Yıl: 2014 Cilt: 10 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 14 - 27 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması

Öz:
Bu araştırma ile test merkezli standart belirleme yöntemlerinden Angoff, Nedelsky ve Ebel yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada öğrenciler ve uzmanlar olmak üzere iki farklı gruptan veri toplanmıştır. Dokuzuncu sınıf matematik dersi kümeler ve denklemler-eşitsizlikler öğrenme alanına ait kazanımları ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 26 maddeden oluşan matematik başarı testi 245 öğrenciye uygulanmış, elde edilen başarı puanları araştırmanın öğrenci verileri olarak kullanılmıştır. Uzman verileri ise araştırmacı tarafından geliştirilen Uzman Görüşleri Formu ile toplanmıştır. Başarılı kabul edilen öğrenci yüzdeleri arasında anlamlı fark olup olmadığı bağımlı iki yüzde arasındaki farkın testi ile sınanmıştır. Yöntemler arasındaki uyum Cohens Kappa İstatistiği ile, MGPler arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ile, MGPlerin ortalamaları arasındaki fark ise Bağımlı Gruplar t Testi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda en yüksek kesme puanının Angoff yöntemi, en düşük kesme puanının Nedelsky yöntemi tarafından belirlendiği, başarılı kabul edilen öğrenci yüzdelerinin anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. Yöntemler tarafından belirlenen kesme puanlarına göre öğrenciler başarılı-başarısız şeklinde kategorize edildiğinde, Angoff ve Ebel yöntemleri ile Ebel ve Nedelsky yöntemleri arasında yüksek derecede pozitif yönde bir uyumun olduğu, Angoff ve Nedelsky yöntemleri arasında ise pozitif yönde makul bir uyumun olduğu görülmüştür. Angoff ve Nedelsky yöntemleri arasında, MGPler bakımından düşük düzeyde bir ilişki olduğu görülürken, MGPlere ait ortalamalar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Angoff ve Ebel yöntemleri arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiş, MGPlere ait ortalamalar arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Nedelsky ve Ebel yöntemleri arasında düşük düzeyde bir ilişki olduğu gözlenmiş, MGPlerin ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. ebel, nedelsky, kesme puanı.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A comparison of cutting points determined by angoff, nedelsky and ebel standard setting methods

Öz:
In this study, it was aimed to compare the cutting points determined by Angoff, Nedelsky and Ebel methods. Data were collected from two different groups comprising of students and experts. The mathematics achievement test, comprising of 26 questions which was developed by the researcher with the aim of evaluating the objectives of 9th grade mathematics course, was applied to 245 students and obtained achievement scores were used as student data of the study. Expert data of the study were collected by the Expert Opinion Form" developed by the researcher. The differences between the percentages of students, considered as successful, have been tested with the test of difference between two percentages. The compliance between three methods has been examined with Cohen s Kappa statistics. The relationship between the MGP has been evaluated with Pearson-Product Moment Correlation Coefficient and the difference between the averages of the cut-off scores has been evaluated with paired samples t-test. At the end of this research, it is seen that the highest cut-off score is determined by Angoff while the lowest cut-off score is determined by the Nedelsky and also the percentages of students differ statistically significant. When the students are classified as successful and unsuccessful it is seen that there is a high positive compliance between Angoff and Ebel, and Ebel and Nedelsky while there is a positive compliance between Angoff and Nedelsky. In terms of the MGP, there is compliance between Angoff and Ebel, but there is no compliance between Angoff and Nedelsky.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15,1-17.
  • Bulut, İ., ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Çağıltay, K. (2011). İnsan bilgisayar etkileşimi ve kullanılabilirlik mühendisliği: Teoriden pratiğe. ODTÜ, Ankara.
  • Çağıltay, K. ve Acartürk, C. (2006). İnsan bilgisayar etkileşimi ve ODTÜ'de yürütülen çalışmalar. 20 Kasım 2012 tarihinde http://ab.org.tr/ab06/bildiri/59.pdf adresinden alınmıştır.
  • Çelik, S., ve Atak, H. (2012). Etkileşimli tahta tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 43-60.
  • Çoklar, A. N., ve Tercan, İ. (2014). Opinions of teachers toward the use of smart boards. Elementary Education Online, 13(1), 48-61.
  • Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of ınformation technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340.
  • Demir, K. (2006). Rogers'ın yeniliğin yayılması teorisi ve internetten ders kaydı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(47), 367.
  • Dix, A., Finlay, J., Abowd, G., & Beale, R. (2004). Chapter 9: evaluation techniques. Human-computer ınteraction, 3rd Edition. Prentice Hall.
  • Emre, İ., Kaya, Z., Özdemir, T., ve Kaya, O.(2011). Akıllı tahta kullanımının fen ve teknoloji öğretmen adaylarının hücre zarının yapısı konusundaki başarılarına ve bilgi teknolojilerine karşı tutumlarına karşı etkileri. 6th International Advanced Technologies Symposium’da (IATS’11) bildiri olarak sunulmuştur. Elazığ, Türkiye. Erduran, A., veTataroğlu, B. (2009). Eğitimde akıllı tahta kullanımına ilişkin fen ve matematik öğretmen görüşlerinin karşılaştırılması. 9th International Educational Technology Conference’da (IETC2009) bildiri olarak sunulmuştur. Ankara, Türkiye. Vestel (2011). Etkileşimli akıllı tahta. 08 Ağustos 2014 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/icerikeklenti/e230212133350.pdf adresinden alınmıştır. Kamu Kurumları İnternet Siteleri Standartları ve Önerileri Rehberi (2009). 12 Kasım 2012 tarihinde http://www.kakis.gov.tr/files/Bolum_2.1-Kullanilabilirlik.pdf adresinden alınmıştır.
  • Keleş, E. ve Kefeli, P. (2011). İlköğretimde akıllı tahta kullanımına yönelik düzenlenen bir hizmet içi eğitim kursunun değerlendirilmesi. 11th International Educational Technology Conference’da (IETC2011) bildiri olarak sunulmuştur. İstanbul, Türkiye.
  • Kurt, A. A., Kuzu, A., Dursun, Ö.Ö., Güllüpınar, F., ve Gültekin, M. (2013). FATİH projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1).
  • Pamuk, S., Çakır, R., Yılmaz, H. B., Ergun, M., ve Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822. Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education For Information, 22(2), 63-75. Tataroğlu, B., ve Erduran, A. (2010). Matematik dersinde akıllı tahtaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(3), 233-250. Venkatesh, V. (2000). Determinants of perceived ease of use: Integrating control, intrinsic motivation, and emotion into technology acceptance model. Information Systems Research, 11(4), 342-365.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA DEMİR O, KÖSE İ (2014). Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. , 14 - 27.
Chicago DEMİR Okan,KÖSE İbrahim Alper Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. (2014): 14 - 27.
MLA DEMİR Okan,KÖSE İbrahim Alper Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. , 2014, ss.14 - 27.
AMA DEMİR O,KÖSE İ Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. . 2014; 14 - 27.
Vancouver DEMİR O,KÖSE İ Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. . 2014; 14 - 27.
IEEE DEMİR O,KÖSE İ "Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması." , ss.14 - 27, 2014.
ISNAD DEMİR, Okan - KÖSE, İbrahim Alper. "Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması". (2014), 14-27.
APA DEMİR O, KÖSE İ (2014). Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 14 - 27.
Chicago DEMİR Okan,KÖSE İbrahim Alper Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, no.2 (2014): 14 - 27.
MLA DEMİR Okan,KÖSE İbrahim Alper Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.10, no.2, 2014, ss.14 - 27.
AMA DEMİR O,KÖSE İ Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 10(2): 14 - 27.
Vancouver DEMİR O,KÖSE İ Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 10(2): 14 - 27.
IEEE DEMİR O,KÖSE İ "Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, ss.14 - 27, 2014.
ISNAD DEMİR, Okan - KÖSE, İbrahim Alper. "Angoff, nedelsky ve ebel standart belirleme yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılması". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/2 (2014), 14-27.