Yıl: 2012 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 93 - 109 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi

Öz:
Günümüzde sorgulayabilen bireyler yetiştirmenin önemi bütün otoriteler tarafından kabuledilen bir gerçektir. Bu doğrultuda öğrencilerin günlük hayatlarında elde ettiklerideneyimleri ders içi öğrenmeler ile bütünleştirmek, hem öğrenmeyi kolaylaştıracak hemde hedeflendiği üzere sorgulayabilen ve değişen koşullara uyum sağlayabilen bireyle ryetiştirmeyi mümkün kılacaktır. Bu bağlamda bu araştırmanın temel amacı; ilköğretim 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersinde işlenen Yaşamımızdaki e lektrik ünitesinin öğretimindeb ilim öyküleri içeren eğitsel oyunların, öğrencilerin akademik başarılarına etkisiniaraştırmaktır Bu doğrultuda ön test- son test yönteminin esas alındığı, bir deney ve birkontrol grubuyla yürütülen deneysel bir çalışma uygulanmıştır. Çalışmaya 15 deney v e 15kontrol grubu olmak üzere 30 öğrenci katılmış tır. Uygulama sonrasında elde edilen verilerSPPS 17.00 paket programı ile analiz edilmiştir. İşlem sonucunda bilimsel öyküler içereneğitsel oyunların öğrencilerin akademik başarısında deney grubu lehine anlamlı birfarklılık yarattığı gözlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Effects of educational games based on science stories on students academic achievements in science and technology classroom

Öz:
Today, the importance of training all individuals equipped with inquiry is accepted by theauthorities. In this respect, approaching students classroom learning and everydaylearning, both facilitate students better understanding and as it was aimed before, willmake it possible to teach students with inquiry ability and help students to easily adaptchanging scheme of the world . The main purpose of this study is to investigate theacademic effect of educational games based on sc ience stories in. the academic success ofstudents in 7 th grade elementary science class. In order to achieve that, an experimentalstudy with pre-post tests was administered to an experiment group (N=15) and a controlgroup (N=15) of middle school students . In conclusion, results of the study were analyzedwith SPPS 17.00 version software . As a result of study, educational games with sciencestories revealed some significant differences between each group .
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇOŞKUN H, AKARSU B, KARİPER İ (2012). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. , 93 - 109.
Chicago ÇOŞKUN Hilal,AKARSU Bayram,KARİPER İ. Afşin Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. (2012): 93 - 109.
MLA ÇOŞKUN Hilal,AKARSU Bayram,KARİPER İ. Afşin Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. , 2012, ss.93 - 109.
AMA ÇOŞKUN H,AKARSU B,KARİPER İ Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. . 2012; 93 - 109.
Vancouver ÇOŞKUN H,AKARSU B,KARİPER İ Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. . 2012; 93 - 109.
IEEE ÇOŞKUN H,AKARSU B,KARİPER İ "Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi." , ss.93 - 109, 2012.
ISNAD ÇOŞKUN, Hilal vd. "Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi". (2012), 93-109.
APA ÇOŞKUN H, AKARSU B, KARİPER İ (2012). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 93 - 109.
Chicago ÇOŞKUN Hilal,AKARSU Bayram,KARİPER İ. Afşin Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no.1 (2012): 93 - 109.
MLA ÇOŞKUN Hilal,AKARSU Bayram,KARİPER İ. Afşin Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, no.1, 2012, ss.93 - 109.
AMA ÇOŞKUN H,AKARSU B,KARİPER İ Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(1): 93 - 109.
Vancouver ÇOŞKUN H,AKARSU B,KARİPER İ Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(1): 93 - 109.
IEEE ÇOŞKUN H,AKARSU B,KARİPER İ "Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss.93 - 109, 2012.
ISNAD ÇOŞKUN, Hilal vd. "Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13/1 (2012), 93-109.