Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi
Yıl: 2015 Cilt: 40 Sayı: 177 Sayfa Aralığı: 217 - 231 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi
Öz: Bu çalışmada, ilköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde yer alan Madde ve Isı ünitesine yönelik olarak Web tabanlı öğretim materyalihazırlanmıştır.Hazırlananbumateryalile gerçekleştirilen Web tabanlı öğretimin, öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneme modellerinden ön test son test eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Uygulama, 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde Artvin Merkez ilçede iki ilköğretim okulunda toplam 102 6. Sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesi ve sonrasında her iki gruba ünite başarı testi ve uygulama sonrasında ise açık uçlu sorular uygulanmıştır. Sonuç olarak, deney ve kontrol gruplarının son test başarı puanları arasında web tabanlı öğretimin yapıldığı deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 9-18.
- Akpınar, E., Ergin, Ö., Tatar, N. ve Yıldız, E. (2010). İlköğretimde biliş üstü yönlendirmelerin entegre edildiği eğitim yazılımının hazırlanması ve etkililiğinin araştırılması. 106K268 Nolu Tübitak Projesi, İzmir.
- Alkan, C. ( 2011). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı.
- Aydoğan, S., Güneş, B. ve Gülçiçek, Ç. (2003). Isı ve sıcaklık konusunda kavram yanılgıları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 111-124.
- Azeta, A. A. (2008). A multi-channel approach for collaborative web-based learning. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 9(4), 10.
- Baki, A., Karakuş, F. ve Kösa, T. (2008). Web destekli öğretim yardımıyla fraktal geometri kavramlarının öğrenilmesine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri. 8th International Educational Technology Conference IETC2008 May 6-9, Anadolu University, Eskişehir.
- Başer, M. ve Çataloğlu, E. (2005). Kavram değişimi yöntemine dayalı öğretimin öğrencilerin ısı ve sıcaklık konusundaki yanlış kavramlarının giderilmesindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 29(1), 43-52.
- Başer, M. ve Geban, Ö. (2007). Effect of instruction based on conceptual change activities on students understanding of static electricity concepts. Research in Science & Technological Education, 25(2), 243-267.
- Baturay, M., Yıldırım, S. ve Daloğlu, A. (2009). Web-tabanlı aralıklı tekrarın yabancı dil öğrencilerinin kelime hatırda kalıcılığına etkisi. Eurasian Journal of Educational Research, 34(1), 17-36.
- Bay, Ö. F. ve Tüzün, H. (2002). Yükseköğretim kurumlarında ders içeriğinin web tabanlı olarak aktarılması - i. Politeknik Dergisi, 5(1), 13-22.
- Berigel, M. (2007). Web tabanlı İngilizce öğretim materyalinin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi/ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
- Bhowmick, A., Khasawneh, M. T., Bowling, S. R., Gramopadhye, A. K. ve Melloy, B. J. (2007). Evaluation of alternate multimedia for web-based asynchronous learning. International Journal of Industrial Ergonomics, 37(1), 615-629.
- Bülbül, H. İ., Batmaz, İ., Şahin, Y. G., Küçükali, M., Balta, Ö. Ç. ve Balta, C. K. (2006). Web destekli ders çalıştırıcı tasarımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 5(2), 12.
- Can, Ş. (2008). Fen eğitiminde web tabanlı öğretim. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi/ Fen Bilimleri Üniversitesi, Manisa.
- Clough, E. E. ve Driver, R. (1985). Secondary students conceptions of the conduction of heat: bringing together scientific and personal views. Physics Education, 20(1), 175-182.
- Cüez, T. (2006). İlköğretim 8. sınıflarda fen bilgisi dersinde web tabanlı öğretim desteğinin öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
- Doruk, Z. (2005). e-öğrenme standartlarına genel bakış. Erişim Tarihi 02.03.2011. http://www.enocta.com/web2/ContentShowOne.asp?CType=2&ContentID=231&T=5
- Erdoğan, Y. (2008). An evaluation of web based instruction in view of the tutors and students perspectives. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 9(2), 3.
- Fakas, G. J., Nguyen, A. V. ve Gillet, D. (2005). The electronic laboratory journal: a collaborative and cooperative learning environment for web-based experimentation. Computer Supported Cooperative Work, 14(1), 189-216.
- González, J. A., Jover, L., Cobo, E. ve Muñoz, P. (2010). A web-based learning tool improves student performance in statistics: A randomized masked trial. Computers & Education, 55(1), 704-713.
- Günel, M., Kabataş Memiş, E. ve Büyükkasap, E. (2010). Yaparak yazarak bilim öğrenimi - YYBÖ yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin fen akademik başarısına ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 35(155), 49-62.
- Huang, C. (2005). Designing high-quality ınteractive multimedia learning modules. Computerized Medical Imaging and Graphics, 29(1), 223-233.
- Kaifi, B., Mujtaba, B. ve Williams, A. (2009). Online college education for computer-savvy students: a study of perceptions and needs. Journal of College Teaching and Learning, 6(6), 1-15.
- Karacaoğlu, Ö. C. ve Acar, E. (2010).Yenilenen programların uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 45-58.
- Karadeniz Bayrak, B. ve Bayram, H. (2012). Web ortamında probleme dayalı öğrenme yönteminin farklı öğrenme stiline sahip öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 479-497.
- Karakuş, F., Karakuş, G. ve Kösa, T. (2008). İngilizce dersinde web destekli öğretim ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. 8th International Educational Technology Conference IETC2008 May 6-9, Anadolu University, Eskişehir.
- Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
- Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A.
- Katz, Y. J. ve Yablon, Y. B. (2003). Online university learning: cognitive and affective perspectives. Campus-Wide Information Systems, 20(2), 48-54.
- Khalifa, M. ve Lam, R. (2002). Web-based learning: effects on learning process and outcome. IEEE Transactions on Education, 45(4), 350-356.
- Kırıkkaya, E. B. ve Güllü, D. (2008). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ısı - sıcaklık ve buharlaşma - kaynama konularındaki kavram yanılgıları. İlköğretim Online, 7(1), 15-27.
- Linn, M. C., Bell, P. ve Hsi, S. (1998). Using the internet to enhance student understanding of science: the knowledge integration environment. Interactive Learning Environments, 6(1-2), 4-38.
- MEB (2013). Fatih projesi hakkında. Erişim Tarihi 10.06.2013. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6
- Nachimias, R., Stavy, R. ve Avrams, R. (1990). A microcomputer-based diagnostic system for identifying students conceptions of heat and temperature. International Journal of Science Education, 12(1), 123-132.
- Niaz, M. (2006).Can the study of thermochemistry facilitate students differentiation between heat energy and temperature?. Journal of Science Education and Technology, 15(3), 269-276
- Odabaşı, F., Çoklar, A. N., Kıyıcı, M. ve Akdoğan, E. P. (2005). İlköğretim birinci kademede web üzerinden ders işlenebilirliği. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 4(4), 21.
- Orhun, E. (2004). Web-based learning materials for higher education: the merlot repository. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 3(3), 10.
- Özkan, S. (2010). İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi için web tabanlı bir öğretim materyalinin geliştirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi/ Fen Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
- Papastergio, M. (2011). Physical education and sport science undergraduate students as multimedia and web developers: moving from the users to the creators perspective. Education and Information Technologies, 16(1),281-299.
- Serin, O. (2011). The effects of the computer-based instruction on the achievement and problem solving skills of the science and technology students. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 10(1), 183-201.
- Sözbilir, M. (2003). A review of selected literature on students misconceptions of heat and temperature. Boğaziçi University Journal of Education, 20(1), 25-41.
- Şenel Çoruhlu, T. ve Er Nas, S. (2009). Kavram yanılgılarını gidermeye yönelik materyal geliştirme: maddenin halleri ve ısı ünitesi örneği. III. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu (ICIT2009), 7-9 Ekim 2009. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
- Şenocak, E., Dilber, R., Sözbilir, M. ve Taşkesenligil, M. (2003). İlköğretim öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konularını kavrama düzeyleri üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 199-210.
- Tanahoung, C., Chitaree, R. ve Soankwan, C. (2010). Probing thai freshmen science students conceptions of heat and temperature using open-ended questions: a case study. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 2(2), 82-94.
- Taş, E. ve Çepni, S. (2011). Web tasarımlı bir fen ve teknoloji materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 93-115.
- Taş, E., Çetinkaya, M., Karakaya, Ç. ve Apaydın, Z. (2013). An investigation on web designed alternative measurement and assessment approach. Education and Science, 38(167), 196-210.
- Tekin, H. (2004). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı.
- Türel, Y. K. (2012) Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: problemler ve ihtiyaçlar. İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
- Ünlü, M. (2007). Problem çözme ve buluş yoluyla öğretim kuramına göre geliştirilmiş web tabanlı eğitimin öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Veenema, S. ve Gardner, H. (1996). Multimedia and multiple intelligences. The American Prospect, 29(1), 69.
- Wang, T. H. (2008). Web-based quiz-game-like formative assessment: development and evaluation. Computers & Education, 51(1), 1247-1263.
- Wright, J. M. (2008). Web-based versus in-class: an exploration of how instructional methods influence postsecondary students environmental literacy. Journal of Environmental Education, 39(2),33-46.
- Yalabık, N. ve Onay, Z. (1998). Bir üniversitede internet üzerinden asenkron öğrenme için yapılanma modeli. Second International Distance Education Symposium, Ankara. Erişim Tarihi 12.03.2011. http://www.cs.bilkent.edu.tr/~david/desymposium/TurkeyCD/ibit.htm
- Yen, H. C., Tuan, H. L. ve Liao, C. H. (2010). Investigating the influence of motivation on students' conceptual learning outcomes in web-based vs. classroom-based science teaching contexts. Research in Science Education, 41(1), 211-224.
APA | KARADENIZ A, AKPINAR E (2015). Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. , 217 - 231. |
Chicago | KARADENIZ ABDULKADIR,AKPINAR Ercan Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. (2015): 217 - 231. |
MLA | KARADENIZ ABDULKADIR,AKPINAR Ercan Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. , 2015, ss.217 - 231. |
AMA | KARADENIZ A,AKPINAR E Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. . 2015; 217 - 231. |
Vancouver | KARADENIZ A,AKPINAR E Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. . 2015; 217 - 231. |
IEEE | KARADENIZ A,AKPINAR E "Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi." , ss.217 - 231, 2015. |
ISNAD | KARADENIZ, ABDULKADIR - AKPINAR, Ercan. "Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi". (2015), 217-231. |
APA | KARADENIZ A, AKPINAR E (2015). Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(177), 217 - 231. |
Chicago | KARADENIZ ABDULKADIR,AKPINAR Ercan Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim 40, no.177 (2015): 217 - 231. |
MLA | KARADENIZ ABDULKADIR,AKPINAR Ercan Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, vol.40, no.177, 2015, ss.217 - 231. |
AMA | KARADENIZ A,AKPINAR E Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim. 2015; 40(177): 217 - 231. |
Vancouver | KARADENIZ A,AKPINAR E Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim. 2015; 40(177): 217 - 231. |
IEEE | KARADENIZ A,AKPINAR E "Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi." Eğitim ve Bilim, 40, ss.217 - 231, 2015. |
ISNAD | KARADENIZ, ABDULKADIR - AKPINAR, Ercan. "Web tabanlı öğretimin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi". Eğitim ve Bilim 40/177 (2015), 217-231. |