Yıl: 2014 Cilt: 31 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 157 - 170 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education

Öz:
Bu yazının amacı, deneysellikte sezgi kavramını tartışmak ve bukavramın mimarlık eğitiminde maddi olmayan duyulara dayalı bilgininöğretilmesine ve öğrenilmesine olan katkılarını araştırmaktır. Öznellik, birebir mimari deneyimlemenin ve sanal/batıni mekanın deneyimlenmesininöğretilmesi; ve deneyselliğin ve maddi olmayan duyuların anlaşılmasıaçısından bir kaynak olarak ön plana çıkarılmıştır. Nesnelliği tartışırken,bu yazı Modern Mimarlığın kendini eğitim süreci ile yenidenkurumsallaştırdığı VKhUTEMAS ve Bauhaus okullarındaki tasarımmetodolojilerini araştırmıştır. Dolayısıyla, bu dönemde göz ardı edilenfakat günümüzde mimarlık eğitiminde yeniden ele alınan nesnellikte,biriktirilmiş maddi olmayan duyuların aktarımına ve gelişmesinekatkıda bulunan sezgi kavramının eğitim sürecinde vurgulanmasıhedeflenmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Mimarlık

Mimarlık eğitiminde biriktirilmiş duyuların aktarımı

Öz:
-
Anahtar Kelime:

Konular: Mimarlık
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • BANHAM, R. (1983) Theory and Design in the First Machine Age, The MIT Press, Cambridge, MA.
  • BERGSON, H. (2002) The Creative Mind: An Introduction to Metaphysics, Citadel Press, New York.
  • BURNS, K. (2007) Greg Lynn’s Embryological House Project: The “Technology” and Metaphors of Metorsmof Architecture, 4th International Conference of the Association of Architectural Schools of Australasia: Techniques and Technologies: Transfer and Transformation, University of Technology, Sydney; 1-8.
  • COOK, P., ed. (2000) Bartlett Book of Ideas, Dexter Graphics, London. DELEUZE, G. (1998) Bergsonism, The MIT Press, Cambridge, MA.
  • FRAMPTON, K. (1992) A Critical History of Modern Architecture, Thames and Hudson, New York.
  • FRY, T. (1999) VKhUTEMAS: A New Design Philosophy: An Introduction to Defuturing, University of New South Wales, Sydney.
  • GIESER, S. (2005) The Innermost Kernel, Springer-Verlag, Berlin.
  • HAYS, M. K., ed. (1998) Architecture Theory since 1968, The MIT Press, Cambridge, MA.
  • HILL, J. (2006) Immaterial Architecture, Routledge, New York.
  • HÖFFDING, H. (1912) A Brief History of Modern Philosophy, The Mac Millan Company, MA.
  • LODDER, C. (1993) The VKhUTEMAS and The Bauhaus: A Creative Dialogue, The Great Russian Utopia: Art and Design Profile 29, ed. V. Arvas, Academy Group, London; 29-41.
  • MOHOLY-NAGY, L. (1932) The New Vision, from Material to Architecture, Brewer, Warren & Putnam, New York.
  • MOHOLY-NAGY, L. (1947) Vision in Motion, Theobald, Chicago.
  • POPPER, K. (1965) The Logic of Scientific Discovery, Harper & Row, New York.
  • REISNER, Y. (2010) Diving Into Depth-Scape Exuberance and Personalities, Architectural Design (204) 32-39.
  • RISEBERO, B. (1983) Modern Architecture and Design: An Alternative History, The MIT Press, Cambridge, MA.
  • RODCHENKO, A. (2003) Slogans/Organizational Program for VKhUTEMAS (1920–21), Art in Theory 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas, eds. C. Harrison, P. Wood, Blackwell, London; 339-40.
  • SALTER, C. (2010) Entangled: Technology and the Transformation Of Performance, The MIT Press, Cambridge, MA.
  • SARGIN, G., SAVAŞ, A. (2012) Dialectical urbanism: Tactical instruments in urban design education, Cities (29) 358-68.
  • SCHUMACHER, P. (2008) Parametricism as Style: Parametricist Manifesto, [http://www.patrikschumacher.com/Texts/Parametricism%20as%20 Style.htm#_edn1] Erişim Tarihi (05.06.2014).
  • SPUYBROEK, L. (2008) The Architecture of Continuity: Essay and Conversations, V2, Rotterdam.
  • TSCHUMI, B. (1998) The Architectural Paradox, Architecture Theory since 1968, ed. M. K. Hays, The MIT Press, Cambridge, MA; 214-28.
  • ZAGZEBSKI, L. (1998) What is Knowledge?, The Blackwell Guide to Epistemology, eds. J. Greco, E. Sosa, Blackwell, Oxford; 92-116.
APA BESLIOGLU B (2014). The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. , 157 - 170.
Chicago BESLIOGLU BAHAR The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. (2014): 157 - 170.
MLA BESLIOGLU BAHAR The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. , 2014, ss.157 - 170.
AMA BESLIOGLU B The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. . 2014; 157 - 170.
Vancouver BESLIOGLU B The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. . 2014; 157 - 170.
IEEE BESLIOGLU B "The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education." , ss.157 - 170, 2014.
ISNAD BESLIOGLU, BAHAR. "The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education". (2014), 157-170.
APA BESLIOGLU B (2014). The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, 31(1), 157 - 170.
Chicago BESLIOGLU BAHAR The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi 31, no.1 (2014): 157 - 170.
MLA BESLIOGLU BAHAR The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol.31, no.1, 2014, ss.157 - 170.
AMA BESLIOGLU B The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi. 2014; 31(1): 157 - 170.
Vancouver BESLIOGLU B The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi. 2014; 31(1): 157 - 170.
IEEE BESLIOGLU B "The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education." Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, 31, ss.157 - 170, 2014.
ISNAD BESLIOGLU, BAHAR. "The transmission of accumulated immaterial senses in architectural education". Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi 31/1 (2014), 157-170.