Yıl: 2011 Cilt: 12 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 163 - 181 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması

Öz:
Bu çalışmanın temel amacı, dağıtımcı liderlik uygulamalarına ilişkin yeni bir eklektiktasarım elde etmektir. Literatür tarama ve bütünleştirme yöntemine dayalı olarakgerçekleştirilen çalışma iki aşamada tamamlanmıştır. Ġlk aşamada, dağıtımcı liderliğeilişkin olarak elde edilen literatür araştırmanın amacı yönünde çözümlenmiş ve dağıtımcıliderlik uygulamalarının nelerden oluştuğu saptanmıştır. Bu aşamada bulgular dörtaraştırmacının eserlerinde birbirinden farklı tekniklerle bu uygulamalara yer vermişolduğunu göstermiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında eserlerinde dağıtımcı liderlikuygulamalarına yer vermiş olan bu yazarların görüşleri hem kendi içerisinde, hem debirbirlerine dönük olarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu ortaya çıkan tüm ögelerbirleştirilmiş ve ortak bir kavramsal yapıya dönüştürülmüştür. Bu aşamada, hiyerarşikkavram haritalaması tekniğinden faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkan yenitasarım, tablo haline getirilmiş ve ilgili literatür temelinde tartışılmıştır. Tasarımın,liderliğe ilişkin her türlü kapasite geliştirme çalışmalarında, teori ve uygulam aboyutlarıyla yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

An eclectic design study on implementations of distributed leadership

Öz:
In this study, leadership implementation s pointed out by different authors in the literaturehad been collected and integrated in a new eclectic conceptual framework. The study wasbased on literature search and integration method . In this scope, first, the d istributedleadership implementations were defined on the base of relevant literature . In this period,it was determined that four researchers especially pointed out these techniques in theirarticles. At the s econd period , each author's opinions had been analyzed its own in andlater synthesized with others in a conceptual framework. In this resolving process, thehierarchical concept mapping technique was used . The new design was showed on a tableand discussed on the base of literature . New design is thought to be beneficial any kind ofleadership capacity development in the base of theory and practice.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ancona D. & E. Backman. (2010) Distributed Leadership. Leadership excellence, The magazıne of leadership development, manager ial effectiveness, and organizational productivity, vol. 27 no. 1 pg: 11 http://mitleadership.mit.edu/pdf/MIT_Leadership_Center_0110-ap2.pdf Erişim T. 22.02,2011
  • Balcı A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve Ġlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Baloğlu N. ve E. Karadağ, ― Turkish Primary School Teachers‘ Constructive Thinking Styles‖ Reading Improvement, 46(2), 81 –87 (2009)
  • ------- (2011) Dağıtımcı Liderlik: Okullarda yönetiminin yeniden yapılandırması sürecinde dikkate alınması gereken bir liderlik yaklaşımı. KEFAD Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 3, s: 127-148
  • Bennis, W., & Nanus, B. (1985). Leaders: The strategies for taking charge . New York: Harper & Row.
  • Bolden, R. 2007. Distributed leadership. Discussion papers in Management. University of Exeter. Retrieved June 10, 2009, from http://businessschool.exeter.ac.uk/documents/discussion_papers/managm ent
  • Elmore, R. F., (2000) Building a New Structure for School Leadership The Albert Shanker Institute. http://www.shankerinstitute.org/Downloads/building.pdf Erişim tarihi: 21.01.2011
  • Engeström, Y. (1999) Innovative learning in work teams: analyzing cycles of knowledge creation in practice, in: Y. Engeström et al (Eds.) Perspectives on Activity Theory, (Cambridge, Cambridge University Press), 377–406.
  • Epstein, S. (1998). Constructive thinking: The key to emotional intelligence Westport, CT:Prager.
  • Fullan, M. (2005b). System thinkers in action: Beyond the plateau. London: Department for Education and Skills. Pamphlet prepared for the Innovation Unit.
  • Gibb, C. A. (1954). Leadership. In G. Lindzey (Ed.), Handbook of social psychology, vol. 2 (pp. 877-917). Reading, MA: Addison- Wesley.
  • Gronn, P. (2000) Distributed properties: a new architecture for leadership. Educational Management and Administration, 28 (3), 371&endash;338.
  • Gronn, P. (2002). Distributed leadership. In K. Leithwood ve P. Hallinger (Eds.). Second International Handbook of Educational Leadership and Administration. (653 –696) (Dordrecht: Kluwer Academic)
  • Gronn, P. (2009a) From distributed to hybrid leadership practice, in A. Harris (Ed.) Distributed School Leadership: Different Perspectives Dordrecht: Kluwer, pp. 197–217.
  • Gronn, P. (2009b) Leadership configurations, Leadership, 5(3): 381 –394.
  • Harris, A. (2008) ‗Distributed Leadership: The Evidence‘, in Distributed School Leadership: DevelopingTomorrow’s Leaders, London: Routledge.
  • Hulpia H. (2009) Distributed leadership and organizational outcomes in secondary schools . Proefschrift ingediend tot het behalen van de academische graad van Doctor in de Pedagogische Wetenschappen, Belgium
  • Marzano, R. J., Waters, T., & McNulty, B. A. (2005). School leadership that works: From research to results.(Book review). Author: Todd Jeffrey, Roeper Review (Magazine/Journal), Volume : 29 Issue: 4 Page: 285(1)
  • MacBeath, J. (2005) ‗Leadership as distributed: a matter of practice‘, School Leadership and Management, 25(4), 349-66.
  • MacBeath, J., Oduro, G.K.T., Waterhouse, J. (2004). ―Distributed Leadership‖. An Unpublished Research Report Submitted to the National College For School Leadership.
  • Ma cBe ath , M. E. (2008). The distributed leadership toolbox: Essential practices for successful schools. Thousand Oaks, CA: Routledge.
  • Primo M.A.R & R. J. Shavelson (1996) Problems and Issues in the Use of Concept Maps in Science Assessment. Journal of Reseach in Science Teaching. Vol.33.No:6, pp. 569- 600
  • Spillane, J. P., R. Halverson, and J. B. Diamond. 2001, Investigating school leadership practice: A distributed perspective. Educational Researcher 30 Spillane, J., Halverson, R., & Diamond, J. (2004). Toward a theory of school leadership practice: Implications of a distributed perspective. Journal of Curriculum Studies , 36(1), 3 –34. (3): 23 –28.
  • Spillane, J. 2005a Distributed Leadership. The Educational Forum t Volume 69, 143- 150
  • ----- 2005b. Primary school leadership practice: How the subject matters. School Leadership & Management 25(4): 383 –97.
  • Spillane, J. P. (2006). Distributed leadership. San Francisco: Jossey- Bass.
  • Spillane, J. P. & Diamond, J. B. (eds). (2007). Distributed leadership in practice. New York: Colombia, University.
  • UNESCO.: 1985, Technology Education Within the Context of General Education, UNESCO,Paris.
  • Walker, D. (2002). Constructivist leadership: standards, equity and learning— weaving whole cloth from multiple strands. In L. Lambert. D. Walker, D. Zimmerman, J. Cooper, M. Gardner, M.D. Lambert, & M. Szabo (Eds.), The constructivist leader. (2nd Ed.). New York: Teachers College Press.
APA BALOĞLU N (2011). Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. , 163 - 181.
Chicago BALOĞLU Nuri Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. (2011): 163 - 181.
MLA BALOĞLU Nuri Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. , 2011, ss.163 - 181.
AMA BALOĞLU N Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. . 2011; 163 - 181.
Vancouver BALOĞLU N Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. . 2011; 163 - 181.
IEEE BALOĞLU N "Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması." , ss.163 - 181, 2011.
ISNAD BALOĞLU, Nuri. "Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması". (2011), 163-181.
APA BALOĞLU N (2011). Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(4), 163 - 181.
Chicago BALOĞLU Nuri Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no.4 (2011): 163 - 181.
MLA BALOĞLU Nuri Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.12, no.4, 2011, ss.163 - 181.
AMA BALOĞLU N Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(4): 163 - 181.
Vancouver BALOĞLU N Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(4): 163 - 181.
IEEE BALOĞLU N "Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, ss.163 - 181, 2011.
ISNAD BALOĞLU, Nuri. "Dağıtımcı liderlik uygulamaları: Eklektik bir tasarım çalışması". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12/4 (2011), 163-181.