Yıl: 2014 Cilt: 0 Sayı: 18 Sayfa Aralığı: 853 - 902 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

V. S. Naipaul ve İslam

Öz:
Bu çalışmada, çağdaş İngiliz edebiyatı ve dünya edebiyatının Nobel ödüllüen önemli yazarlarından biri olan V.S. Naipaulun İslam ve Üçüncü Dünyahakkındaki görüşlerinin eleştirel bir yaklaşımla ince lenmesiamaçlanmıştır. Bu konuda özellikle İnananlar Arasında ve İnancınÖtesinde adlı gezi kitapları, onun farklı dönemlerde İslam ülkelerineyaptığı ziyaretleri ve dolayısıyla İslam ve Müslümanlara ilişkin ortayakoyduğu görüşleri bu çalışmamızın konusun u oluşturmaktadır. Çağdaşdünya edebiyatında yazar olarak sahip olduğu ün kadar, Batı dünyasındaİslama atfedilen olumsuz imajın oluşumunda son derece önemli birnüfuza sahip olan Naipaulun bu konudaki düşünceleri, dünyada önemlitartışmalara yol açmış ve hatta aldığı Nobel ödülünün sorgulanmasınaneden olmuştur. Ancak yazarın özellikle bu yönü ülkemizde ve hattaakademik çevrelerde pek fazla çalışmaya konu olmamıştır. Öte yandanulusal ve uluslararası ölçekteki kültürel, dini, siyasi ve sosyolojikbağlam larda sürekli kendisine yer bulan Batı ve İslam karşıtlığı,İslamofobia, medeniyetler çatışması gibi tartışmalarının günümüzdekiseyrini anlama konusunda da bu mütevazi çalışmanın mevcut boşluğu birnebze de olsa dolduracağı ümit edilmektedir. Çalışma, gir iş kısmı ile yedialt başlık ve bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde NaipaulunBatı ve Doğu dünyasındaki konumu ve kazandığı Nobel ödülü de dahilolmak üzere görüşlerinin yol açtığı tartışmaların yankıları elealınmaktadır. İkinci bölümde roman yazarı olarak ün kazandığı halde,kendi görüşlerini yaymak için en iyi araç olarak olarak seçtiği geziyazarlığına geçişinin nedenleri irdelenmektedir. Sonraki bölümdeNaipaulun İslam ülkelerini ziyaret amacıyla çıktığı yolculuğununbaşlangıcında İslama v e Müslümanlara yönelik olumsuz düşüncelerin veönyargıların etkisinde olduğunun görüldüğü ruh hali tartışılmaktadır.Çalışmanın dördüncü bölümünde Naipaulun, kendisini bir sürgün veulusaşırı bir yazar olarak tanıtmasının bir kimlik krizinin dışavurumu veBatıdaki konumunu pekiştirmek için bir manipülasyon olduğu ortayakonmaktadır. Takip eden bölümde Naipaulun, İslamı Araplara özgü etnikbir din olarak, bu dine mensup olanları da kendi dünyalarından vekültürlerinden kopmuş dönme Müslümanlar olarak nit elemesitartışılmaktadır. Çalışma, İslamın Naipaul tarafından barbarlık, parazitlikve sömürgecilikle özdeşleştirilmesinin sorgulandığı altıncı bölüm ileNaipaulun İslama ilişkin düşüncelerini kanıtlamak için amacına en uygunaşırı uçtaki bireysel örnekleri ve olayları söz konusu ettiği yedinci bölüm vevarılan sonuçların ve önerilerin tartışıldığı sonuç kısmıylatamamlanmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Din Bilimi

V.S. Naipaul a nd Islam

Öz:
In this study it is aimed to examine the views of V. S. Naipaul, one of theforemost Nobel prize winner of contemporary English and Worldliterature, concerned with Islam and the Third World in a criticalapproach. In this case, his travelogues, particularly Among the Believersan d Beyond Belief which contain his visits to Islamic countries and thushis views related to Islam and Muslims are the subjects of the study. Aswell as having reputation in contemporary world literature as a writer, healso has extremely important influenc e on the formation of the negativeimages attributed to Islam in Western world through his views whichsparked controversy and significant debates in the World and broughtabout questioning the Nobel prize he won. However, this particularaspect of of the writer has not been the subject of much study in ourcountry and even in academic circles. On the other hand, it is hoped thatthis humble study will a bit fill the current gap in understanding thecurrent trends of the cultural, religious, political and s ociological debatessuch as the West and the Islamic opposition, Islamophobia and clash ofcivilizations taking place continuously in national and international scale.The study is composed of introduction and seven sub -titles and parts. Thefirst part inc ludes the status of Naipaul in the Western and Eastern worldtogether with the echo of the discussions caused by his views includingthe Nobel Prize. In the second part the causes of his transition to travelwriting which he regarded as the best tool in c onveying his opinions inspite of his fame as a novelist are examined. In the next section,Naipaul s mood which at the beginning of his journey to visit the Islamiccountries is seen to be influenced by negative thoughts and prejudicestowards Islam an d Muslims is discussed. In the fourth part, that Naipaul sintroducing himself as an exile and a transnational writer is revealed tobe a manifestation of an identity crisis and manipulation to consolidatehis prestigious position in the West. In the following part, Naipaul squalifying Islam as an ethnic Arab religion and Muslims as cut off fromtheir religion and cultural background is discussed. The study iscomplemented by the sixth chapter questioning Naipaul s identificationof Islam with the barbar ity, parasitism and colonialism. In the followingpart it is mentioned that Naipaul feels obliged to resort to extremeindividual samples and events appropriate for his aims in order to provehis views concerned with Islam. The study is concluded through aconclusion in which the findings and suggestions are debated.
Anahtar Kelime:

Konular: Din Bilimi
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ahmad, E. (2001). “Distorted Histories: An Interview with Eqbal Ahmad by David Barsamian.”http://www.bitsonline.net/eqbal/interview adresinden 13Mart 2014 tarihinde alınmıştır .
  • Ajami, F. (2011). “ In Search of Islam.” The New York Times on the Web. Web. 20.http://www.nytimes.com/books/98/06/07/specials/naipaulbelievers. adresinden 23 Mart 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Al-Quaderi G. G. and H. Md. (2012). “Travels in absurdity: Islam and V.S. Naipaul.” JPCS Vol 3, No 1.22 http://www.jpcs.in/adresinden Ocak 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Bakari, M. (2003).“V.S. Naipaul: From Gadfly to Obsessive.” Alternatives:Turkish Journal of International Relations , 2 (3,4): 243 -257 http://www.alte rnativesjournal.net/volume2/number3and4/bakari.pdf adresinden 15 Ekim 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Barnouw, D. (2003). Naipaul’s strangers. Indiana University Press.
  • Bhabha, H. (1994). Location of culture . USA: Routledge.
  • Bhattacharya, B. (2006). “Naipaul’s New World: Postcolonial Modernity and the Enigma of Belated Space, Novel: A Forum on Fiction.” 39, 2, Postcolonial Disjunctions, Duke University Press: 257. http// www. Jstor.org/stable/40267655 24/07/2013 adresinden 03 Temmuz 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Co odiva, I. (2009). Authority and authorship in v.s. Naipaul. New York: Palgrave Macmillan.
  • Gabriel, J. (2001). “Circumnavigating Islam: The Nobel Prize and the Fury of V. S. Naipaul.”http://www.aljadid.com/ adresinden 28 Mayıs 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Gibbons, F. (2001). “VS Naipaul launches attack on Islam.” http://www.theguardian.com/world/ adresinden 7 Şubat 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Kabbani, R. (1993). Europe’s Myth of Orient: Devise and Rule . Çev., Serpil Tuncer. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Kandasamy , M. C. (2001). “Communalist. Racist. and Now, A Nobel Laureate.” http://www.postcolonialweb.org/caribbean/naipaul/meena adresinden 28 Mayıs 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Khan, M. A. (2001). “Nobel for Islamophobia?” http://www.islamonline.net/English/ArtCulture/2001/10/article11.shtml adresinden 27 Şubat 2014 tarihinde alınmıştır.
  • King, B. (2003). V. S. Naipaul. New York: Palgrave.
  • Loomba, A. (1998). Colonialism/Postcolonialism . USA: Routledge.
  • Malak A. (2006). “Naipaul’s Travelogues and the Clash of Civiliz ations Complex.” http://www.crosscurrents.org/malaksummer2006. adresinden 19 Aralık 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Matthes, F. (2006). “Inauthentic Islam? V.S. Naipaul’s Among The Believers and Beyond Belief.“http://www.suedasien.info/analysen/1462 adresinden 18 Ocak 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Michener, C. (1981). The dark visions of v.s. naipaul. conversations with v. s. naipaul (Der.) Feroza F. Jussawalla. USA: University Press of Mississippi. 104-115
  • Mir, F. A. (2014). “Islam: V.S. Naipaul’s Politics.” www. the -criterion.com adresinden 28 Mayıs 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Mishra P. (2002 ). The Overcrowded Barracoon. The Writer and the World . New York: Alfred A. Knopf.
  • Mukherjee, P. (2007). “Doomed to Smallness: Violence, V.S. Naipaul, and the Global South.”http:// jstor.org/stable/20479287 adresinden 12 Nisan 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Nixon, R. (2006). “Among The Mimics and Parasites: V.S. Naipaul’s Islam.” The New Crusades: Constructing The Muslim Enemy. (Der.) Emran Kureishi and Michael A. Sells. New York: Columbia University Press. 152 -170
  • Nixon R. (1992). London calling. Oxford University Press. Naipaul, V.S. (1968). An area of darkness. Penguin.
  • Naipaul, V.S. (1981). Among the believers: An ıslamic journey. London: Picador.
  • Naipaul, V.S. (1984). A house for mr. biswas. New York: Vintage. Naipaul, V.S. (1990). “Our Civilization.”
  • http://www.nytimes.com/books/98/06/07/specials/naipaul -universal. adresinden 07 Ocak 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Naipaul, V.S. (1998). Beyond Belief: Islamic Excursions Among the Converted People. London: Little, Brown and Company.
  • Naipaul, V.S. (2004). “Conrad’s Darkness and Mine.” Literary Occasions. (Der.) Pankaj Mishra. Canada: Knopf.
  • O’Brien, C. C., Said E. & Lukacs J. (1986). “The Intellectual in the Post -Colonial World: Response and Discussion.” Salmagundi, No. 70/71, Intellectuals: 70 http://www.jstor.org/ adresinden 24 Temmuz 2013 tarihinde alınmıştır.
  • O’Shea -Meddour, W. (2005). “Gothic Horror and Muslim Madness in V. S. Naipaul’s Beyond Belief: ‘Orientalist’ Excursions among the Converted People.” http://i- epistemology.net/attachments/ adresinden 17 Ekim 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Pratt, M. L. (2008). Imperial eyes: Travel writing and transculturation. USA: Routledge.
  • Roy, Bidhan (2011).“Disturbing naipaul’s ‘universal civ ilization’: Islam, Travel Narratives and the Limits of Westernization.” Postcolonial Travel Writing (Der.)
  • Justin D. Edwards, Rune Graulund. New York: Palgrave Macmillan. 36-54.
  • Said, E.W. (1986). “Intelectuals in the Postcolonial World.” Salmagundi, No. 70/71. http://www.jstor.org/ adresinden 20 Eylül 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Said, E.W. (1998). “An Intellectual Catastrophe.” Al-Ahram Weekly on-line, Issue
  • no. 389. http://weekly.ahram.org.eg/1998/389/cu.1.htm adresinden 12 Ağustos 2013 tarihinde alınmış tır.
  • Said, E.W. (2003). Among The Believers. Reflections on Exile and Other Essays . Harvard University Press.
  • Said, E.W. (2003). Bitter Dispatches from the Third World. Reflections on Exile and Other Essays .Harvard University Press.
  • Sayyid, B. (1997). The fundamental fear . New York: Zed Books.
  • Sengupta, V. (2008).“Mapping Memories.” Journal of Caribbean Literatures, Vol. 5, No. 2.s. 89. http://www.jstor.org/ adresinden 12 Ekim 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Singh, R. (2002). “I'm not English, Indian. I'm my own man: Naipaul.” http://timesofindia.indiatimes.com/ adresinden 03 Kasım 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Trivedi, H. (2008). “Locating Naipaul: ‘Not English, Not Indian, Not Trinadidian”. Journal of Caribbean Literatures, Vol. 5, No. 2 (Spring). http://www.jstor.org/stable/40986250 adresinden15 Aralık 2013 tarihinde alınmıştır.
APA KAYINTU A, Aydın Ö (2014). V. S. Naipaul ve İslam. , 853 - 902.
Chicago KAYINTU Ahmet,Aydın Özlem V. S. Naipaul ve İslam. (2014): 853 - 902.
MLA KAYINTU Ahmet,Aydın Özlem V. S. Naipaul ve İslam. , 2014, ss.853 - 902.
AMA KAYINTU A,Aydın Ö V. S. Naipaul ve İslam. . 2014; 853 - 902.
Vancouver KAYINTU A,Aydın Ö V. S. Naipaul ve İslam. . 2014; 853 - 902.
IEEE KAYINTU A,Aydın Ö "V. S. Naipaul ve İslam." , ss.853 - 902, 2014.
ISNAD KAYINTU, Ahmet - Aydın, Özlem. "V. S. Naipaul ve İslam". (2014), 853-902.
APA KAYINTU A, Aydın Ö (2014). V. S. Naipaul ve İslam. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0(18), 853 - 902.
Chicago KAYINTU Ahmet,Aydın Özlem V. S. Naipaul ve İslam. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 0, no.18 (2014): 853 - 902.
MLA KAYINTU Ahmet,Aydın Özlem V. S. Naipaul ve İslam. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol.0, no.18, 2014, ss.853 - 902.
AMA KAYINTU A,Aydın Ö V. S. Naipaul ve İslam. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2014; 0(18): 853 - 902.
Vancouver KAYINTU A,Aydın Ö V. S. Naipaul ve İslam. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2014; 0(18): 853 - 902.
IEEE KAYINTU A,Aydın Ö "V. S. Naipaul ve İslam." Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 0, ss.853 - 902, 2014.
ISNAD KAYINTU, Ahmet - Aydın, Özlem. "V. S. Naipaul ve İslam". Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 18 (2014), 853-902.