Yıl: 2013 Cilt: 10 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 103 - 118 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması

Öz:
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarını belirlemek için geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin geliştirilmesi Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim dallarında öğrenim gören 241 kız ve 137 erkek olmak üzere toplam 378 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Ölçeğin geliştirilme aşamasında mevcut tutum ölçekleri incelenmiş ve oluşturulan maddeler için uzman görüşlerine başvurulmuştur. Likert türünde hazırlanan ölçek için geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Sonuçta ölçek 15i olumlu ve 2si olumsuz olmak üzere toplam 17 tutum maddesinden oluşmaktadır ve tek boyutludur. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı α = 0,87 olup, bu katsayı ölçeğin bütünü için kabul edilebilir düzeydedir ve ölçeğin iç tutarlılık güvenirliğine sahip olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak ölçeğin, öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarının belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Pre-Service teachers attitudes toward technology: Scale development study

Öz:
-
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDIN F, KARAA F (2013). Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. , 103 - 118.
Chicago AYDIN Fatih,KARAA Fatma Nazlı Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. (2013): 103 - 118.
MLA AYDIN Fatih,KARAA Fatma Nazlı Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. , 2013, ss.103 - 118.
AMA AYDIN F,KARAA F Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. . 2013; 103 - 118.
Vancouver AYDIN F,KARAA F Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. . 2013; 103 - 118.
IEEE AYDIN F,KARAA F "Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması." , ss.103 - 118, 2013.
ISNAD AYDIN, Fatih - KARAA, Fatma Nazlı. "Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması". (2013), 103-118.
APA AYDIN F, KARAA F (2013). Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. Journal of Turkish Science Education, 10(4), 103 - 118.
Chicago AYDIN Fatih,KARAA Fatma Nazlı Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. Journal of Turkish Science Education 10, no.4 (2013): 103 - 118.
MLA AYDIN Fatih,KARAA Fatma Nazlı Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. Journal of Turkish Science Education, vol.10, no.4, 2013, ss.103 - 118.
AMA AYDIN F,KARAA F Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. Journal of Turkish Science Education. 2013; 10(4): 103 - 118.
Vancouver AYDIN F,KARAA F Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması. Journal of Turkish Science Education. 2013; 10(4): 103 - 118.
IEEE AYDIN F,KARAA F "Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması." Journal of Turkish Science Education, 10, ss.103 - 118, 2013.
ISNAD AYDIN, Fatih - KARAA, Fatma Nazlı. "Öğretmen Adaylarının teknolojiye yönelik tutumları: Ölçek geliştirme çalışması". Journal of Turkish Science Education 10/4 (2013), 103-118.