Yıl: 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 167 - 184 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma

Öz:
Bu çal ı ş manı n amac ı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine bağl ı meslek yüksekokulları ndamuhasebe ve vergi uygulamaları bölümü ö ğrencilerinin yükseköğretimden beklenti vemotivasyonları nı ölçmektir. Araş tı rman ı n evreni Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine bağl ı 7farkl ı meslek yüksekokulunda muhasebe ve vergi uygulamaları bölümlerine devam eden 807öğrenciden oluş maktadı r. Çal ı ş mada 723 öğrenciye ulaşı lmı ş, veri toplama arac ı olarak anketuygulanmı ş tı r. Anketin birinci bölümünde demografik de ği ş kenlerle ilgili bulunurken ikincibölümde ö ğrencilerin muhasebe bölümünü seçme nedenleri, sahip oldukları beklentiler vemotivasyonları nı ölçmeye yönelik yargı lar bulunmaktad ı r. Analiz sonuçları na göre, muhasebee ğ itimini benimsemede motivasyon araçları , muhasebe e ğitiminden beklentiler, muhas ebebölümünü seçme nedenleri ve muhasebe e ğitimine bakı ş aç ı s ı faktörleri aras ı nda doğrusal yöndeili ş ki bulunmaktadı r.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih

Accounting education A rea student evaluation of motivation and expectations Çanakkale Onsekiz Mart University vocational school due to an application

Öz:
The aim of our study was to considering these issues Çanakkale Onsekiz Mart Universityaccounting and tax applications, depending on what part of higher vocational schools of highereducation students to measure expectations and motivations. Population of the study consists of807 students in accounting and tax application departments of 7 vocational schools of ÇanakkaleOnsekiz Mart University. In our study, 723studentswere reached, as a means of data collectionquestionnaire. In the first part of the survey questions related to demographic variables found tothe accounting section of the second part, students reasons for choosing, there are judgments tomeasure their expectations and motivations. According to the results, the motivation to adoptmeans of accounting education, accounting, education, expectations, reasons for choosingaccounting and accounting education is part of the point of view of the factors is a linearcorrelation.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ATMACA M, ÇOŞGUN N (2014). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. , 167 - 184.
Chicago ATMACA Metin,ÇOŞGUN Nurcan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. (2014): 167 - 184.
MLA ATMACA Metin,ÇOŞGUN Nurcan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. , 2014, ss.167 - 184.
AMA ATMACA M,ÇOŞGUN N Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. . 2014; 167 - 184.
Vancouver ATMACA M,ÇOŞGUN N Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. . 2014; 167 - 184.
IEEE ATMACA M,ÇOŞGUN N "Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma." , ss.167 - 184, 2014.
ISNAD ATMACA, Metin - ÇOŞGUN, Nurcan. "Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma". (2014), 167-184.
APA ATMACA M, ÇOŞGUN N (2014). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 167 - 184.
Chicago ATMACA Metin,ÇOŞGUN Nurcan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, no.1 (2014): 167 - 184.
MLA ATMACA Metin,ÇOŞGUN Nurcan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol.4, no.1, 2014, ss.167 - 184.
AMA ATMACA M,ÇOŞGUN N Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014; 4(1): 167 - 184.
Vancouver ATMACA M,ÇOŞGUN N Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014; 4(1): 167 - 184.
IEEE ATMACA M,ÇOŞGUN N "Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma." Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4, ss.167 - 184, 2014.
ISNAD ATMACA, Metin - ÇOŞGUN, Nurcan. "Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne bağlı meslek yüksek okullarında muhasebe eğitimi alan öğrencilerin motivasyonlarının ve beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik bir Aratırma". Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/1 (2014), 167-184.