Yıl: 2013 Cilt: 3 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 139 - 150 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sanat ve hakikat

Öz:
İnsanın meydana getirdiği varolan olarak sanat yapıtı, kendisini insanın bilmesine açık tutar. Bu bilmede insan, fiziksel varolan için kullandığı araç gereçlerden zaman zaman yardım alsa da, başlıca olarak kendi yarattığını bilme ayrıcalığına sahip olması bakımından, asıl kendi bakışını kullanır. Benim bildiğim benim meydana getirdiğim şey olduğunda, o şeyin bilgisinin bana bağlı olması, bu tarz bilginin özne temelli olması, kendiliğinden anlaşılırdır. Bu, sanatın bilgisinin ilkesinin öznel olduğu anlamına gelir.
Anahtar Kelime:

Konular: Felsefe

Art and truth

Öz:
The work of art as existing composed by human being keeps itself open to knowing for human being. In this knowing human being in fact uses his view on account of mainly having the precedence of knowing what produced itself, although receives help from instruments which he used for physical existing. When what I know becomes what I compose, that depending on me for its knowledge and that becoming subject-based for this kind of knowledge is self-transparent. This means that the principle of knowledge of art is subjective.
Anahtar Kelime:

Konular: Felsefe
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adorno, T.W. (1970). Ästhetische Theorie. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
  • Hartmann, N. (1953). Asthetik. Berlin: De Gruyter.
  • Heidegger, M. (1980). Holzwege. Frankfurt am Main: Vittorio Klostermann.
  • Nietzsche, F. (1922). Nietzsche's Werke: Zweite Abtheilung, Band X. Stutgart: Alfred Kröner Verlag.
  • Soykan, Ö.N. (2000). Müziksel Dünya Ütopyasında Adorno ile Bir Yolculuk. İstanbul: Bulut Yayınları.
  • Soykan, Ö.N. (2003a). Bilgi Tarzlarını Bölümleme Denemesi. Türkiye'den Felsefe Manzaraları 2. İstanbul: İnsancıl Yayınları.
  • Soykan, Ö.N. (2003b). Sanat Öldü, Yaşasın Sanat. Arayışlar: Felsefe Konuşmaları 2. İstanbul: İnsancıl Yayınları.
  • Zimmerli, W.C. (1987). Wie Autonom Kann Kunst Sein? Photorealismus und Postmodern Ästhetik. Die unvollendete Vernunft: Moderne versus Postmoderne (ed. D. Kamper & W. van Reijen). Frankfurt am Main: Suhrkamp.
APA SOYKAN Ö (2013). Sanat ve hakikat. , 139 - 150.
Chicago SOYKAN Ömer Naci Sanat ve hakikat. (2013): 139 - 150.
MLA SOYKAN Ömer Naci Sanat ve hakikat. , 2013, ss.139 - 150.
AMA SOYKAN Ö Sanat ve hakikat. . 2013; 139 - 150.
Vancouver SOYKAN Ö Sanat ve hakikat. . 2013; 139 - 150.
IEEE SOYKAN Ö "Sanat ve hakikat." , ss.139 - 150, 2013.
ISNAD SOYKAN, Ömer Naci. "Sanat ve hakikat". (2013), 139-150.
APA SOYKAN Ö (2013). Sanat ve hakikat. Beytulhikme An International Journal of Philosophy, 3(1), 139 - 150.
Chicago SOYKAN Ömer Naci Sanat ve hakikat. Beytulhikme An International Journal of Philosophy 3, no.1 (2013): 139 - 150.
MLA SOYKAN Ömer Naci Sanat ve hakikat. Beytulhikme An International Journal of Philosophy, vol.3, no.1, 2013, ss.139 - 150.
AMA SOYKAN Ö Sanat ve hakikat. Beytulhikme An International Journal of Philosophy. 2013; 3(1): 139 - 150.
Vancouver SOYKAN Ö Sanat ve hakikat. Beytulhikme An International Journal of Philosophy. 2013; 3(1): 139 - 150.
IEEE SOYKAN Ö "Sanat ve hakikat." Beytulhikme An International Journal of Philosophy, 3, ss.139 - 150, 2013.
ISNAD SOYKAN, Ömer Naci. "Sanat ve hakikat". Beytulhikme An International Journal of Philosophy 3/1 (2013), 139-150.