Yıl: 2011 Cilt: 12 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 19 - 46 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course

Öz:
Bu çalışmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde hazırladıkları performans görevleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışmada alan taraması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “performans görevlerine ilişkin öğrenci görüşleri ölçeği” ve “performans görevi hazırlama sürecinde öğrencilerin karşılaştıkları sorunları belirleme ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışma 2009–2010 öğretim yılında 992 ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik (frekans, yüzde, aritmetik ortalama) ve MANOVA testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında; katılım ve zorluklar faktörüne ilişkin öğrenci görüşlerinin okudukları okula göre değiştiği; bu faktörlerin yanında günlük yaşamla ilişkilendirme faktörüne ilişkin görüşlerinin de sınıf düzeyine göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

İlköğretim 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde hazırladıkları performans görevleri hakkındaki görüşleri

Öz:
The aim of this study is to state 4th and 5th grade students’ point of view about their own performance tasks in the lesson social studies. In this study, survey was used from the techniques of descriptive research. Data were gathered with “scale of students’ opinions about the performance tasks” and “scale of determination of problems encountered during the process of preparing performance tasks”. Study was conducted in 2009-2010 academic year on 992 4th and 5th class students. Analysis methods were descriptive statistics (frequency, percentage and mean) and MANOVA. In the light of findings, ıt was concluded while opinions about participation and problems factors change according to school district; in addition to these, opinions about daily life factor change class level..
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞAHİNER S, ARSLAN A (2011). 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. , 19 - 46.
Chicago ŞAHİNER Saadettin,ARSLAN ALİ 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. (2011): 19 - 46.
MLA ŞAHİNER Saadettin,ARSLAN ALİ 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. , 2011, ss.19 - 46.
AMA ŞAHİNER S,ARSLAN A 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. . 2011; 19 - 46.
Vancouver ŞAHİNER S,ARSLAN A 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. . 2011; 19 - 46.
IEEE ŞAHİNER S,ARSLAN A "4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course." , ss.19 - 46, 2011.
ISNAD ŞAHİNER, Saadettin - ARSLAN, ALİ. "4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course". (2011), 19-46.
APA ŞAHİNER S, ARSLAN A (2011). 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 19 - 46.
Chicago ŞAHİNER Saadettin,ARSLAN ALİ 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no.3 (2011): 19 - 46.
MLA ŞAHİNER Saadettin,ARSLAN ALİ 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.12, no.3, 2011, ss.19 - 46.
AMA ŞAHİNER S,ARSLAN A 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(3): 19 - 46.
Vancouver ŞAHİNER S,ARSLAN A 4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(3): 19 - 46.
IEEE ŞAHİNER S,ARSLAN A "4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, ss.19 - 46, 2011.
ISNAD ŞAHİNER, Saadettin - ARSLAN, ALİ. "4th and 5th grade students’ opinions about performance tasks in social studies course". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12/3 (2011), 19-46.