Yıl: 2014 Cilt: 22 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 273 - 290 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki

Öz:
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışma olan bu araştırmanın örneklemi seçkisiz oranlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 350 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Schwartz (1992) tarafından geliştirilen değer ölçeği ile DiPaola, Tarter & Hoy (2005) tarafından geliştirilen örgütsel vatandaşlık ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde bir ilişki söz konusu iken değer algılarının örgütsel vatandaşlık davranışları üzerinde düşük düzeyde bir yordayıcılığa sahip olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Davranış Bilimleri

The relationship between classroom teachers value perceptions and organizational citizenship

Öz:
The purpose of this study is to determine, by perception of classroom teachers, the relationship between individual values and organizational citizenship. The study is based on relational method of survey. In the study, rational variety of method is used for determining sampling. In this context, the sampling group is composed of 350 classroom teachers. The surveys; namely Schwartz Value Survey (Schwartz, 1992) and namely Organizational Citizenship Questionnaire (DiPaola, Tarter & Hoy, 2005) are used. According to findings, it is found that there is a low level relationship between individual values and organizational citizenship at positive direction.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SERIN M, BULUÇ B (2014). Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. , 273 - 290.
Chicago SERIN Mehmet Koray,BULUÇ BEKIR Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. (2014): 273 - 290.
MLA SERIN Mehmet Koray,BULUÇ BEKIR Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. , 2014, ss.273 - 290.
AMA SERIN M,BULUÇ B Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. . 2014; 273 - 290.
Vancouver SERIN M,BULUÇ B Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. . 2014; 273 - 290.
IEEE SERIN M,BULUÇ B "Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki." , ss.273 - 290, 2014.
ISNAD SERIN, Mehmet Koray - BULUÇ, BEKIR. "Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki". (2014), 273-290.
APA SERIN M, BULUÇ B (2014). Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 273 - 290.
Chicago SERIN Mehmet Koray,BULUÇ BEKIR Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 22, no.1 (2014): 273 - 290.
MLA SERIN Mehmet Koray,BULUÇ BEKIR Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.22, no.1, 2014, ss.273 - 290.
AMA SERIN M,BULUÇ B Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2014; 22(1): 273 - 290.
Vancouver SERIN M,BULUÇ B Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2014; 22(1): 273 - 290.
IEEE SERIN M,BULUÇ B "Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 22, ss.273 - 290, 2014.
ISNAD SERIN, Mehmet Koray - BULUÇ, BEKIR. "Sınıf öğretmenlerinin değer algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 22/1 (2014), 273-290.