Yıl: 2012 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 43 - 58 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound

Öz:
Bu çalışmada, sınıf ve fen bilgisi öğretmenliği öğretmen adaylarının ses dalgalarının bazı temel olguları ve kavramları hakkında kavram yanılgılarının betimlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2009-2010 Eğitim Öğretim yılının 2. yarısında, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim gören 60, fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören 40 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket, sesin yayılması, doğası, sesin özellikleri konularını içeren 6 adet açık-uçlu sorudan oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının sesle ilgili kavram yanılgılarına sahip oldukları ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Öğretmen adaylarının ses konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi

Öz:
The aim of this study is to describe prospective classroom teachers’ and science teachers’ misconceptions related to some basic constructs and concepts of sound waves. The study was performed in the second semestre of 2009-2010 Academic Year, in the Education Faculty of Eskişehir Osmangazi University and the participants comprised 60 students receiving education in Classroom Teaching Education and 40 students attending the Science Education Programme. The questionnaire which was used to collect data consists of 6 open-ended questions including propagation, nature and features of sound. Qualitative study design was utilized in the study. Data collected were analyzed via content analysis. According to study findings, it was revealed that prospective teachers had misconceptions related to sound.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Öztürk N, atalay n (2012). Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. , 43 - 58.
Chicago Öztürk Nurhan,atalay nurhan Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. (2012): 43 - 58.
MLA Öztürk Nurhan,atalay nurhan Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. , 2012, ss.43 - 58.
AMA Öztürk N,atalay n Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. . 2012; 43 - 58.
Vancouver Öztürk N,atalay n Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. . 2012; 43 - 58.
IEEE Öztürk N,atalay n "Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound." , ss.43 - 58, 2012.
ISNAD Öztürk, Nurhan - atalay, nurhan. "Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound". (2012), 43-58.
APA Öztürk N, atalay n (2012). Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 43 - 58.
Chicago Öztürk Nurhan,atalay nurhan Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no.1 (2012): 43 - 58.
MLA Öztürk Nurhan,atalay nurhan Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, no.1, 2012, ss.43 - 58.
AMA Öztürk N,atalay n Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(1): 43 - 58.
Vancouver Öztürk N,atalay n Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(1): 43 - 58.
IEEE Öztürk N,atalay n "Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss.43 - 58, 2012.
ISNAD Öztürk, Nurhan - atalay, nurhan. "Analyzing Pre-service teachers’ misconceptions about sound". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/1 (2012), 43-58.