Yıl: 2013 Cilt: 38 Sayı: 170 Sayfa Aralığı: 294 - 307 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi

Öz:
Günümüz anadili edinimi ve yabancı dil öğretimi araştırmalarının odağını öğrenen özellikleri oluşturmaktadır. Tutum bu çerçevede öne çıkan kavramlardan biridir. Öğrencilerin bir dile yönelik olumlu tutumunun birçok öğrenme ortamında kolaylık ve başarı sağladığı, olumsuz tutumun ise başarısızlıkla ilişkili olduğu öngörülmektedir. Bu durumda öğrenen özelliklerinin saptanması, tutumlarının belirlenmesi eğitim ve öğretim hedeflerinin geliştirilmesinde yol gösterici olacaktır. Bu çalışmada, ortaöğretim 8. ve 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce ve Türkçe derslerine yönelik tutumlarının akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ancak Türkçe dersine yönelik tutum ile akademik başarı arasında bir ilişki saptanmamıştır. Ayrıca Türkçe ve İngilizce dersine yönelik tutumun birbiriyle ilişkili olmadığı da saptanan veriler arasındadır. Bunun yanı sıra, İngilizce başarı notu ile Türkçe başarı notu arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aydın, Ö. (1997). Anadili Eğitimi, Yabancı Dil Öğretimi ve Evrensel Dilbilgisi, Dil Dergisi, Sayı: 54, 23-30.
  • Brown, H. D. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy, Second Edition, San Francisco Public University.
  • Brumfit, C. (1983). Communicative Methodology in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Butzkamm, W. (2003). We Only Learn Language Once. The Role of Mother Tongue in EFL Classrooms: Death of Dogma. Language Learning Journal, 28,29-39.
  • Carter, V. ve Good, E. (1973). Dictionary of Education, 4. Baskı. New York: McGraw Hill Book Company.
  • Çoban, A. (1989). Ankara Merkez Ortaokullarındaki Son Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Tutumları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cook, V. (2003). Effects of the Second Language on the First. UK: Multilingual Matters Ltd.
  • Demirel, Ö. (2001). Eğitim Sözlüğü, 1. baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, 6. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ellis, R. (1995). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press. NY.
  • Erdoğdu, Y. M. (2006). Yaratıcılık ile Öğretmen Davranışları ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler’’, Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17) : 95-106.
  • Franzoi, S. L. (2003). Social Psychology. New York: McGraw-Hill.
  • Gardner, R. C. ve MacIntyre, P. D. (1993). A Student’s Contribution to Second Language Acquisition. Part II: Affective Variables. Language Teaching, 26, 1-11.
  • Gardner, R. C., ve Lambert, W. E. (1972). Attitudes and Motivation in Second Language Learning. Newbury House:Rowley, Massachusetts.
  • Hilgard, E. R., ve Atkinson, R. C. (1975). Introduction to Psychology. New York: Harcourt Brace Jovanovich.
  • Kağıtçıbaşı, C. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. 10. Baskı. Sosyal Psikoloji Dizisi: 1. İstanbul: Evrim Basım Yayım ve Dağıtım Yayıncılık.
  • Kanjira, T. J. (2008). Motivation and Attitudes Towards English as Second Language Among Learners in Rural Kwazulu-Natal High Schools. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Michigan Üniversitesi: USA
  • Karahan, F. (2007). Language attitudes of Turkish Students Towards the English Language and Its Use in Turkish Context. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, 7, 73–87.
  • Karasakal, N. ve Saracaloğlu, A. S. (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe Derslerine Yönelik Tutumları, Akademik Benlik Tasarımları ile Başarıları Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran. Cilt: VI Sayı: I, 343-362.
  • Kaya, A. İ., Arslantaş, H. İ., Şimşek, N. (2009) İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Tutumlarının Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 30, 367-387.
  • Krashen, S. D. (1981). Second language Acquisition and Second Language Learning. Oxford: Pergamon Press.
  • Leech, N. L., Barrett, K. C. ve Morgan, G. A. (2005). SPSS for Intermediate Statistics: Use and Interpretation. NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Lett, J. (1977). ‘’Assessing Attudinal Outcomes’’, (Ed. Philips, J. İçinde), The Language Connection: From Classroom to The World, Skokie, III.,267-302.
  • Lightbown, P. M. ve Spada, N. (1999). How Languages are Learned, Second edition, New York, Oxford University Press.
  • Morgan, C. T. (1995). Psikolojiye Giriş. Çev: Sirel Karatas, 11. Baskı, Ankara: Meteksan A.Ş.
  • Richards, J. C. ve Rodgers, T. S. (2003). Approaches and Methods in Language Teaching, Second edition, New York: Cambridge University Press.
  • Richards, J. C., ve Platt, J., Platt. C. (1992). Dictionary of Longman Teaching and Applied Linguistics, Addison Wesley Publishing Company, İkinci Baskı.
  • Savignon, S. J. (1983). Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. Reading, USA: Addison-Wesley Publishing Company.
  • Selçuk, E. (1997). İngilizce Dersine Tutum ile Bu Dersteki Akademik Başarı Arasındaki İlişki’’. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Ana Bilim Dalı.
  • Smith, A. A. (1971). The Importance of Attitude in Foreign Language Learning. Modern Language Journal. 55, s. 82-8
  • Spolsky, B. (1969). Attudinal Aspects of Second Language Learning. A Journal of Reasearch in Language Studies, 19,s. 271-275.
  • Stern, H. H. (1983). Fundamental Concepts of Language Teaching. Oxford: Oxford University Press,
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tabachnick B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics. (Fourth Edition). MA: Allyn & Bacon, Inc.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Wilkins, D. A. (1978). Second Language Learning and Teaching. London: Edward and Arnold.
APA KAZAZOĞLU S (2013). Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. , 294 - 307.
Chicago KAZAZOĞLU Semin Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. (2013): 294 - 307.
MLA KAZAZOĞLU Semin Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. , 2013, ss.294 - 307.
AMA KAZAZOĞLU S Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. . 2013; 294 - 307.
Vancouver KAZAZOĞLU S Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. . 2013; 294 - 307.
IEEE KAZAZOĞLU S "Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi." , ss.294 - 307, 2013.
ISNAD KAZAZOĞLU, Semin. "Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi". (2013), 294-307.
APA KAZAZOĞLU S (2013). Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 38(170), 294 - 307.
Chicago KAZAZOĞLU Semin Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim 38, no.170 (2013): 294 - 307.
MLA KAZAZOĞLU Semin Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, vol.38, no.170, 2013, ss.294 - 307.
AMA KAZAZOĞLU S Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim. 2013; 38(170): 294 - 307.
Vancouver KAZAZOĞLU S Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim. 2013; 38(170): 294 - 307.
IEEE KAZAZOĞLU S "Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi." Eğitim ve Bilim, 38, ss.294 - 307, 2013.
ISNAD KAZAZOĞLU, Semin. "Türkçe ve İngilizce derslerine yönelik tutumun akademik başarıya etkisi". Eğitim ve Bilim 38/170 (2013), 294-307.