Yıl: 2012 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 49 - 73 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Uygulama Kılavuzun da yeralan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından durumunu ortaya koymaktır.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemedenyararlanılmıştır. Araştırmada veri kaynağı olarak Sosyal Bilgiler Dersi (4 -7.sınıflar)Öğretim Programı uygulama kılavuz kitapları kullanılmıştır. Araştırmada elde edilenveriler içerik analizi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda toplam 98etkinlikte (%40.2) değer eğitimi yaklaşımlarına yer verildiği görülmüştür. Bu bağlamdaetkinliklerde en çok değer açıklaması yaklaşımının kullanıldığı ve en çok değeretkinliğin in de 7. sınıf düzeyinde bulunduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Afdal, G . (2007). Ah lak e ğ itiminin analizi: Bir tipoloji. (ed. R. Kaymakcan, H .
  • Hökelekli, Ş . Arslan, M . Zen gin) D eğerler ve Eğ itimi. İstanbul: Dem Y ay., s . 333-334
  • Akbaş, O. (2005a). Değer eğitiminde yeni yaklaşımlar. MEB İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4 –5. Sınıflar Öğretim Programı (Taslak Basım). Ankara: MEB Yay., s.89 - 94
  • Akbaş, O. (2005b). Değer eğitiminde yeni yaklaşımlar. MEB İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6 –7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu (Taslak Basım). Ankara: MEB Yay., s.90 -96
  • Bacanlı, H. (2005). Duyuşsa l davran ış eğitimi. Ankara: Nobel yay.
  • Budak, S. (2009). Psikoloji Sözlüğü (4.basım). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yay.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi: Kuramsal ve pratik bilgiler. An kara: Siyasal Kitabevi.
  • Halstead, J.M., Taylor, M.J. (2000). Learning and Teaching about Values : A review of recent res earch. Cambridge Journal of Educatio n . 30 (2), s.169 -202.
  • Huitt, W. (2004). Values . Educational Psychology İnteractive: http://c h iro n .valdosta.edu/whuitt/col/affsys/ values.htm l adresinden 05 Ağustos 2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yay.
  • Kirschenbaum, H . (1995). 100 ways to en hance values and morality in schools and youth settings. Massachusetts: A Longwood Professional Book, Pearson Education.
  • Lee, J. (2001). Values Education in the Two -Year College, ED. 440681 . www.e ric.ed.gov adresinden 15 Şubat 2005 tarihinde indirilmiştir. Lickona, T. (1991). Educating for character: How our schools can teach respect and responsibility. New York: Bantam Books.
  • MEB. (2005a). İlköğretim sosyal bilgiler dersi 4 –5. sınıflar ö ğretim programı (taslak basım). Ankara: MEB Yay.
  • MEB. (2005b). İlköğretim sosyal bilgiler dersi 6 –7. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu (taslak basım). Ankara: MEB Yay.
  • Selçuk, Z. (2005). Gelişim ve öğren me. Ankara: Nobel Yay.
  • Stanley, W. B. (1983). Training teachers to deal with values educ ation: A c ritical look at social studies methods texts. Social Studies. 74 (6), s.242 -246.
  • Suh, B. K. & Traiger, J. (1999). Teaching values through elementary social studies and literature curricula. Education . 119 (4 ), s.723 -726.
  • Wh itney, I. B. (1986). ‘ The status of values education in the middle and junior high schools of tennesse’, Unpublished doctorate thesis, Tennesse State University.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemler i (5. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, S. (2011). Fen - Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyelerinin Öğretmen Yetiştirme Sistemine İlişkin Düşünceleri (Uludağ Üniversitesi Fen - Edebiyat Fakültesi Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 11(1). 179 -198.
  • Ziebert, H.G. (2007) . Ço kkültürlü b ir to plu md a değ erler e ğ itimi modelleri. ( ed . R. Kaymakcan, H . Hökelekli, Ş . Arslan, M . Zen g in) D eğerler ve Eğ itimi. İstanbul: Dem Y a y., s. 445 -466.
APA YİĞİTTİR S (2012). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. , 49 - 73.
Chicago YİĞİTTİR Süleyman Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. (2012): 49 - 73.
MLA YİĞİTTİR Süleyman Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. , 2012, ss.49 - 73.
AMA YİĞİTTİR S Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. . 2012; 49 - 73.
Vancouver YİĞİTTİR S Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. . 2012; 49 - 73.
IEEE YİĞİTTİR S "Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi." , ss.49 - 73, 2012.
ISNAD YİĞİTTİR, Süleyman. "Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi". (2012), 49-73.
APA YİĞİTTİR S (2012). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 49 - 73.
Chicago YİĞİTTİR Süleyman Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no.2 (2012): 49 - 73.
MLA YİĞİTTİR Süleyman Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, no.2, 2012, ss.49 - 73.
AMA YİĞİTTİR S Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(2): 49 - 73.
Vancouver YİĞİTTİR S Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(2): 49 - 73.
IEEE YİĞİTTİR S "Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss.49 - 73, 2012.
ISNAD YİĞİTTİR, Süleyman. "Sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulama kılavuzu 'nda yer alan etkinliklerin değer eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13/2 (2012), 49-73.