Yıl: 2013 Cilt: 21 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1199 - 1220 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları

Öz:
İlk Kayıt Tarihi: 22.11.2011 Yayına Kabul Tarihi: 03.10.2012 Özet Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi ve öz-yeterlik algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun olunan lise türü değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2010- 2011 eğitim- öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 353 öğretmen adayına uygulanmış tır. Çalışmada 5li likert tipi Biyoloji Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterdiği; mezun olunan lise türü değişkenine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Science teacher candidates sences of self- efficacy towards biology teaching

Öz:
The purpose of this research is to determine the science teacher candidates senses of self- efficacy towards biology course, and to examine their sence of self-efficacy in terms of variables that gender, grade level and the type of high school they graduated. The research was conducted with 353 teacher candidates from Inonu University Faculty of Education Science Teaching Department in 2010- 2011 academic year. Five point likert type Biology Self-Efficacy Scalewas used in this study. The t-test and one way analysis of variance was used for analyzing data. As a result, it is determined that science teacher candidates perceptions of self-efficacy differ according to gender and grade level variables; and don t differ according to type of high school they graduated.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
APA ARPACI A, BİRHANLI A (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. , 1199 - 1220.
Chicago ARPACI Aytaç,BİRHANLI Ayşe Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. (2013): 1199 - 1220.
MLA ARPACI Aytaç,BİRHANLI Ayşe Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. , 2013, ss.1199 - 1220.
AMA ARPACI A,BİRHANLI A Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. . 2013; 1199 - 1220.
Vancouver ARPACI A,BİRHANLI A Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. . 2013; 1199 - 1220.
IEEE ARPACI A,BİRHANLI A "Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları." , ss.1199 - 1220, 2013.
ISNAD ARPACI, Aytaç - BİRHANLI, Ayşe. "Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları". (2013), 1199-1220.
APA ARPACI A, BİRHANLI A (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1199 - 1220.
Chicago ARPACI Aytaç,BİRHANLI Ayşe Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 21, no.3 (2013): 1199 - 1220.
MLA ARPACI Aytaç,BİRHANLI Ayşe Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.21, no.3, 2013, ss.1199 - 1220.
AMA ARPACI A,BİRHANLI A Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2013; 21(3): 1199 - 1220.
Vancouver ARPACI A,BİRHANLI A Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2013; 21(3): 1199 - 1220.
IEEE ARPACI A,BİRHANLI A "Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21, ss.1199 - 1220, 2013.
ISNAD ARPACI, Aytaç - BİRHANLI, Ayşe. "Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 21/3 (2013), 1199-1220.