Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma
Yıl: 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 167 - 184 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma
Öz: Bu çal ı ş manı n amac ı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine bağl ı meslek yüksekokulları ndamuhasebe ve vergi uygulamaları bölümü ö ğrencilerinin yükseköğretimden beklenti vemotivasyonları nı ölçmektir. Araş tı rman ı n evreni Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine bağl ı 7farkl ı meslek yüksekokulunda muhasebe ve vergi uygulamaları bölümlerine devam eden 807öğrenciden oluş maktadı r. Çal ı ş mada 723 öğrenciye ulaşı lmı ş, veri toplama arac ı olarak anketuygulanmı ş tı r. Anketin birinci bölümünde demografik de ği ş kenlerle ilgili bulunurken ikincibölümde ö ğrencilerin muhasebe bölümünü seçme nedenleri, sahip oldukları beklentiler vemotivasyonları nı ölçmeye yönelik yargı lar bulunmaktad ı r. Analiz sonuçları na göre, muhasebee ğ itimini benimsemede motivasyon araçları , muhasebe e ğitiminden beklentiler, muhas ebebölümünü seçme nedenleri ve muhasebe e ğitimine bakı ş aç ı s ı faktörleri aras ı nda doğrusal yöndeili ş ki bulunmaktadı r.
Anahtar Kelime: Konular:
Accounting education A rea student evaluation of motivation and expectations Çanakkale Onsekiz Mart University vocational school due to an application
Öz: The aim of our study was to considering these issues Çanakkale Onsekiz Mart Universityaccounting and tax applications, depending on what part of higher vocational schools of highereducation students to measure expectations and motivations. Population of the study consists of807 students in accounting and tax application departments of 7 vocational schools of ÇanakkaleOnsekiz Mart University. In our study, 723studentswere reached, as a means of data collectionquestionnaire. In the first part of the survey questions related to demographic variables found tothe accounting section of the second part, students reasons for choosing, there are judgments tomeasure their expectations and motivations. According to the results, the motivation to adoptmeans of accounting education, accounting, education, expectations, reasons for choosingaccounting and accounting education is part of the point of view of the factors is a linearcorrelation.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Byrne, B. ve Flood B. (2005). A Study of Accounting Students Motives, Expectations and Preparedness for Higher Education. Journal of Further and Higher Education, 29(2), 111-124.
- Cheng, K.W. (2007). The Curriculum Design In Universities From The Perspective of Providers In Accounting Education, Education , 127(4), 581- 590.
- Çelenk, H., Atmaca M. ve Horasan E. (2010). Marmara Üniversitesinde Muhasebe E ğitimi Alan Ö ğrencilerin Muhasebe Alanına Bak ış Açıların ın Değ erlendirilmesine Yönelik Bir Ara ştırma. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi, 9(33), 159-171.
- Demir, B. (2012). Muhasebeye Yön Veren Gelişmeler ve Meslek Yüksek Okullarında Verilen Muhasebe E ğ itimine Yansımalar ı. Eğitim ve Öğretim Araştı rmaları Dergisi, 1(4), 109-120.
- Dosch, J.R. ve Wambsganss J.R. (2006). The Blame Game: Accounting Education Is Not Alone. Journal of Education for Business, 81(5), 250-254.
- Erol, M. (2004). Meslek Yüksekokullar ında Muhasebe E ğ itimi Alan Öğ rencilerin Staj Uygulamasında Kar şıla ştıklar ı Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 136-142.
- Erol, M. ve Erkan, G. (2008). Lisans Düzeyinde Muhasebe E ğitimi Alan Ö ğrencilerin Ba şar ıların ı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Biga İ ktisadi Ve İ dari Birimler Fakültesinde Bir Ara ştırma. KMU İİBF Dergisi, 10(14), 284-301.
- Gençoğ lu, Ü.G. ve İşseveroğ lu, G. (2010). Türkiyede Meslek Yüksekokullar ındaki Eğ itimin Muhasebe Mesle ğ ine Katkısı Üzerine Ara ştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 47, 28-40.
- Gerek an, B. ve Aygün, D. (2012). Üniversitelerdeki Muhasebe E ğitimine Yönelik Ö ğrencilerin Algıları: Karadeniz Teknik Üniversitesi ve Rize Üniversitesi Kar şılaştırması. Muhasebe ve Denetime Bakı ş, 12 (38), 133-144.
- Karasio ğ lu, F. ve Duman, H. (2011). Meslek Yüksekokullar ında Muhasebe E ğitimi ve Kalitesi Üzerine Bir Not, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 165-180.
- Kaya, U. (2007). İlk Defa Muhasebe Dersi Alan Öğ rencilerin Derse Yönelik Algılamalar ı Üzerine Bir Alan Araştırması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örne ği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 36, 125-133.
- Özcan, İ., Ünal, G.F. ve Helhel, Y. (2009). Muhasebe Program ı Öğ rencilerinin Cinsiyet ve Ö ğretim Durumunun Muhasebe Mesleğ ine Yönelik Tutumlar ı ile İlişkilendirilmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi , 41, 180-181.
- Ünsal, A. (2009). Muhasebe Etik Sistem Bileşenlerinde Sürekli Etkin E ğitim, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 409-422.
- Terim, B. ve Öztürk A. (2009). Meslek Yüksekokulu Öğ rencilerinin Muhasebe E ğitimine Bakış Aç ıların ın Değ erlendirilmesi: Gördes Meslek Yüksekokulunda Bir Uygulama, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 153-168.
- Terzi, S., Ş en, K. İ. ve Solak, B. (2013). Bologna Sürecinin Muhasebe Eğ itimine Etkisi: Üniversitelerin İşletme Bölümlerinin Ders Programlar ı Üzerine Bir İ nceleme. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 59, 83-99.
- Zeytinlio ğlu, E. (2012). Muhasebe Bölümü Öğ rencilerinin Motivasyon ve Beklentileri Üzerine Bir Araştırma: Dumlupınar Üniversitesi Örne ği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 53, 113 -115.
APA | ATMACA M, ÇOŞGUN N (2014). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. , 167 - 184. |
Chicago | ATMACA Metin,ÇOŞGUN Nurcan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. (2014): 167 - 184. |
MLA | ATMACA Metin,ÇOŞGUN Nurcan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. , 2014, ss.167 - 184. |
AMA | ATMACA M,ÇOŞGUN N Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. . 2014; 167 - 184. |
Vancouver | ATMACA M,ÇOŞGUN N Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. . 2014; 167 - 184. |
IEEE | ATMACA M,ÇOŞGUN N "Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma." , ss.167 - 184, 2014. |
ISNAD | ATMACA, Metin - ÇOŞGUN, Nurcan. "Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma". (2014), 167-184. |
APA | ATMACA M, ÇOŞGUN N (2014). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 167 - 184. |
Chicago | ATMACA Metin,ÇOŞGUN Nurcan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, no.1 (2014): 167 - 184. |
MLA | ATMACA Metin,ÇOŞGUN Nurcan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol.4, no.1, 2014, ss.167 - 184. |
AMA | ATMACA M,ÇOŞGUN N Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014; 4(1): 167 - 184. |
Vancouver | ATMACA M,ÇOŞGUN N Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014; 4(1): 167 - 184. |
IEEE | ATMACA M,ÇOŞGUN N "Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma." Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4, ss.167 - 184, 2014. |
ISNAD | ATMACA, Metin - ÇOŞGUN, Nurcan. "Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma". Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/1 (2014), 167-184. |