3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi

Yıl: 2013 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 373 - 393 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmada bir yetişkin eğitimi ve erken çocukluk eğitimi programı olan 3-6 Yaş Aile Eğitim Programının yetişkin eğitiminde program geliştirme sürecine uygunluğu incelenmektedir. Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada, 3-6 Yaş Aile Eğitim Programını uygulayan Ankara ili Halk Eğitim Merkezlerinde görev yapan 44 eğitmenin görüşü alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programında yüzde ve frekans değerleri alınarak yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; 3-6 Yaş Aile Eğitim Programı yetişkin eğitiminde program geliştirme sürecine ―genel anlamda‖ uygun olarak tasarlanmış bir programdır. Ancak her eğitim programında olduğu gibi 3-6 Yaş Aile Eğitim Programının da eksikleri vardır ve giderilmesi gerekmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları

Evaluatıon of the age 3-6 famıly educatıon program ın terms of currıculum development process ın adult educatıon

Öz:
In this study, the compliance of the Age 3-6 Family Education Program, as an adult and an early childhood education program, is examined in terms of curriculum development. In this study which uses the descriptive survey model, the views of 44 trainers who worked for Community Education Centers that implemented the Age 3-6 Family Education Program in Ankara were obtained. The gathered data were interpreted, using SPSS 16.0 package program by calculating the percentage and frequency values. The obtained results showed that in general the Age 3-6 Family Education Program is a properly designed program in terms of curriculum development in adult education. However, as it may be the case in any education program, the Age 3-6 Family Education Program also has some shortcomings and those should be overcome.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bekman, S. ve Koçak, A. A. (2009). Beş ülkeden anneler anlatıyor: anne-çocuk eğitim programı. Ġstanbul: AÇEV Yayınları.Bir, A.A. (1999). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No: 1081. s,6.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık Ankara.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Kalaycı, ġ. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayınevi.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları. Kılıç, Ç. (2012). Yetişkin eğitimi programlarının geliştirilmesi süreci açısından “benim ailem” kurs programının değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Çıraklık Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü. (2009). 3-6 yaş aile eğitim programı (AEP). Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Çıraklık Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü. (2010). Aile eğitimi kurs programı. (0-18 yaş çocuğu olan ailelere). Ankara.
  • Okçabol, R. (2006). Halk eğitimi (yetişkin eğitimi). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Ömeroğlu, E. ve Can Y. M. (2002). Ev merkezli aile çocuk eğitimi programının ev ortamına etkisi. Erken Çocukluk GeliĢimi ve Eğitimi Sempozyumu. Kök Yayıncılık.Özdamar K. (2004); Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Eskişehir: KaanKitabevi
  • Sork, T. & Newman, M. (2004). Program development in adult education and training. Maidenhead:Open University Press.
  • Temel, Z. F. (2003). Aile eğitim modeli. Dünya„da ve Türkiye‟deki uygulamalar. Erken çocukluk eğitimi politikaları: yaygınlaşma, yönetişim ve yapılar toplantısı raporu. Ġstanbul: AÇEV Yayınları.
  • Şahin, F. ve Cevher. K. N. (2009). Aile eğitim programları ve etkililiği: Dünyada neler uygulanıyor? Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 2.
  • Yıldız, A. ve Uysal, M. (2009). Yetişkin eğitimi. Ġstanbul: Kalkedon Yayıncılık.
APA Kilic C (2013). 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. , 373 - 393.
Chicago Kilic Cigdem 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. (2013): 373 - 393.
MLA Kilic Cigdem 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. , 2013, ss.373 - 393.
AMA Kilic C 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. . 2013; 373 - 393.
Vancouver Kilic C 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. . 2013; 373 - 393.
IEEE Kilic C "3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi." , ss.373 - 393, 2013.
ISNAD Kilic, Cigdem. "3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi". (2013), 373-393.
APA Kilic C (2013). 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 373 - 393.
Chicago Kilic Cigdem 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no.2 (2013): 373 - 393.
MLA Kilic Cigdem 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, no.2, 2013, ss.373 - 393.
AMA Kilic C 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 13(2): 373 - 393.
Vancouver Kilic C 3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 13(2): 373 - 393.
IEEE Kilic C "3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss.373 - 393, 2013.
ISNAD Kilic, Cigdem. "3-6 Yaş aile eğitim programının yetiikin eğitiminde program geliitirme süreci açısından değerlendirilmesi". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/2 (2013), 373-393.