Yıl: 2014 Cilt: 3 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 210 - 237 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda okutulan Türkçe ders kitaplarındaki hikâye metinlerini üst yapı açısından değerlendirmektir. Araştırma, nitel veri toplama tekniklerinden yararlanılarak gerçekleştirilen tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Hatay ilinde okutulan 5. sınıf Ada, 6. sınıf Doku, 7. sınıf Koza ve 8. sınıf Enderun yayınevlerine ait Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarakHikâye Türündeki Metinler İçin Üst Yapı Unsurları Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek 1. Karakterler, 2. Mekân, 3. Zaman, 4. Giriş, 5. Olay Örgüsü, 6. Gelişme, 7. Sonuç, 8. Anlatıcı tipleri olmak üzere toplam 8 boyuttan oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ders kitaplarındaki hikâyelerin üst yapı düzenlenişlerinde önemli eksiklikler bulunduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The evaluation of story texts in Turkish course books in terms of super structure

Öz:
The purpose of this study is to evaluate the story texts in Turkish course books in terms of super structure. This research is a descriptive study that is carried out by making use of qualitative data collecting techniques in the survey method. The sample of the study is Turkish course books using in Hatay 5th grade Ada publications, 6th grade Doku publications, 7th grade Koza publications and 8th grade Enderun publications. Super structure elements scale for story textswas used as data collecting tool. This scale forms from eight dimension comprise of 1. characters, 2. place, 3.time, 4.introduction, 5.plot, 6.complication, 7.result, 8.narrator types. According to the findings obtained in research, it was established that there are important deficiencies in super structure arrengement of story texts in the Turkish course books.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TEMİZKAN M, ATASOY A (2014). Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. , 210 - 237.
Chicago TEMİZKAN Mehmet,ATASOY Arzu Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. (2014): 210 - 237.
MLA TEMİZKAN Mehmet,ATASOY Arzu Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. , 2014, ss.210 - 237.
AMA TEMİZKAN M,ATASOY A Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. . 2014; 210 - 237.
Vancouver TEMİZKAN M,ATASOY A Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. . 2014; 210 - 237.
IEEE TEMİZKAN M,ATASOY A "Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi." , ss.210 - 237, 2014.
ISNAD TEMİZKAN, Mehmet - ATASOY, Arzu. "Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi". (2014), 210-237.
APA TEMİZKAN M, ATASOY A (2014). Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 3(3), 210 - 237.
Chicago TEMİZKAN Mehmet,ATASOY Arzu Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 3, no.3 (2014): 210 - 237.
MLA TEMİZKAN Mehmet,ATASOY Arzu Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, vol.3, no.3, 2014, ss.210 - 237.
AMA TEMİZKAN M,ATASOY A Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2014; 3(3): 210 - 237.
Vancouver TEMİZKAN M,ATASOY A Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2014; 3(3): 210 - 237.
IEEE TEMİZKAN M,ATASOY A "Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi." Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 3, ss.210 - 237, 2014.
ISNAD TEMİZKAN, Mehmet - ATASOY, Arzu. "Türkçe ders kitaplarında yer alan hikâye türündeki metinlerin üst yapı açısından değerlendirilmesi". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 3/3 (2014), 210-237.