Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?

Yıl: 2013 Cilt: 0 Sayı: 21 Sayfa Aralığı: 9 - 16 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?

Öz:
Bu yazıda ölçme ve değerlendirme kapsamında uygulanan geniş ölçekli sınavların eğitim uygulamalarına olan etkileri incelenmiştir. Bu etkiler daha çok çoktan soru çözme etkinliklerine yoğunlaşmaktadır. Yazıda eğitim sistemine katkı sağlayacak bir ölçme ve değerlendirme sisteminin temel özellikleri tartışılmaktadır.
Anahtar Kelime:

How should educational measurement and evaluation practices be in an educational system?

Öz:
In this article the impact of large scale test administrations on educational practices is examined. This impact is basically concentrated on solving multiple choice questions. In this article characteristics of an educational testing practices which could contribute to educational system are discussed.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Berberoğlu, G. (2010). Öğrenci başarısının değerlendirilmesi nasıl yapılır? Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 9, 9-22.
  • Berberoğlu, G. (2010). Ölçme ve değerlendirmenin uygulamaya yansıyan boyutları. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 10, 9-14.
  • Berberoğlu, G. (2011). Okullarda ölçme ve değerlendirme ne amaçla yapılmalıdır? Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 11, 9-24.
  • Berberoğlu, G. (2012). Kapsam geçerliği. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 15, 9-16.
  • Berberoğlu, G. (2012). Üniversiteye giriş nasıl olmalıdır? Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 16, 9-20.
  • Berberoğlu, G., Arıkan, S., Çalışkan, M., Ekinci, P., İpekçioğlu, S. & Sevgi, S. (2012). Geniş ölçekli sınavlarda kapsam geçerliği nasıl sağlanır? Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 17, 9-17.
  • Tezbaşaran, A. (2011). Öğretim programlarındaki kazanımlarla geliştirilmesi beklenen düşünme becerileri üzerine. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 13, 13-22.
APA İŞ GÜZEL Ç (2013). Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. , 9 - 16.
Chicago İŞ GÜZEL Çiğdem Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. (2013): 9 - 16.
MLA İŞ GÜZEL Çiğdem Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. , 2013, ss.9 - 16.
AMA İŞ GÜZEL Ç Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. . 2013; 9 - 16.
Vancouver İŞ GÜZEL Ç Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. . 2013; 9 - 16.
IEEE İŞ GÜZEL Ç "Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?." , ss.9 - 16, 2013.
ISNAD İŞ GÜZEL, Çiğdem. "Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?". (2013), 9-16.
APA İŞ GÜZEL Ç (2013). Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 0(21), 9 - 16.
Chicago İŞ GÜZEL Çiğdem Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama 0, no.21 (2013): 9 - 16.
MLA İŞ GÜZEL Çiğdem Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, vol.0, no.21, 2013, ss.9 - 16.
AMA İŞ GÜZEL Ç Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama. 2013; 0(21): 9 - 16.
Vancouver İŞ GÜZEL Ç Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama. 2013; 0(21): 9 - 16.
IEEE İŞ GÜZEL Ç "Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?." Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 0, ss.9 - 16, 2013.
ISNAD İŞ GÜZEL, Çiğdem. "Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır?". Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama 21 (2013), 9-16.