Yıl: 2011 Cilt: 12 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 119 - 141 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi

Öz:
Betimsel n itelikteki bu çalışmanın amacı öğrenci çalışma kitaplarında yer alanetkinliklerin öğrencilerde öğrenme sorumluluğunu geliştirme ye etkisini öğretmengörüşlerine göre belirlemektir. Bu amaçla 2010 -2011 eğitim öğretim yılında Diyarbakırili Ergani ilçesindeki ilköğretim okullarının 3 -4 ve 5. sınıflarında görev yapanöğretmenler araştırmaya katılm ıştır. Araştırmada 24 maddelik beşli Likert tipi bir ölçekkullanılmıştır. Verilerin analizinde ilişkisiz örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi,levene testi, MWU, KWH, ve LSD testleri kullanılmıştır. Öğretmen görüşlerideğerlendirilirken cinsiyet, kıdem, sınıf ve okulun sosyo -ekonomik düzeyi dikkatealınmıştır. Hem kadın hem de erkek öğretmenler etkinlikleri, öğrencilerin öğrenmesürecine katılımlarını sağlamada ve sorumluluk geliştirmelerinde etkili bulmuşlardır.Sınıf değişkenine göre öğretmen görüşlerinde farklılık bulunmamıştır. Tüm gruplardakiöğretmenler etkinliklerin öğrencilerde öğrenmeye karşı motivasyonu artırdığını,işbirliğini geliştirdiğini, öğrenme sürecine aktif katılımı sağladığını, öğrenmebecerilerini ve sorumluluklarını geliştirdiğini belirtmişlerdir. Ayrıca sosyo -ekonomikdüzeyi iyi olan okullarda görev yapan öğretmenlerin, orta ve düşük düzeyde olanokullarda görev yapan öğretmenlere göre etkinliklerin öğrencilerde sorumlulukgeliştirmelerini sağlamada daha etkili bulmuşlardır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

The effect of constructive instructional activities in student workbooks on developing students responsibility towards learning

Öz:
The aim of this descriptive study is to determine the effects of instructional activities instudents workbooks on developing learning responsibility of the students based onteachers views. For that aim, the teachers who teach at 3 rd, 4 th and 5 th grades in primaryschools in Ergani in 2010 -2011 academic year were included in the study. A 24 - itemfive-point Likert-style scale, developed by the researchers, was used in the study.Independent samples t test, One Way Anova, Levene, MWU, KWH and LSD tests wereused to analyze the data. Teachers views were analyzed in terms of gender, seniority,grade level and socio -economic status of the school. Both male and female teachersstressed that instructional activities were effective to increase students activeparticipation and develop responsibility in the teaching -learning process. No statisticallysignificant difference was seen related to grade level. Results revealed that the teachersin all groups thought that instructional activities helped students increase theirmotivation towards learning, provided active participation, developed cooperation,learning skills and responsibility. The teachers working in good socioeconomic statusreported that instructional activities were more effective in developing responsibilitytowards learning than those who work in schools with middle and low socioeconomicstatus.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Gömleksiz M, KILINÇ H, CÜRO E (2011). Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. , 119 - 141.
Chicago Gömleksiz Mehmet Nuri,KILINÇ Hasan Hüseyin,CÜRO Elif Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. (2011): 119 - 141.
MLA Gömleksiz Mehmet Nuri,KILINÇ Hasan Hüseyin,CÜRO Elif Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. , 2011, ss.119 - 141.
AMA Gömleksiz M,KILINÇ H,CÜRO E Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. . 2011; 119 - 141.
Vancouver Gömleksiz M,KILINÇ H,CÜRO E Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. . 2011; 119 - 141.
IEEE Gömleksiz M,KILINÇ H,CÜRO E "Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi." , ss.119 - 141, 2011.
ISNAD Gömleksiz, Mehmet Nuri vd. "Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi". (2011), 119-141.
APA Gömleksiz M, KILINÇ H, CÜRO E (2011). Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(4), 119 - 141.
Chicago Gömleksiz Mehmet Nuri,KILINÇ Hasan Hüseyin,CÜRO Elif Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no.4 (2011): 119 - 141.
MLA Gömleksiz Mehmet Nuri,KILINÇ Hasan Hüseyin,CÜRO Elif Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.12, no.4, 2011, ss.119 - 141.
AMA Gömleksiz M,KILINÇ H,CÜRO E Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(4): 119 - 141.
Vancouver Gömleksiz M,KILINÇ H,CÜRO E Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(4): 119 - 141.
IEEE Gömleksiz M,KILINÇ H,CÜRO E "Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, ss.119 - 141, 2011.
ISNAD Gömleksiz, Mehmet Nuri vd. "Öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin öğrenme sorumluluğunu geliştirmeye etkisi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12/4 (2011), 119-141.