Yıl: 2009 Cilt: 22 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 673 - 687 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi

Öz:
Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı Fen ve Teknoloji Öğretim Programının temel amacı, bilgiyi sorgulayabilen, günlük yaşamdaki problemleri çözebilen, yaratıcı düşünebilen ve Fen okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenme, bireyin zihinsel süreçler yardımıyla ön bilgilerini yapılandırması sonucunda meydana gelmektedir. Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımları gerekmektedir. Bu süreçte öğretmenin rolü ise öğrencilerin bilgiyi yapılandırabilmeleri için ön bilgilerindeki yanılgılarını düzeltmelerine ve eksik bilgilerini gidermelerine yardımcı olmak; öğrenme ortamını öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemektir. Bu nedenle yapılandırmacı yaklaşımda öğretmenler çok önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmada meslek yaşantılarında yapılandırmacı yaklaşımı uygulayacak olan Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bu yaklaşıma yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma İzmir ili Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören 107 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın sonucunda, fen bilgisi öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının genel olarak yüksek düzeyde olduğu; mezun olunan lise türü göz önüne alınarak yapılan karşılaştırmalarda Anadolu öğretmen lisesinden mezun olan öğretmen adaylarının bu yaklaşıma yönelik tutumlarının diğer öğretmen adaylarına göre daha düşük olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA EVREKLİ E, İNCİ D, BALIM A, Kesercioğlu T (2009). Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. , 673 - 687.
Chicago EVREKLİ Ertuğ,İNCİ Didem,BALIM Ali Günay,Kesercioğlu Teoman Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. (2009): 673 - 687.
MLA EVREKLİ Ertuğ,İNCİ Didem,BALIM Ali Günay,Kesercioğlu Teoman Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. , 2009, ss.673 - 687.
AMA EVREKLİ E,İNCİ D,BALIM A,Kesercioğlu T Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. . 2009; 673 - 687.
Vancouver EVREKLİ E,İNCİ D,BALIM A,Kesercioğlu T Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. . 2009; 673 - 687.
IEEE EVREKLİ E,İNCİ D,BALIM A,Kesercioğlu T "Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi." , ss.673 - 687, 2009.
ISNAD EVREKLİ, Ertuğ vd. "Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi". (2009), 673-687.
APA EVREKLİ E, İNCİ D, BALIM A, Kesercioğlu T (2009). Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 673 - 687.
Chicago EVREKLİ Ertuğ,İNCİ Didem,BALIM Ali Günay,Kesercioğlu Teoman Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no.2 (2009): 673 - 687.
MLA EVREKLİ Ertuğ,İNCİ Didem,BALIM Ali Günay,Kesercioğlu Teoman Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.22, no.2, 2009, ss.673 - 687.
AMA EVREKLİ E,İNCİ D,BALIM A,Kesercioğlu T Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 22(2): 673 - 687.
Vancouver EVREKLİ E,İNCİ D,BALIM A,Kesercioğlu T Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 22(2): 673 - 687.
IEEE EVREKLİ E,İNCİ D,BALIM A,Kesercioğlu T "Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi." Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, ss.673 - 687, 2009.
ISNAD EVREKLİ, Ertuğ vd. "Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (2009), 673-687.