 128 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği

Öz:
Amaç: Okuma alışkanlığının, bireylerin yaşamları boyunca elde ettikleri bilgileri, becerileri, anlayışları güçlendirip artıran ve aynı zamanda bu değerlerin bireysel ve toplumsal yaşama uyarlanmasına olanak sağladığı göz önünde bulundurulduğunda, konusu insan olan hemşirelik öğrencilerine ve dolayısıyla hemşirelik mesleğine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Buradan hareketle bu araştırma bir sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Araştırmada bazı sosyo-demografik bilgilere yönelik anket formu ve Gömleksiz (2004) tarafından geliştirilenKitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde, frekans, Varyans analizi (ANOVA), Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis istatistik testleri uygulanmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %75.3ü kız, %78.9unun en çok roman ve hikaye türü kitaplar okuduğu belirlenmiştir. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin bireysel gelişim amacıyla kitap okudukları, daha çok roman-hikaye türünde kitapları tercih ettikleri, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre kitap okumaya ilişkin tutumlarının daha olumlu olduğu, babanın eğitim durumunun okuma alışkanlığına ilişkin tutumları etkilediği ancak annenin eğitim durumunun, daha önce yaşanılan yerin ve ekonomik gelirin okuma alışkanlığına ilişkin tutumları etkilemediği, genel olarak sınıf artıkça okuma alışkanlığına ilişkin tutumların olumlu yönde etkilendiği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik Psikoloji Davranış Bilimleri

Attidutes of nursing students towards reading habits: A vacational school sample

Öz:
Aim: Considering the fact that it allows individuals to improve and enhance the knowledge, skills and understanding that they obtain throughout their lives and, at the same time, to adapt these values to individual and social life, reading habit is thought to contribute to nursing students and therefore to nursing profession, whose subject is human. Thus, this study was planned to determine the attitudes of the students of a health school of nursing towards reading habits. Method: A socio-demographic information questionnaire and the Attitude Scale towards Reading Habit developed by Gömleksiz (2004) were used in the study. Data were analyzed through percentage, frequency, analysis of variance (ANOVA), Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis statistical tests. Results: It was found that 75.3% of the students were female, 78.9 % of the students read novels and story type books. Conclusions: It was found that nursing students read for personal development; they preferred novels and stories; female students had more positive attitudes about reading than male students; the father s level of education affected attitudes towards reading habit; but the mother s level of education, previous location of residence and financial income did not affect attitudes towards reading habit and, in general, attitudes about reading habit were affected in a positive way in later years of study.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Hemşirelik Psikoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AKÇAKAYA M, DEMİR T, GÜNDOĞAN S, IŞIK A, ŞENOL R, TÜRKSOY İ, YAPRAK YEŞİL N, KEÇECİ A, çelik durmuş s, AKKAŞ A (2012). Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. , 120 - 128.
Chicago AKÇAKAYA Mine,DEMİR Turan,GÜNDOĞAN Seçil,IŞIK Arzu,ŞENOL Rukiye,TÜRKSOY İmran,YAPRAK YEŞİL Nigar,KEÇECİ Ayla,çelik durmuş serpil,AKKAŞ A. Özlem Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. (2012): 120 - 128.
MLA AKÇAKAYA Mine,DEMİR Turan,GÜNDOĞAN Seçil,IŞIK Arzu,ŞENOL Rukiye,TÜRKSOY İmran,YAPRAK YEŞİL Nigar,KEÇECİ Ayla,çelik durmuş serpil,AKKAŞ A. Özlem Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. , 2012, ss.120 - 128.
AMA AKÇAKAYA M,DEMİR T,GÜNDOĞAN S,IŞIK A,ŞENOL R,TÜRKSOY İ,YAPRAK YEŞİL N,KEÇECİ A,çelik durmuş s,AKKAŞ A Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. . 2012; 120 - 128.
Vancouver AKÇAKAYA M,DEMİR T,GÜNDOĞAN S,IŞIK A,ŞENOL R,TÜRKSOY İ,YAPRAK YEŞİL N,KEÇECİ A,çelik durmuş s,AKKAŞ A Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. . 2012; 120 - 128.
IEEE AKÇAKAYA M,DEMİR T,GÜNDOĞAN S,IŞIK A,ŞENOL R,TÜRKSOY İ,YAPRAK YEŞİL N,KEÇECİ A,çelik durmuş s,AKKAŞ A "Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği." , ss.120 - 128, 2012.
ISNAD AKÇAKAYA, Mine vd. "Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği". (2012), 120-128.
APA AKÇAKAYA M, DEMİR T, GÜNDOĞAN S, IŞIK A, ŞENOL R, TÜRKSOY İ, YAPRAK YEŞİL N, KEÇECİ A, çelik durmuş s, AKKAŞ A (2012). Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 20(2), 120 - 128.
Chicago AKÇAKAYA Mine,DEMİR Turan,GÜNDOĞAN Seçil,IŞIK Arzu,ŞENOL Rukiye,TÜRKSOY İmran,YAPRAK YEŞİL Nigar,KEÇECİ Ayla,çelik durmuş serpil,AKKAŞ A. Özlem Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 20, no.2 (2012): 120 - 128.
MLA AKÇAKAYA Mine,DEMİR Turan,GÜNDOĞAN Seçil,IŞIK Arzu,ŞENOL Rukiye,TÜRKSOY İmran,YAPRAK YEŞİL Nigar,KEÇECİ Ayla,çelik durmuş serpil,AKKAŞ A. Özlem Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, vol.20, no.2, 2012, ss.120 - 128.
AMA AKÇAKAYA M,DEMİR T,GÜNDOĞAN S,IŞIK A,ŞENOL R,TÜRKSOY İ,YAPRAK YEŞİL N,KEÇECİ A,çelik durmuş s,AKKAŞ A Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2012; 20(2): 120 - 128.
Vancouver AKÇAKAYA M,DEMİR T,GÜNDOĞAN S,IŞIK A,ŞENOL R,TÜRKSOY İ,YAPRAK YEŞİL N,KEÇECİ A,çelik durmuş s,AKKAŞ A Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2012; 20(2): 120 - 128.
IEEE AKÇAKAYA M,DEMİR T,GÜNDOĞAN S,IŞIK A,ŞENOL R,TÜRKSOY İ,YAPRAK YEŞİL N,KEÇECİ A,çelik durmuş s,AKKAŞ A "Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği." İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 20, ss.120 - 128, 2012.
ISNAD AKÇAKAYA, Mine vd. "Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları: Bir sağlık yüksekokulu örneği". İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 20/2 (2012), 120-128.