Yıl: 2013 Cilt: 0 Sayı: 11 Sayfa Aralığı: 639 - 657 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi

Öz:
Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerinigeliştirmede akıcı okuma strat ejilerinden tekrarlı okumanın etkililikdüzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunuKırşehir ili Kaman ilçesinde bulunan ilköğretim okulları arasından seçilmişsosyo-ekonomik düzeyleri denk olan iki 3. sınıf şubesindeki öğrencileroluşturmuştur. Bu iki şubeden biri deney diğeri kontrol grubu olarakbelirlenmiştir. Öğrencilerin okuma ile ilgili hazır bulunuşluk seviyeleri Yanlış Analizi Envanteri ile tespit edildikten sonra, deney grubuöğrencilerine tekrarlı okuma stratejisi 10 hafta boyunca, her hafta birokuma metni ile toplam 50 saat uygulanmış, kontrol grubu öğrencilerinormal eğitim öğretimlerine devam etmişlerdir. Yapılan uygulamalarsonucunda elde edilen okuma düzeyi puanları SPSS programındadeğerlendirilmiş ve tekrarlı okuma stratejisinin uygulandığı deney grubuöğrencilerinin okuma düzeylerinin kotrol grubu öğrencilerinden dahafazla geliştiği saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

Effect of using reading fluency stra tegies on improving reading level of third grade students at primary schools

Öz:
This study aimed to examine the effect of repeated reading which is oneof reading fluency strategies on improving reading performance of third-grade elementary school students. The sample of this study was thethird-grade students who studied in two diffe rent classes, who were inthe same socio-economic status and selected from an elementary schoolin Kaman, Kırsehir. One of these classes was the control group and theother is the experimental group. Before the intervention, the students reading performance was assessed by using Informal ReadingInventory . While repeated reading strategy was used in control groupfor ten weeks education, total fifty hours by using one reading text eachweek, the students of the control group normally continued to study.After the invention, the students' reading performance scores obtainedfrom the assessment process were analyzed by SPSS programme. It wasfound that experimental group in which repeated reading strategy wasused progressed remarkably in regard of improving their reading levelwhen compared control group.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akyol, H. (2008). Türkçe Öğre tim Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Akça, G. (2004). “İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâye Edici Metinlerin Hikâye Yapısına Uygunluğu”, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Çiftçi, Ö. ve Temizyürek, F. (2008). “İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama becerilerinin Ölçülmesi’, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol. 5.
  • Demirel, Ö. (1999). Türkçe Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gü neş, F. (2004). Ders Kitaplarının İncelenmesi, Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
  • Hudson, R. F. (2005). “Reading Fluency Assessment and Instruction: What, Why, and How?”, International Reading Association, Vol. 58.
  • Karasu, M.(2011). “Akıcı Okumayı Sağlamaya Yöne lik Uygulanan Yöntemlerin Etkililiği”, http://www.eab.org.tr/eab/oc/egtconf/pdfkitap/pdf/300. (13 Mayıs 2011’de erişildi).
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1998). Cahit vd.; Türkçe Öğretimi, Ankara: Engin Yayınları
  • MEB. (2005). İlköğretim Türkçe Dersi (1 -5. Sınıflar) Öğretim Programı ve K ılavuzu, Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • Ocak, G. (2004). “İlköğretim Okulu 5.sınıf Öğrencilerinin Okuma Anlama Düzeyine Videonun Etkisi”, Vol. 3,. Erişim: http://ilkogretim -online.org.tr
  • Özmen, G. R. (1999).“Öykü Yapısı Ve Öykü Yapısının Okuduğunu Anlama Öğretiminde Kullanılması”, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Vol. 11.
  • Raisinski, T. ve Hoffman, T. (2003). “Theory end Research into Practice: Oral Reading In The School Literacy Curriculum”, Reading Research Quarterly, Vol. 38.
  • Richek, Margaret Ann vd. (2002). Reading Problems: Assessment and Teaching Strategies, Boston,
  • Samuels, J. S. (1997). “The Method of Repeated Readings”, The Reading Teacher, Vol. 50,
  • Temizkan, M. (2007).“İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Derslerinde Okuma Stratejilerinin Okuduğunu Anlama Üzerindeki Etkisi”, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlan mamış Yüksek Lisans Tezi
  • Yılmaz, M. (2008). “Kelime Tekrar Tekniğinin Akıcı Okuma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Vol. 6.
APA Kaman Ş, ŞAHİN A (2013). İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. , 639 - 657.
Chicago Kaman Şafak,ŞAHİN Ayfer İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. (2013): 639 - 657.
MLA Kaman Şafak,ŞAHİN Ayfer İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. , 2013, ss.639 - 657.
AMA Kaman Ş,ŞAHİN A İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. . 2013; 639 - 657.
Vancouver Kaman Ş,ŞAHİN A İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. . 2013; 639 - 657.
IEEE Kaman Ş,ŞAHİN A "İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi." , ss.639 - 657, 2013.
ISNAD Kaman, Şafak - ŞAHİN, Ayfer. "İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi". (2013), 639-657.
APA Kaman Ş, ŞAHİN A (2013). İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(11), 639 - 657.
Chicago Kaman Şafak,ŞAHİN Ayfer İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 0, no.11 (2013): 639 - 657.
MLA Kaman Şafak,ŞAHİN Ayfer İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol.0, no.11, 2013, ss.639 - 657.
AMA Kaman Ş,ŞAHİN A İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2013; 0(11): 639 - 657.
Vancouver Kaman Ş,ŞAHİN A İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2013; 0(11): 639 - 657.
IEEE Kaman Ş,ŞAHİN A "İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi." Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0, ss.639 - 657, 2013.
ISNAD Kaman, Şafak - ŞAHİN, Ayfer. "İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi". Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 11 (2013), 639-657.