Yıl: 2012 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 21 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions

Öz:
Bu çalışmanın amacı, eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaşılan sorunları eğitim müfettişlerinin görüşlerine göre tespit etmektir. Bu çalışmada, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin her ilinden 2’er eğitim müfettişi olmak üzere toplam 16 eğitim müfettişinin görüşü alınmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, eğitim müfettişlerinin dört görev alanıyla ilgili çeşitli sorunların olduğu, özellikle sorunların birçoğunun eğitim müfettişliği sisteminin yapısından kaynaklandığı belirlenmiştir. Bunlara bağlı olarak, eğitim müfettişliği sisteminin yapısının yeniden gözden geçirilmesi ve bazı yapısal değişiklerin yapılmasının bir zorunluluk olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adar, İ, Aşıcı, C., Kaya, T., Bulut, M., Karakurt, Z. ve Karadaş, H. (2008).Disiplin amirleri ve muhakkikler için soruşturma rehberi. Ankara: MEB Teftiş Kurulu Başkanlığı.
  • Altun, S. A. ve Memişoğlu, S. P. (2010). İlköğretim müfettişlerinin denetimin yeniden yapılandırılmasına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 9 (2), 643–657. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri:SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Aydın, M. (2000). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Başar, H. (2000). Eğitim denetçisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başar, H. (2006). Türkiye’de eğitim denetimi. M. Hesapçıoğlu ve A. Durmuş (Ed.), Türkiye’de eğitim bilimleri bilanço denemesi (s.157–165). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi:Nitelikli okul. Ankara: Umut Yayım Dağıtım.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi:Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Burgaz, B. (1995). İlköğretim kurumlarının denetiminde yeterince yerine getirilmediği görülen bazı denetim rolleri ve nedenleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,11, 127–134.
  • Bursalıoğlu, Z. (2002). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ceylan, M. ve Ağaoğlu, E. (2010). Eğitim denetçilerinin danışmanlık rolü ve danışmanlık modelleri. İlköğretim Online, 9 (2), 541–551. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Davis, S. H. (1998). Superintendents’ perspectives on the involuntary departure of public school principals: The most frequent reasons why principals lose their jobs. Educational Administration Quarterly, 34 (1), 58-90.
  • Ehren, M. C. M. & Visscher, A. J. (2006). Towards a theory on the impact of school inspections. British Journal of Educational Studies,54 (1), 51-72.
  • Glanz, J. (1994). History of educational supervision: Proposal and prospects. Paper presented at the annual meeting of the council of professors of instructional supervision. Chicago, IL, March 18, 1994.
  • Glickman, C. D. (1990). Supervision of instruction: A developmental approach. Boston: Allyn and Bacon.
  • Glickman, C. D., Gordon, S. P., & Ross-Gordon, J. M. (2001). Supervision and instructional leadership (5th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Harris, B. M. (1985). Supervisory behavior in education. Englewood Cliff, New Jersey: Prentice-Hall.
  • Holland, P. E. & Adams, P. (2002). Through the horns of a dilemma between instructional supervision and the summative evaluation of teaching. International Journal of Leadership in Education,5 (3), 227-247.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd. Şti.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği [MEBEMBY]. (2011). Resmi Gazete, 27974, 24 Haziran 2011.
  • Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları Rehberlik ve Teftiş Yönergesi [MEBİMBRTY]. (2001). Tebliğler Dergisi, 64 (2521), Şubat 2001.
  • Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği [MEBİMBY]. (1999). Resmi Gazete,23785, 13 Ağustos 1999.
  • Özmen, F. ve Yasan, T. (2007). Türk eğitim sisteminde denetim ve Avrupa Birliği Ülkeleri ile karşılaştırılması. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 6 (1), 204– 210.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nitel ve nicel yaklaşımlar. (Çev.: D.
  • Bayrak, H. B. Arslan ve Z. Akyüz). Ankara: Siyasal Kitabevi. (Orijinal çalışmanın yayın yılı 2005)
  • Sergiovanni, T. J. & Starratt, R. J. (2002). Supervision: A redefinition. (7th ed.). NY: Mc Graw Hill.
  • Taymaz, H. (2002). Eğitim sisteminde teftiş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taymaz, H. (2003). İlköğretim ve ortaöğretim okul müdürleri için okul yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ünal, A. (2006). Eğitim kurumlarında adli ve idari soruşturma. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Van Der Bogert, R. (2006). Democracy during hard times. In P. Kelleher & R. Van Der Bogert (Eds). Voices for democracy: Struggles and celebrations of transformational leaders. The 105th Yearbook of the national Society for the Study of Education Part I (pp. 146-169). Massachusetts: Blackwell.
  • Waite, D. (1995). Rethinking instructional supervision: Notes on its language and culture. London: Falmer Press.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M. C. (2009). Yapılandırmacı öğrenme paradigması ilkeleri açısından ilköğretim okullarında öğretimsel denetim uygulamalarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Yıldırım, M. C. ve Dönmez, B. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulamalarının sınıf yönetimine etkileri üzerine bir çalışma. İlköğretim Online,7(3), 664–679. [Online]:http://ilkogretim-online.org.tr
  • Yıldırım, M. C. ve Demirtaş, H. (2010). Yapılandırmacı öğrenme paradigması açısından ilköğretim okullarında öğretmen denetiminin etkili olarak yapılabilmesine ilişkin çözüm önerileri. 2. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi Bildiriler Kitabı ( s.337–346), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Zepeda, S. J. (2002). Linking portfolio development to clinical supervision: A case study. Journal of Curriculum and Supervision, 18 (1), 83-102.
APA YILDIRIM M, BEYCİOĞLU K, UĞURLU C, SİNCAR M (2012). The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. , 1 - 21.
Chicago YILDIRIM M. Cevat,BEYCİOĞLU Kadir,UĞURLU C. Teyyar,SİNCAR Mehmet The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. (2012): 1 - 21.
MLA YILDIRIM M. Cevat,BEYCİOĞLU Kadir,UĞURLU C. Teyyar,SİNCAR Mehmet The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. , 2012, ss.1 - 21.
AMA YILDIRIM M,BEYCİOĞLU K,UĞURLU C,SİNCAR M The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. . 2012; 1 - 21.
Vancouver YILDIRIM M,BEYCİOĞLU K,UĞURLU C,SİNCAR M The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. . 2012; 1 - 21.
IEEE YILDIRIM M,BEYCİOĞLU K,UĞURLU C,SİNCAR M "The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions." , ss.1 - 21, 2012.
ISNAD YILDIRIM, M. Cevat vd. "The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions". (2012), 1-21.
APA YILDIRIM M, BEYCİOĞLU K, UĞURLU C, SİNCAR M (2012). The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1 - 21.
Chicago YILDIRIM M. Cevat,BEYCİOĞLU Kadir,UĞURLU C. Teyyar,SİNCAR Mehmet The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no.1 (2012): 1 - 21.
MLA YILDIRIM M. Cevat,BEYCİOĞLU Kadir,UĞURLU C. Teyyar,SİNCAR Mehmet The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, no.1, 2012, ss.1 - 21.
AMA YILDIRIM M,BEYCİOĞLU K,UĞURLU C,SİNCAR M The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(1): 1 - 21.
Vancouver YILDIRIM M,BEYCİOĞLU K,UĞURLU C,SİNCAR M The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(1): 1 - 21.
IEEE YILDIRIM M,BEYCİOĞLU K,UĞURLU C,SİNCAR M "The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss.1 - 21, 2012.
ISNAD YILDIRIM, M. Cevat vd. "The problems that educational supervisors face in terms of the assigned positions". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/1 (2012), 1-21.