“Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi

Yıl: 2013 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 58 - 84 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

“Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmada, Türkçe Öğretmenliği lisans programında yer alan „Öğretmenlik Uygulaması‟ dersinin uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı uygulama öğretim elemanları için hazırlanan açık uçlu ve kapalı uçlu sorulardan oluşan, yapılandırılmış görüşme formudur. Görüşme formu 7 soru oluşturulmuş ve 7 uygulama öğretim elemanına bu sorular yöneltilmiştir. 10 uygulama öğretmeni için ise 4 açık uçlu, 1 kapalı uçlu ve 2 yarı kapalı uçlu olmak üzere toplam 7 sorudan oluşan, yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda Öğretmenlik Uygulaması faaliyetlerinin fakülte koordinatörlüğünce gereği gibi ciddi bir şekilde koordine edilmediği, okullarındaki uygulama öğretmenlerinin çoğunluğunun öğretmen adaylarına rehberlik yapma konusunda yetersiz kaldıkları, uygulama okullarına giden öğretmen adaylarının uygulama öğretmenlerinin ve sınıfın üzerinde olumlu bir etki oluşturduğu, öğretmen adaylarının uygulamalar konusundaki hazırlık ve plânlılıklarının uygulama öğretmenlerinin tutumlarına göre değiştiği gibi bulgulara ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Evaluatıon of "teachıng practıce" course accordıng to the opınıons of practıtıoner faculty members and teachers

Öz:
In this study, the 'Teaching Practice' course in Turkish Language Teaching undergraduate program is aimed to be evaluated according to the opinions of practitioner teachers and faculty members. The data collection tool used in this study is a structured interview form which is consisted of open-ended and closed-ended questions that are prepared for the teaching staff. 7 questions are prepared and these questions are posed to 7 practitioner faculty members. For 10 practitioner teachers, a structured interview form which is consisted of 4 open-ended, 1 closed-ended, and 2 seven semi-closed-ended questions is prepared and applied. As a result of these research activities, that Teaching Practice activities are not coordinated by the faculty as seriously as it should be, that the majority of teachers are insufficient in the guidance of intern students, that the interns who go to practice schools create a positive impression on teachers and the students, and that intern teacher‟s preparations and plans about practices are due to change according to the attitudes of practitioner teachers are attained.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKYÜZ, Y. (1989). Türk Eğitim Tarihi, Ankara Ün. Eğit. Bil. Fak. Yay. No: 160, Ankara
  • AKYÜZ, Y. (2001). Başlangıçtan 200l'e Türk Eğitim Tarihi, Alfa Yayıncılık, Ġstanbul
  • AYDIN, R.& ġAHĠN, H.& TOPAL, T. Türkiye‟de İlköğretime Öğretmen Yetiştirmede Nitelik Arayışları, TSA / Yıl: 12, S: 2, Ağustos 2008
  • AYTAÇ, A. (2010). Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Uygulama Öğretim Elemanlığının Değerlendirilmesi. Mehmet Akif
  • Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü YayımlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Burdur CELEP, C. (2000). Eğitimde Örgütsel Adanma ve Öğretmenler, Anı Yayıncılık, Ankara
  • ÇELĠKTEN, M., SANAL, M. & YENĠ, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(19), 207- 237.
  • DAVRAN, E. (2006). İlköğretim Kurumlarındaki Öğretmenlik Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Yeterliliklerini Kazanmaları Üzerindeki Etkisi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Van
  • DEMĠREL, Ö.,KAYA, Z. (2002). Öğretmenlik Mesleğine GiriĢ, Pegem A Yayınları, Ankara
  • DOĞAN, M. (1999), ―Öğretmen Yetiştirme Politikası‖, Cumhuriyet Bilim Teknik Dergisi 22 Mayıs 1999 S.635, Ġstanbul, 1999, ss. 15–16.
  • ERĠġEN, Y. (2001). Öğretmen Yetiştirme Programlarına İlişkin Kalite Standartlarının Belirlenmesi ve Fakültelerin Standartlara Uygunluğunun Belirlenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü YayımlanmamıĢ Doktora Tezi, Ankara
  • FĠDAN, N. ve ERDEN, M. (1998). Eğitime Giriş, Alkım Yayınevi, Ankara
  • GÜL AVġAR, N. (2007). Türk Milli Eğitim Sisteminde 1963-1980 ile 1980-2006 Yıllar Arasında Öğretmen Yetiştirme ve Atama Politikalarının Değerlendirilmesi, Ġnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü YayımlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Malatya
  • HEDGES, E.L. & VALĠJA, M.A. (1995). Assessing Learning, Vocatioanal İnstructional Materials Laboratory, The Ohio State University
  • KOÇER, H. Ali (1983). "İlkokul Öğretmeninin Yetiştirilmesi 1923-1980" Cumhuriyet Döneminde Eğitim, MEB Yayını, No: 91, Ġstanbul
  • KÜLAHÇI, ġ.& KAZU, H.S. (1997). Öğretmen Yetiştirmede Kalitenin Arttırılması Açısından Mikro Öğretim Uygulaması, Haberal Eğitim Vakfı, Ankara. MEB (2008). Öğretmen Yeterlikleri, Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara MEB, (2010). Okul Yöneticileri ve Öğretmenler İçin Mesleki Gelişim Kılavuzu, Ankara
  • ÖZDEN, Y. (1999). Eğitimde Dönüşüm Eğitimde Yeni Değerler, Pegem A Yayınları, s.9., Ankara
  • ÖZYURT, S. (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, DeğiĢim Yayınları, Adapazarı
  • SARATLI, E. (2007). Okul Deneyimi-1 Dersi Uygulamasında İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Sunulan Danışmanlık (Mentoring) Hizmetlerinin Yeterliliği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü YayımlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Ankara
  • SÖNMEZ, V. ve Diğerleri (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara
  • TEKIġIK, H.H., "Öğretmen Okulunun Açılışının 146. Yılında: Türk Eğitim Sisteminde Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları", Yeni Türkiye Dergisi, "Eğitim" Özel Sayısı 2 no. 7, Ankara, 1996, s.392.
  • VARIġ, F. (1973). Öğretmen Yetiştirme Üzerine. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, 50. Yıla Armağan, no: 36, Ankara
  • YILDIZ, H. (2006). YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Kapsamında Yer Alan Okul Deneyimi II Etkinliklerinin Değerlendirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü YayımlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Sivas
  • YILMAN, Y. (1987). Türkiye‟de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirmenin Pedagojik Temelleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. YayımlanmamıĢ Doktora Tezi, Ġzmir YÖK. (1998). Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi GeliĢtirme Projesi Hizmet ÖncesiÖğretmen Eğitimi, Ankara
APA YILDIZ M (2013). “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. , 58 - 84.
Chicago YILDIZ Mehmet Ali “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. (2013): 58 - 84.
MLA YILDIZ Mehmet Ali “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. , 2013, ss.58 - 84.
AMA YILDIZ M “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. . 2013; 58 - 84.
Vancouver YILDIZ M “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. . 2013; 58 - 84.
IEEE YILDIZ M "“Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi." , ss.58 - 84, 2013.
ISNAD YILDIZ, Mehmet Ali. "“Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi". (2013), 58-84.
APA YILDIZ M (2013). “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 58 - 84.
Chicago YILDIZ Mehmet Ali “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, no.1 (2013): 58 - 84.
MLA YILDIZ Mehmet Ali “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.11, no.1, 2013, ss.58 - 84.
AMA YILDIZ M “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013; 11(1): 58 - 84.
Vancouver YILDIZ M “Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013; 11(1): 58 - 84.
IEEE YILDIZ M "“Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi." Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, ss.58 - 84, 2013.
ISNAD YILDIZ, Mehmet Ali. "“Öğretmenlik uygulaması” dersinin, uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/1 (2013), 58-84.