Yıl: 2013 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 49 - 69 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yaratıcı muhasebe stratejileri

Öz:
Muhasebenin işletme ile ilgili çıkar gruplarınınbilgilendirilmesinde yararlanılan en temel araçlardan biri olduğu ifade edilebilir. Fakat işletmelerin bazen faaliyetlerinin sonuçlarını gerçekçi bir biçimde açıklamaktan kaçındıkları görülmektedir. Bu noktadan hareketle muhasebe alanındakimevcut esnekliklerden yararlanmaya dönük uygulamaları benimsedikleri belirtilebilir. Yaratıcımuhasebe stratejileri biçiminde isimlendirilebilecek bu tarz uygulamaların en yaygın kullanılanları; gelirleri artırma, giderleri azaltma, varlıklarıartırma, borçları azaltma ve nakit akışını artırmaya yöneliktir. Anılan stratejilerin uygulanmasına ilişkin olası etkilerin literatürde yeterince incelenmediği belirtilebilir. Bu yönüyle bu çalışmada amaç yaratıcı muhasebeye ilişkin sık kullanılan stratejiler ve bunların etkilerininaçıklanmasıdır.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme

Strategies of creative accounting

Öz:
It can be said that accounting is the most basic tool that is utilized to inform business-related interest groups. But, businesses are sometimes reluctant to announce the results of operations in a realistic manner. From this point of view, they adopt applications that take advantage of existing flexibilities in the field of accounting. These kinds of applications can be named as creative accounting strategies, of which, the most widely used are increasing income, decreasing expenses, increasing assets, decreasing liabilities, and increasing cash flow. The possible effects on the implementation of mentioned strategies are not analyzed sufficiently in the literature. Therefore, the purpose of this study is to describe the common strategies of creative accounting and their effects.
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Allen, L. (1997), CapitalMarketsandIntitutions: A Global View, New York: John WileyInc.
  • Ayarlıoğlu, A. (2007), Kar Yönetimi Uygulamaları ve İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda Test Edilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi- SBE.
  • Balaciu, D.,V. Bogdan ve A. B. Vladu(2009), “A BriefReview of Creative Accounting LiteratureandItsConsequences in Practice”, AnnalesUniversitatisApulensis Series Oeconomica, 11 (1), 170-183.
  • Brekman, J. ve M.Koczan(2006), The FASB’S RevenueRecognition Project: Pervasi- veIssues in Long-TermContract Accounting, Construction Accounting &Taxation, 16 (July/August 2006).
  • Burilovich, L. (2002), “ExploringSafeHarborsfor S Corporation Debt”, The CPA Jo- urnal, September 2002, New York.
  • Çıtak, N. (2009), “Yaratıcı Muhasebe Hileli Finansal Raporlama mıdır?”, Mali Çö- züm, Sayı:91, 81-109.
  • Demir, V. ve O.Bahadır (2007), “Muhasebe Manipülasyonu-Yöntemler ve Teknik- ler”, Mali Çözüm, 84, 103-119.
  • Doğan, S. ve S.Kılıç (2009), “Örgütlerde İzlenim Yönetimi Davranışı Üzerine Kav- ramsal Bir İnceleme”, Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, 23,3, 53-84.
  • Duman, H. (2010), Kamunun Aydınlatılması İlkesi Kapsamında Kazanç Yönetimi Uygulamalarının Finansal Raporlama Kalitesi ve Şirket Performansı Üzerine Etkisi: IMKB’de Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi-SBE.
  • Effiok, S. O. ve E.O.Eton(2012),”Creative Accounting andManagerialDecesion on Selected Financial Institutions in Nigeria”, International Journal of Business Researchand Management, (3): Issue (1), 35- 47.
  • Fusaro, P.C. and Miller, R.M. (2002), WhatWentWrong at Enron, New York: John Wiley&SonsInc.
  • Göçmen, G. (2004), “Türkiye’de Bankacılık Sektörünün Bilanço Dışı Faaliyetlerin- deki Gelişmeler”,http://sbe.dumlupinar.edu.tr/17/297-317.pdf,(Erişim: 21.10.2012)
  • Griffiths, I. (1995), New Creative Accounting, London: Macmillan.
  • http://www.finhat.com/index.php?p=VOB, (Erişim: 05.11.2012).
  • http://globalekonomikmonitor.blogspot.com/2008/07/bir-muhasebe-masal.html, (Erişim: 22.10.2012).
  • http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/creative%Baccountancy?q =creative+ accounting, (Erişim:15.11.2012).
  • Jones, M. J. (2006), Accounting, Chichester: John Wiley&SonsInc.
  • Jones, M. J. (2011), Creative Accounting, Fraudand International Accounting Scandals, England: John Wiley&SonsInc.
  • Krantz, M. (2002), “Capitalizing on TheOldestTrick in TheBook”, USA Today, 27 June 2002.
  • Küçük, S. (2010), “Stok Değerlemesinin Dönem Karına Etkisi”, Yaklaşım Dergisi, 206, Şubat 2010.
  • Mathew, M.R. ve M.H.B. Perera(1996), Accounting Theoryand Development, Bos- ton: An International Thompson Publishing Company.
  • Mulford, C. ve E.Comiskey (2002), The Financial Numbers Game. Detecting Creati- ve Accounting Practices, New York: John Wiley&SonsInc.
  • Rada, D. (2012), “Creative Accounting andTaxDodging”, Ecocomics Series Volume: 22, Issue 3, 141-146.
  • Townsend, R. (1970), UpTheOrganisation, Knopf, in WileyBook of Business Quo- tations.
  • UPS Phillips&Drew (1991), Accounting forGrowth, London: UPS Phillips&Drew.
APA AYGÜN D (2013). Yaratıcı muhasebe stratejileri. , 49 - 69.
Chicago AYGÜN DAVUT Yaratıcı muhasebe stratejileri. (2013): 49 - 69.
MLA AYGÜN DAVUT Yaratıcı muhasebe stratejileri. , 2013, ss.49 - 69.
AMA AYGÜN D Yaratıcı muhasebe stratejileri. . 2013; 49 - 69.
Vancouver AYGÜN D Yaratıcı muhasebe stratejileri. . 2013; 49 - 69.
IEEE AYGÜN D "Yaratıcı muhasebe stratejileri." , ss.49 - 69, 2013.
ISNAD AYGÜN, DAVUT. "Yaratıcı muhasebe stratejileri". (2013), 49-69.
APA AYGÜN D (2013). Yaratıcı muhasebe stratejileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8(2), 49 - 69.
Chicago AYGÜN DAVUT Yaratıcı muhasebe stratejileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 8, no.2 (2013): 49 - 69.
MLA AYGÜN DAVUT Yaratıcı muhasebe stratejileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol.8, no.2, 2013, ss.49 - 69.
AMA AYGÜN D Yaratıcı muhasebe stratejileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2013; 8(2): 49 - 69.
Vancouver AYGÜN D Yaratıcı muhasebe stratejileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2013; 8(2): 49 - 69.
IEEE AYGÜN D "Yaratıcı muhasebe stratejileri." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8, ss.49 - 69, 2013.
ISNAD AYGÜN, DAVUT. "Yaratıcı muhasebe stratejileri". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 8/2 (2013), 49-69.