Yıl: 2014 Cilt: 20 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 93 - 119 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi

Öz:
Bu çalışmada, Türkiye’de eğitim yönetimi alanının önemli yayın organlarından bir olan Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi’nde 2003–2013 yıllarında yayınlanmış makalelerin tematik, metodolojik ve istatistikî çözümleme teknikleri açısından analizi yoluyla bir durum değerlendirmesi yapılmaya çalışılmıştır. Çalışma metodolojik değerlendirme çalışması olarak düzenlenmiştir. Araştırma, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi’nde 2003–2013 yılları arasında yayınlanmış 266 makale üzerinde yürütülmüştür. Doküman analizi yoluyla toplanan veriler frekans ve kategorik analizler yardımıyla çözümlenmiştir. Bulgular, yayımlanan makalelerde ele alınan temaların kısmen dar kapsamlı olduğunu, araştırma modeli olarak daha çok tarama modelinin kullanıldığını ve istatistiksel veri çözümleme işlemlerinde t-testi ve ANOVA analizlerinin ağırlıklı olarak kullanıldığını göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Al, U. (2008). Türkiye’nin bilimsel yayın politikası: Atıf dizinlerine dayalı bibliyometrik bir yaklaşım (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • American Psychological Association. (2009). Publication manual of the American Psychological Association. Washington: American Psychological Association.
  • Aypay, A., Coruk, A., Yazgan, D., Kartal, O., Çağatay, M., Tuncer, B., & Emran, B. (2010). The status of research in educational administration: An analysis of educational administration journals, 1999-2007. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 59-77.
  • Balcı, A. (1993). Türkiye’de eğitim araştırmalarının durumu: A.Ü. EBF örneği. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi (s. 89-120). Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Balcı, A., & Apaydın, Ç. (2009). Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarının durumu: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 325-343.
  • Bridges, E. M. (1982). Research on the school administrator: The state of the art, 1967-1980. Educational Administration Quarterly, 18(3), 12-33.
  • Byrd, J. K. (2007). A call for statistical reform in EAQ. Educational Administration Quarterly, 43(3), 381-391.
  • Corbin, J. M., & Strauss, A. C. (2007). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
  • Dillon, J. T. (1983). The use of questions in educational research. Educational Researcher, 12(9), 19-24.
  • Dunkin, M. J. (1996). Types of errors in synthesizing research in education. Review of Educational Research, 66(2), 87-97.
  • Elmore, P. B., & Woehlke, P. L. (1988). Statistical methods employed in American Educational Research Journal, Educational Researcher and Review of Educational Research from 1978 to 1987. Educational Researcher, 17(9), 9-20.
  • Elmore, P. B., & Woehlke, P. L. (1998). Twenty years of research methods employed in American Educational Research Journal, Educational Researcher and Review of Educaitonal Research. (ERIC Document Reproduction Service No. ED420701).
  • Goodwin, L. D., & Goodwin, W. L. (1985a). An analysis of statistical techniques used in the Journal of Educational Psychology, 1979-1983. Educational Psychologist, 20(1), 13-21.
  • Goodwin, L. D., & Goodwin, W. L. (1985b). Statistical techniques in AERJ articles, 1979-1983: The preparation of graduate students to read educational research literature. Educational Researcher, 14(2), 5-11.
  • Hall, B. W., Ward, A. W., & Comer, C. B. (1988). Published educational research: An empirical study of its quality. Journal of Educational Research, 81(3), 182-189.
  • Haller, E. (1979). Questionnaires and the dissertations in educational administration. Educational Administration Quarterly, 15(1), 47-66.
  • Hsu, T. (2005). Research methods and data analysis procedures used by educational researchers. International Journal of Research & Method in Education, 28(2), 109-133.
  • Kabaca, T. ve Erdoğan, Y. (2007). Fen bilimleri, bilgisayar ve matematik eğitimi alanlarındaki tez çalışmalarının istatistiksel açıdan incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 54-63.
  • Karadağ, E. (2009a). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi: Bir durum çalışması (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Karadağ, E. (2009b). Eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik açıdan incelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Karadağ, E. (2009c). Sınıf öğretmenliği alanında yapılmış lisansüstü tezlerinin tematik açıdan incelemesi. B. Acat (Ed.) 8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu içinde (ss. 1405-1419). Eskişehir: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim bilimleri doktora tezlerinde kullanılan araştırma modelleri: Nitelik düzeyleri ve analitik hata tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(1), 49-71.
  • Kieffer, K. M., Reese, R. J., & Thompson, B. (2001). Statistical techniques employed in AERJ and JCP articles from 1988 to 1997: A methodological review. Journal of Experimental Education, 69(3), 280-309.
  • Köhler, T., & Stemmler, M. (1997). Normative versus impassive configure frequency analysis in personality research -their use discussed in a reanalysis of data on situation- bound anxiety. European Journal of Personality, 11(1), 69-79.
  • Martinmäki, K., & Rusko, H. (2008). Time-frequency analysis of heart rate variability during immediate recovery from low and high intensity exercise. European Journal of Applied Physiology, 102(3), 353-360.
  • Murphy, J, Vriesenga, M., & Storey, V. (2007). Educational Administration Quarterly, 1979-2003: An analysis of types of work, methods of investigation, and influences. Educational Administration Quarterly, 43(5), 612-628.
  • Neuman, L. W. (2007). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (S. Özge, Çev.). İstanbul: Yayın Odası.
  • Odom, S. L., Brantlinger, E., Gersten, R., Horner, R. H., Thompson, B., & Harris, K.R. (2005). Research in special education: Scientific methods and evidence- based practices. Council for Exiceptional Children, 71(2), 137–148.
  • Ogawa, R. T., Goldring, E. B., & Conley, S. (2000). Organizing the field to improve educational research on educational administration. Educational Administration Quarterly, 36(3), 340-357.
  • Onwuegbuzie, A. J. (2002). Common analytical and interpretational errors in educational research: An analysis of the 1998 volume of the British Journal of Educational Psychology. Educational Research Quarterly, 26, 11-22.
  • Onwuegbuzie, A. J., & Collins, K. M. T. (2007). A typology of mixed methods sampling designs in social science research. The Qualitative Report, 12(2), 281-316.
  • Onwuegbuzie, A. J., & Daniel L.G. (2003). Typology of analytical and interpretational errors in quantitative and qualitative educational research. Current Issues in Education [On-line], 6(2). Retrieved from http://cie.ed.asu.edu/ volume6/number2/
  • Örücü, D. ve Şimşek, H. (2011). Akademisyenlerin gözünden Türkiye’de eğitim yönetiminin akademik durumu: Nitel bir analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(2), 167-197.
  • Shaver, J. P., & Norton, R. S. (1980). Randomness and replication in ten years of the American educational research. Educational Researcher, 9(1), 9-15.
  • Swafford, G. L. (1990). Window or mirror? A content analysis of the first 25 years of the journal of educational administration. Journal of Educational Administration, 28(1), 5-23.
  • Tavşançıl, E., & Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon.
  • Walberg, H. J., Vukosavich, P., & Tsai, S. (1981). Scope and structure of the journal literature in educational research. Educational Researcher, 10(8), 11-13.
  • Willson, V. L. (1980). Research techniques in AERJ articles: 1969 to 1978. Educational Researcher, 9(6), 5-10.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Received: 18/11/2013
  • Revision received: 10/03/2014
  • Approved: 12/03/2014
APA TURAN S, KARADAG E, BEKTAŞ F, YALÇIN M (2014). Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. , 93 - 119.
Chicago TURAN Selahattin,KARADAG ENGIN,BEKTAŞ FATİH,YALÇIN Mikail Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. (2014): 93 - 119.
MLA TURAN Selahattin,KARADAG ENGIN,BEKTAŞ FATİH,YALÇIN Mikail Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. , 2014, ss.93 - 119.
AMA TURAN S,KARADAG E,BEKTAŞ F,YALÇIN M Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. . 2014; 93 - 119.
Vancouver TURAN S,KARADAG E,BEKTAŞ F,YALÇIN M Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. . 2014; 93 - 119.
IEEE TURAN S,KARADAG E,BEKTAŞ F,YALÇIN M "Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi." , ss.93 - 119, 2014.
ISNAD TURAN, Selahattin vd. "Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi". (2014), 93-119.
APA TURAN S, KARADAG E, BEKTAŞ F, YALÇIN M (2014). Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(1), 93 - 119.
Chicago TURAN Selahattin,KARADAG ENGIN,BEKTAŞ FATİH,YALÇIN Mikail Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 20, no.1 (2014): 93 - 119.
MLA TURAN Selahattin,KARADAG ENGIN,BEKTAŞ FATİH,YALÇIN Mikail Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol.20, no.1, 2014, ss.93 - 119.
AMA TURAN S,KARADAG E,BEKTAŞ F,YALÇIN M Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2014; 20(1): 93 - 119.
Vancouver TURAN S,KARADAG E,BEKTAŞ F,YALÇIN M Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2014; 20(1): 93 - 119.
IEEE TURAN S,KARADAG E,BEKTAŞ F,YALÇIN M "Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi." Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20, ss.93 - 119, 2014.
ISNAD TURAN, Selahattin vd. "Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 20/1 (2014), 93-119.